Elikkäs auto on alkuperäinen turbo om603. Auto päätti yks päivä lopettaa latauksen, ja huomasin, että kolmipaikkainen liitin laturin persuksesta oli irti. Ei muuta kuin liitin paikalleen ja kovaa ajoa. Parin päivän päästä kuitenkin sama ongelma, auto ei lataa. Mittariston valot himmenivät ja yleismittari näytti tyhjäkäynnillä karvan verran yli 12v, eli ei tarpeeksi. Kauhukseni huomasin, että liitin oli kuitenkin tällä kertaa kiinni, joten vika on tällä kertaa jossain muualla. Mittaristoon ei ole missään vaiheessa syttynyt latausvaloa, jota olen ihmetellyt.
Akku on uusi, laturikin edellisen omistajan mukaan vaihdettu 15tkm sitten (näyttää kylläkin uudelta) ja liittimen jokaisesta rööristä sain auton ollessa sammuneena yli 12v jännitelukeman. Koitin myös jotenkin liitintä sörkkiä tiukemmaksi, kun oli hieman väljän oloinen. Itse laturissa kiinni olevat liittimet näyttivät hieman hapettuneilta, mutteivat mitenkään erikoisen hälyttäviltä omasta mielestäni.
Jos kellään viisaammalla on antaa neuvoja, ottaisin mieluusti niitä vastaan. Minulla ei enää ole minkäänlaista käryä, mikä tuossa voisi olla vikana.
Edit. Huomasin laturin persuksessa yhden liittimenpaikan lisää, eikä siinä ole johtoa. Paikka on ison kolmipaikkaisen liittimen vasemmalla puolella, pari senttiä erillään kolmipaikkaisen liittimen paikasta. Kuuluisiko siihen joku johto? Missään ei kylläkään näy roikkuvaa "turhaa" johtoa vailla paikkaa...
w124 300D Turbo latausongelma, apua tarvitaan!
Re: w124 300D Turbo latausongelma, apua tarvitaan!
Ei kuulu.kuutio kirjoitti:
Edit. Huomasin laturin persuksessa yhden liittimenpaikan lisää, eikä siinä ole johtoa. Paikka on ison kolmipaikkaisen liittimen vasemmalla puolella, pari senttiä erillään kolmipaikkaisen liittimen paikasta. Kuuluisiko siihen joku johto? Missään ei kylläkään näy roikkuvaa "turhaa" johtoa vailla paikkaa...
Tarkista että se kolminapaisen liittimen pienin liitin (ohut sininen johto) on kunnolla kiinni siellä laturissa. Se on laturin "herätejohto" ja jos ei saa kontaktia niin laturi ei ala lataamaan. (eikä myöskään latauksen merkkivalo syty)
Toki ne isommatkin liittimet pitää olla tiukat laturin liittimiin. Ne on ne päävirtakarvat joita pitkin laturin latausjännite kulkee.