Akun kesto

Vastaa Viestiin
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Akun kesto

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Mersussa on oikeastaan tuliterä akku, ostettu helmikuun puolessa välissä. Autolla ei kuitenkaan ole ajettu huhtikuun lopulta lähtien kuin muutamia erittäin lyhyitä matkoja. Sitä kun on tuossa pihapiirissä tullut kunnosteltua niin tokihan sitä on tarvinnut siirrellä ja käynnistellä. Varashälytin on silloin tällöin melunnut ja keskuslukitus on ollut pakko täällä pitää lukossa, kun on niitä varkaitakin Suomen maassa. No, tänäänpä sitten piti sitä yhtä kaiutinta alkaa katsomahan ja auto piti ottaa ulos pressutallista. Aikani koitin sitä siinä käynnistellä, mutta eipä tyttö lähtenytkään käymään. Kello oli jätättänyt, mutta kyllä virrat edelleen meni päälle. Epäilenpä, että kun tuo akku on myös jouduttu tässä irrottamaan niin kun se on uudelleen laitettu kiinni, on se alkanut jotenkin purkamaan itseään. Onko se mahdollista? Vai voiko todellakin olla niin että tällaisella äärimmäisen vähäisellä ajolla, akku on yksinkertaisesti vain kulunut, kun se ei ole ehtinyt lataamaan? Pitäisikö ladata vai mitäkö pitäisi tehdä? Alkaa hymy hyytyyn. :(
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Katoppa, että akunkengät on kunnolla kiini. Usein hapettuma estää virran kulun, vaikka akunkengät muka olisivatkin kunnolla kiinni.

Lataus lienee halvin konsti testata onko akussa vikaa. Siis suosittelen sitä heti liitosten puhdistamisen jälkeen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Akku tyhjenee "normaalisti" useinkin jo reilun kuukauden seisottamisella, vaikka olisi 95 Ah, (oletus että se on täynnä kun auto laitetaan seisomaan) :wink:

Ehjä akku uusiutuu lataamalla. Uusisskin akuissa on usein kennovikoja, eli joku kenno pimeenä.
Viimeksi muokannut mcee, 17.7.2006 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

BENZO kirjoitti:Akku tyhjenee "normaalisti" useinkin jo reilun kuukauden seisottamisella, vaikka olisi 95 Ah, (oletus että se on täynnä kun auto laitetaan seisomaan) :wink:

Ehjä akku uusiutuu lataamalla.
Tästäpä voisi viimetalvisten kokemusten perusteella oll yhtä mieltä. Ässässä ei ole mitään ylimääräisiä hifejä tai muutakaan virtasyöppöjä/ vuotokohtia, akku tuli siltikin tiensä päähän talven tallissaseisotuksen aikana. :roll: No tulihan sillä muutama pätkä ajeltua talven mittaan, mutta akun veto loppui juuri tällaisen kuukauden seisokin aikana.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Lisäsin äsken edelliseen viestiin vielä kennovian, siitäkin on kokemusta, kun joskus ostin akun.

Mutta seisotin uudella akulla tuota omaa autoa talvella, ja noin kuukauden päästä sen joutu lataamaan täyteen, ja tämä tapahtui toistamiseenkin itse asiassa, eikä pura mistään tms, mitattu on.
Avatar
teaa
Viestit: 29
Liittynyt: 30.5.2006 12:12
Paikkakunta: Etelämmässä kun Helsinki

Viesti Kirjoittaja teaa »

Joo...

Mulla ei kestä uuskaan akku kun maksimi neljäpäivää ja se on kyllä liikas vähä :cry: Siis auto täysin käyttämättömänä...

Luulen kyllä, että mulla vika löytyy hälyttimestä ja ajonesto laitteesta. Taitaa olla halpoja vehkeitä ja sitä kautta aika saakelisti virtaa syöviä.

Noi on viime talven tietoja. Nyt en oo talven jälkeen ollu kolmee päivää ajamatta missään vaiheessa :rock:
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän

W124 260E, Aut 87
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Akkua tuli ladattua eilen. Tänä aamuna menin sitten koittamaan ja kauhukseni huomasin akun olevan täysin tyhjä. Edes keskuslukitus ei reagoinut. Koko auto pimeenä. Erittäin huolestuttavaa. Mitäs pitäis tehdä? :bere:
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Parikin akkua on mennyt huonoksi talviseisotuksessa. Kannattaa ottaa akku irti jos aikoo seisottaa kuukautta pidempään kerrallaan... :ope:
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Kesähelteiden jälkeen en ole autoa juurikaan seisottanut, ei siis ole ollut ongelmia käynnistämisen tai akun suhteen. No... nytpä sitten se seisoi tallissa neljä, viisi päivää ja kas kummaa: Akku oli niin tyhjennyt ettei jaksanut enää startata. Ei muuta kuin lataukseen ja muutaman tunnin päästä menoksi. Olisikohan todellakin syytä epäillä sitä jonkun mainitsemaa kennovikaa? Vai syöneekö virossa asennutettu hälytin niin pirusti virtaa, että menee muutamassa päivässä tyhjäksi? Kiusallista, jos ei starttaa talvipakkasilla.. :roll:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kannattaa muuten kokeilla, onko sulakerasiassa lämpimiä releitä. Relehän lämpenee, jos se on kytkeytyneenä. Ässässä kun on noita sähköjuttuja. Seuraava testi on: Tyhjeneekö akku jos akunkenkä on irti?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7220
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Helppo konsti on irrottaa akun kenkä kun jättää auton seisomaan.

Ite irrotan DeSotosta AINA akunjohdon kun tulen tiepäältä sillä. :D
Halpa palovakuutus vanhaan ja ennenkaikkea harvinaiseen jenkkirautaan. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”