Keskikonsolin valojen sulake palaa tiuhaan

Vastaa Viestiin
torakka
Viestit: 2
Liittynyt: 07.12.2007 9:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Keskikonsolin valojen sulake palaa tiuhaan

Viesti Kirjoittaja torakka »

Morjens vaan kaikille foorumin käyttäjille.

Tässä joutunut itsekkin likaamaan käsiään vanhan -88 250d mersun kimpussa ja tältä foorumilta löytyneet vinkit on olleet kultaakin kalliimpia.

Vaan jos perseennuol... ansaitusta kehumisesta siirtyisi asiaankin.

Mitä aiempia viestiketjuja lueskelemalla on selvinnyt, niin toisillakin on keskikonsolin valot aiheuttaneet robleemia, joista tosin on nähtävästi selvitty sen pienen kojetaulun takana olleen liuskasulakkeen vaihdolla.

Vaan perkule, ihtellä moinen toimenpide ei auta kuin hetken, puolen tunnin sisään se kyrvähtää uudelleen.

Jo etukäteen kyrsii ajatus keskikonsolin purkamisesta (tehty kerran) ja valohoidon antamisesta, kun ei ole hajuakaan mikä sieltä sitä sulaketta polttelee. Varsinkaan kun ei polta samantien vaan jonkin ajan päästä, kesken ajoa.

Tuossa vuosi sitten taisivat nuo valot hävitä, sitä ennen toimivat moitteettomasti. Ainoita muutoksia lähellekkään tuota tapahtumaa on autosoittimen vaihto, mutta sekin meni vanhoja johtoja käyttäen. Tuohon aikoihin tosin löysin mittarivalojen himmentimen siitä trippimittarin vivusta, liekkö ollut pienemmällä teholla aiemmin. Ei vaan muutenkaan ole mittarivaloissa kamalasti tehoa joten täysillä se on pidettävä. Keskikonsolin valoille riittäisi pienempikin asento.

Viimeksi johtoja kahtellessa huomasin, että sähköpeilin säätönamiskan viereen on jälkiasennettu ulkolämpömittari (joka sekään ei pelitä, oli uusi sulake tai ei) johon on virta otettu rumalla eristeen läpi pureutuvalla ryöstäjällä jostain piuhasta.

Kenties keskikonsoliin on vaihdettu liian tehokkaita polttimoita, ja jos olen mittarivaloja säätänyt aiempaa kirkkaammaksi, noussut virrankulutus sulakkeelle liian kovaksi?

Muitakin ajatuksia otetaan vastaan mistä vikaa kannattaisi etsiä.

P.S. Mittaritaulu irtoaa hyvin, kun tekee irroituskoukut äitimuorin sukkapuikoista jos ei ole polkupyörän pinnoja saatavilla.
Kannattaa vaan valita parinsa hukanneet puikot ettei tule sanomista... :)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onpa hankala vika. Yksi vaihtoehto on että jossain keskikonsolin/ilmaräppänöiden polttimossa on ne "karvat" yhdessä sieltä kannasta. Aikamoinen homma alkaa niitäkin yksitellen tarkastamaan :roll:
No tuokaan ei oikein täsmää sen kanssa että toimii OK puolituntia..

Mittarinvalot on varmaan joku kärventänyt liian isoilla polttimoilla. Niistä mittariston päällä olevista, valoa johtavista muoveista on varmaan tummunut se polttimon puoleinen pää.
Keke1478
Viestit: 45
Liittynyt: 15.12.2007 19:42
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja Keke1478 »

Mistä se liuskasulake tarkalleen löytyy. Eli mistä kannattaa alottaa purkuhommat kun on itelläki vissiin palanu kyseinen sulake.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Eiköhän se vika löydy sieltä tuhkakupin takaa... Varmaan johdot hieman hiertyneet?
big jopo
Avatar
wuokila
Viestit: 380
Liittynyt: 07.12.2006 16:58
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Onks tuolla tuhkakupin takana (ei irronnu vielä kun en ollu väkivaltanen) joku ihan normisulake? Jostain luin että jossain kohtaa on jotain ekstrasulakkeita, ois kiva purkaessa vaan saada kasaankin saman tien niin ois sulake valmiina.
2103, 99, 4 x Talbot
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29403
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei oo tuhkakupin takana sulaketta, mittaritaulun takapuolessa :shock: on kiinni sulake jonka kanta on kuten mittarivalolampussa mutta punainen.
Avatar
wuokila
Viestit: 380
Liittynyt: 07.12.2006 16:58
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Ei hemmetti, olkoon keskikonsoli sitten pimeä mieluummin kuin mittaritaulu lommoilla ja naarmuilla.
2103, 99, 4 x Talbot
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”