Tässä joutunut itsekkin likaamaan käsiään vanhan -88 250d mersun kimpussa ja tältä foorumilta löytyneet vinkit on olleet kultaakin kalliimpia.
Vaan jos perseennuol... ansaitusta kehumisesta siirtyisi asiaankin.
Mitä aiempia viestiketjuja lueskelemalla on selvinnyt, niin toisillakin on keskikonsolin valot aiheuttaneet robleemia, joista tosin on nähtävästi selvitty sen pienen kojetaulun takana olleen liuskasulakkeen vaihdolla.
Vaan perkule, ihtellä moinen toimenpide ei auta kuin hetken, puolen tunnin sisään se kyrvähtää uudelleen.
Jo etukäteen kyrsii ajatus keskikonsolin purkamisesta (tehty kerran) ja valohoidon antamisesta, kun ei ole hajuakaan mikä sieltä sitä sulaketta polttelee. Varsinkaan kun ei polta samantien vaan jonkin ajan päästä, kesken ajoa.
Tuossa vuosi sitten taisivat nuo valot hävitä, sitä ennen toimivat moitteettomasti. Ainoita muutoksia lähellekkään tuota tapahtumaa on autosoittimen vaihto, mutta sekin meni vanhoja johtoja käyttäen. Tuohon aikoihin tosin löysin mittarivalojen himmentimen siitä trippimittarin vivusta, liekkö ollut pienemmällä teholla aiemmin. Ei vaan muutenkaan ole mittarivaloissa kamalasti tehoa joten täysillä se on pidettävä. Keskikonsolin valoille riittäisi pienempikin asento.
Viimeksi johtoja kahtellessa huomasin, että sähköpeilin säätönamiskan viereen on jälkiasennettu ulkolämpömittari (joka sekään ei pelitä, oli uusi sulake tai ei) johon on virta otettu rumalla eristeen läpi pureutuvalla ryöstäjällä jostain piuhasta.
Kenties keskikonsoliin on vaihdettu liian tehokkaita polttimoita, ja jos olen mittarivaloja säätänyt aiempaa kirkkaammaksi, noussut virrankulutus sulakkeelle liian kovaksi?
Muitakin ajatuksia otetaan vastaan mistä vikaa kannattaisi etsiä.
P.S. Mittaritaulu irtoaa hyvin, kun tekee irroituskoukut äitimuorin sukkapuikoista jos ei ole polkupyörän pinnoja saatavilla.
Kannattaa vaan valita parinsa hukanneet puikot ettei tule sanomista...
