Bensan kierroslukumittari -> dieseliin

Vastaa Viestiin
w124 racing
Viestit: 2
Liittynyt: 09.11.2007 10:40
Paikkakunta: Hinnerjoki

Bensan kierroslukumittari -> dieseliin

Viesti Kirjoittaja w124 racing »

Tervehdys tietäjät

Autona w124 200D -91 ja eteen osui mittaristo w124 230E -88 laitteesta.
Ehdotuksia otetaan vastaan miten modifioin Bensan mittarin toimimaan Dieselissä. Itse olen miettinyt vaihtoehtoa, jossa informaatio otetaan laturin käämiltä (liitin W) ja jokin Boxi väliin. Joku on varmaan ratkaissut tän, koska bensoja on dieselöity tässä maassakin. Löysin netistä linkin jossa hemmo on dieselin mittarin modannut laturin signaaliin

http://www.tobulus.de/w124/dzm/index.htm

Eli laittakaa vinkkiä miten bensan kiekkakello dieseliin

Help Danke
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Palajo helepompaa hommata oikea tiisselin mittari. :D

Mieki maksoin jopa kympin semmosesta. :shock:

Mutta mikä järki ko. linkin jutussa on???
koneessa on kierrosanturi valamiina jos kone on 250d tai 300d. Tai jos autossa on pakokaasun kierrätys. :lol:

Niin ja Tervetuloa meselle. :wink:
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

Mika.T kirjoitti:Palajo helepompaa hommata oikea tiisselin mittari. :D

Mieki maksoin jopa kympin semmosesta. :shock:

Mutta mikä järki ko. linkin jutussa on???
koneessa on kierrosanturi valamiina jos kone on 250d tai 300d. Tai jos autossa on pakokaasun kierrätys. :lol:

Niin ja Tervetuloa meselle. :wink:
missä toi anturi sijaitsee 2.5rees?
ainakaan startin vierestä ei löydy mun omassa...
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

valtava osallistuminen tässä tsätissä!
wau!
onko tää kenties joku "sisäpiirin tsät"?
pahoittelen jos häiritsin.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ei ole mikään sisäpiirin tsät.

Olisko aihe useimmille sen verran vieras, ettei oikea henkilö ole huomannut tätä viestiä?

Foorumille tulee sen verran paljon viestejä, että jos vastausta ei kuulu, niin kannattaa vähän uppailla aina välillä.
Kein siknatuur
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mitä nuita on diisselöitynä tullu vastaan niin kierroslukumittari ei ole toiminu...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jos kädentaitoja löytyy ja kolvi yms pysyy kädessä, tee kuin minä 230c kiekkamittarille, osta piltemasta 10e dieselin kiekkamittari ja upota se sinne mittaristoon. :D Minä tein niin ja hyvin toimii.. 8) mitään muutoksia ei tarvinut tehdä, kunhan purki sen bilteman mittarin osiin, viisarin koneiston sai mittarin sisään, siirtää viisarin siihen ja eletroniikkalätty sitten kuumaliimalla kiinni mittariston taakse. ;)
Tähdellisen parantola
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

alkup.diisseli on kyseessä ja mesen oma rinkimittari löytyy mutta mistä pulssi?täytyyks se anturin paikka kairata auki vai onko muita konsteja?
jatkokymysys:onko kaikis vauhtipyöris merkit sille anturille?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ainakaan w123sessa ei ole anturille valmiina vastakappaleita vauhtipyörässä, joutuu lisäämään. w124sesta en tiedä.
Tähdellisen parantola
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

Sampo N. kirjoitti:Ei ole mikään sisäpiirin tsät.

Olisko aihe useimmille sen verran vieras, ettei oikea henkilö ole huomannut tätä viestiä?

Foorumille tulee sen verran paljon viestejä, että jos vastausta ei kuulu, niin kannattaa vähän uppailla aina välillä.
ok. kiva kuulla!heräshän toi keskustelu tosta ku kerkes...
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Ihanko vaan siltä anturalta ryöstää suoraan tieto kiekkamittarille???

jos jollakulla kellä on dieselin rundimittari w124 mittaristoon niin saa tarjota...tahtoo tahtoo...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

NicNac kirjoitti:Ihanko vaan siltä anturalta ryöstää suoraan tieto kiekkamittarille???
jep.
sundiz
Viestit: 11
Liittynyt: 05.12.2007 21:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Siis mistä anturista tuo diesel ottaa tiedon? Kun asensin omaan bensa 200:een uudemmasta e-mallin mittaristosta tuon jengamittarin niin ei tuo kierroslukumittari tarvinnut kuin virtapiuhan, td-signaalin (jännitteen) ja maadoituksen joka tulee itse mittaristosta... Etsin sähkökaaviosta paikan jossa tuo td-jännite löytyi ja vedin siitä piuhan mittaristolle. Td-jännitettä tutkiessa tuli ilmi että tyhjäkäynnillä jännite n. 12v, kun kierrokset kasvaa td-jännite pienenee. Luulisi että olisivat laittaneet samanlaisen td-jännitteen myös dieselkoneisiin...
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

dieselissä tommottine hal anturi tyyppinen jukeemi lukee vauhtipyörästä jotaki...bensakoneestahan on helppo ottaa toi signaali esim.esim laturista,puolasta ym...
dieselissä kun ei kai toimi sillee..?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Diiselissäkin kulkee tuo td signaali. Se kehitetään tuosta diiselin anturista jossain boksissa.
Tällaisen kuvan sain kun tutkiskelin w124:sen sähkökaavioita.
Herlevin rakentamissa 190 superturboissa on käytetty bensan kiekkamittaria diiselin jatkona. Kiinnostaisi miten se on niissä kytketty.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
sundiz
Viestit: 11
Liittynyt: 05.12.2007 21:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Samuli H kirjoitti:Diiselissäkin kulkee tuo td signaali. Se kehitetään tuosta diiselin anturista jossain boksissa.
No sittenhän se signaali kannattaa vetää jengamittarille siitä. Jos ei sähkökaaviota löydy niin esim. tutkimalla auton töpseleitä ja pistokkeita pitäisi kanssa löytyä työ signaali. Ainakin omassa bensassa on jokin musta boxi konehuoneessa kuskin puolella. Kun kannen avaa niin pistokkeen yhdessä nastassa lukee td. Sähkökaaviosta isukki paikansi tuon boksin/pistokkeen ja sitten vaan johtoja seuraamalla löytyi hyvä paikka josta tuon signaalin "ryöstin" kiekkamittarille. Mutta luulisi sen löytyvän ilman sähkökaaviotakin... ei kai siellä konehuoneessa niin noita härpäkkeitä ole :D
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

nii juu!pakkohan toi signaali on dieseliskin olla!
katsastuksessahan mitataan savujen kans myös ringit.
eli ennemmin oli näitä tupakinsytsäristä mittaavia ja nythän koneen päälle heitetään joku onale.

vertailin tossa bensan ja dieselin (mersun omia) mittarien eroja...
samat mittarit muuten mutta piirilevys on eriarvoisia potikoita.
eri hertsijuttuja.
osaisko joku kertoa näiden sielunelämästä!?

bensan mittarihan on kait herkempi...?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”