Kojetaulun hehkujen vaihto
Kojetaulun hehkujen vaihto
Osaisiko joku neuvoa miten nuo kojetaulun hehkut vaihdetaan? Pimeänä ainakin osa mittaristosta, lämmön- ja puhaltimen säätimet, ajovalojen katkaisija, keskimmäisen puhaltimensuulakkeiden säätörulla. Autossani muuten hanskalokeron tilalla airbag, joten miten tuo keskisuulake tässä tapauksessa irrotetaan? Mekassa ohje koskee hanskalokerollista mallia Ei kait vain airbagin kotelointia tarvi ruveta purkamaan
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _kunnostus
Luit kai tuonkin.
Vänkärin bagi on yhdellä 10 mm kantaisella pitkällä ruuvilla kiinni, ruuvi on syvällä kolossaan suoraan alhaaltapäin bagin keskivaiheille.
Luit kai tuonkin.
Vänkärin bagi on yhdellä 10 mm kantaisella pitkällä ruuvilla kiinni, ruuvi on syvällä kolossaan suoraan alhaaltapäin bagin keskivaiheille.
Jepjep. Kiitos näistäkin neuvoista Kaikki mittari-/kojetaulunvalot tuli vaihdettua uusiin tuossa viikolla. Myös Wikke antoi hyvää etäopastusta puhelimitse muutamassa ongelmapaikassadealer kirjoitti:http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _kunnostus
Luit kai tuonkin.
Vänkärin bagi on yhdellä 10 mm kantaisella pitkällä ruuvilla kiinni, ruuvi on syvällä kolossaan suoraan alhaaltapäin bagin keskivaiheille.
Täytyy sanoa, että kohtuu helppo homma on uusia nuo hehkut, varsinkin kun tietää etukäteen miten mikäinenkin osa lähtee irti. Edes minä en onnistunu rikkomaan mitään
Mittariston irroitus oli lähestulkoon mahdoton tehtävä. Se oli kolossaan niin lujassa, että oin jo luovuttaa Lähes tunnin nitkuttelun jälkeen mittaristo viimein väsyi taistelemaan vastaan. Mittariston lamput sainkin vaihdettua siinä paikallaan, ei tarvinnut onneksi vaijeria irrottaa. Näillä meikäläisen sormilla tuo oisikin voinut olla paha homma saada takaisin Kaikissa muissa katkaisijoissa ja nappuloissa palaa valo paitsi sähköpeilin säätönupissa. Tuossakin varmaan pitäisi olla taustavalot Pitää se vielä kattoa kunhan innostuu. Olettaisin siinä olevan sellaisen hehkun, joka pitää vaihtaa tinakolvia apuna käyttäen Pitääkös muuten tuon peiliensäätökatkaisijan irrottamista varten purkaa tuo penkkien välinen konsoli vai miten tuo lähtee purkaantumaan
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Juuh, ensin se puu irti että pääseen käsiksi alapuolelle. Ne katkaisijat ovat kiinni eräänlaisessa "kehikossa", joka on puussa kiinni neljällä klipsillä reunoilta. Hieman löysäät niitä klipsejä ja irrotat kehikon puuosasta, katkaisijoiden "kannat" jäävät siihen muovikehikkoon. Kun puun saa käsiin, niin peilinsäätökatkaisija on helppo pullauttaa pois puukonsolista. Se katkaisijan hehku on tosiaankin mallia tinattava, jotkut ovat vaihtaneet niitä onnistuneesti, mutta vaatii näppäriä sormia.toni1976 kirjoitti:Pitääkös muuten tuon peiliensäätökatkaisijan irrottamista varten purkaa tuo penkkien välinen konsoli vai miten tuo lähtee purkaantumaan
® Mesen Porkkana-klubi
Itsellä sama projekti alkamassa kohtapuoliin. Millaiset irroituskoukut se tarvitsee? Onko siinä mittariston reunoilla jotkin haitat, jotka pitää saada disabloitua? Vähän samaan tyyliin kuin autosoittimissa.toni1976 kirjoitti: Mittariston irroitus oli lähestulkoon mahdoton tehtävä. Se oli kolossaan niin lujassa, että oin jo luovuttaa Lähes tunnin nitkuttelun jälkeen mittaristo viimein väsyi taistelemaan vastaan. :
Montako poltinta sinne menee, kun uusin kaikki merkkivalot + mittariston valot? Ja ovatko kaikki samanlisella kannalla ja samankokoisia?
Voisi käydä ennakkoon ostamassa.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Polkupyörän pinnoista saa tehtyä koukut, ku nokkapihdeillä vääntää sentin matkalle yli 90asteen jyrkän mutkan. Parempi tulee, jos käy ostaan snap-onin valmiit koukut meisselikahvalla. Mittaristo on vaan tiivisteellä kiinni, eli ei haittoja.
2kpl 3w lasikantaisia parkkivalon hehkuja.
10kpl 0,4w lasikantaisia pikkuhehkuja, myyään kymmenen paketissa Nykäse vaikka lämppärin katkaisijan nuppi irti, niin saat tuon pikkuhehkun mallin.
Vaihoin just -92 200D:hen itelle kaikki
2kpl 3w lasikantaisia parkkivalon hehkuja.
10kpl 0,4w lasikantaisia pikkuhehkuja, myyään kymmenen paketissa Nykäse vaikka lämppärin katkaisijan nuppi irti, niin saat tuon pikkuhehkun mallin.
Vaihoin just -92 200D:hen itelle kaikki
Terve,
Itselläkin on lamppuprojekti menossa. Pari mittariston valoa on pimeänä (keskisuulake ja vänkärin lämmönsäätörulla) sekä kuluneiden jarrupalojen ja SRS:n merkkivalot. Peukut pystyyn, että jälkimmäisestä olisi vain polttimo palanut.
Tuon turvatyynynkö kuitenkin uskaltaa irrottaa. Akku ensin irti?
t.
Risto
Itselläkin on lamppuprojekti menossa. Pari mittariston valoa on pimeänä (keskisuulake ja vänkärin lämmönsäätörulla) sekä kuluneiden jarrupalojen ja SRS:n merkkivalot. Peukut pystyyn, että jälkimmäisestä olisi vain polttimo palanut.
Eli keskisuutintako ei siis saa irti ilman turvaatyynyn irrottamista? Täytyy myöntää, että onpa siinäkin keksintö. Olisivat suosiolla jättäneet sen ruuvin pois.dealer kirjoitti:Vänkärin bagi on yhdellä 10 mm kantaisella pitkällä ruuvilla kiinni, ruuvi on syvällä kolossaan suoraan alhaaltapäin bagin keskivaiheille.
Tuon turvatyynynkö kuitenkin uskaltaa irrottaa. Akku ensin irti?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Minä ainakin irrotin. On ollut useammankin kerran irti. Akkuakaan ei tarvi välttämättä irrottaa jos ei ota siitä bagistä johtoja irti. Johdossa riittää ainakin minulla just mitta, että bagin saa auton lattialle.Roisto kirjoitti: Tuon turvatyynynkö kuitenkin uskaltaa irrottaa. Akku ensin irti?
Varmin voi kuitenkin olla ottaa akku pois pelistä.
Check. Eikun akku irti, 10 millinen heilumaan ja mankan koodilappu esiin. Pitääpä iltasella ryhtyä pelleilemään.Taktik kirjoitti:Minä ainakin irrotin. On ollut useammankin kerran irti. Akkuakaan ei tarvi välttämättä irrottaa jos ei ota siitä bagistä johtoja irti. Johdossa riittää ainakin minulla just mitta, että bagin saa auton lattialle.
Varmin voi kuitenkin olla ottaa akku pois pelistä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)