Lämmitys/tuuletus "suuttimen" säätörullan valaistu

HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tomi S. kirjoitti:Ihana ohje, kiitos! :oops:
Oli nyt sitte rekisteröidyttävä tännekin tämän takia...
...eihän näitä kerkee kaikkia lukemaan... :roll:
Tervetuloa forumille. Ratkaisu ongelmaasi on helppo; tee niinkuin minä ja karsi pois lukulistaltasi näitä "juotavampia" forumeita . :lol: vitsi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Palatakseni vielä kakkosnelosesa siihen keskisuuttimen lampun vaihtoon, niin kertokaapa kokemuksia millä saitte rullan takaisin paikalleen lampun vaihdon jälkeen.

Isäinpäivän kunniaksi laitettiin nimittäin isäukon autossa vähän valoja palamaan konsolissa. Meinasi vaan itku tulla kun koitettiin saada sitä keskisuuttimien säätörullaa takaisin siihen ritilään. Sitten keksittiin laittaa langat siihen rullan akselin kummallekin puolelle ja sillä ohjailla sitä samalla kun työnnetään suutinritilää paikalle. Rulla kun aina meinasi jäädä sinne kauas syvälle, niin ettei sormella meinannut yltää.

Kertokaapa siis kokemuksia miten saitte rullan paikalleen ja rullassa olevat lukituskynnet tarttumaan ritilän lukituskynsille varattuihin koloihin.

Mutta täytyy vielä lopuksi sanoa, että kyllä oli komeaa kun lamput lopulta loistivat. Oli lähellä, että piti arskoja kaivella. Komeuden vielä kruunasi hetkeä aikaisemmin asennettu waecon kauko-ohjaushärveli.
maukku
Viestit: 6
Liittynyt: 09.10.2005 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

HVM kirjoitti:
jaki kirjoitti:Halloo!

Onkos kellään tietoo, miten vaihdetaan keskisuuttimen poltin semmoseen märsuun jossa on vänkärin airbaggi!

Ja kiitokset jo näin etukäteen vastauksista! :)
Onkos siellä keskisuuttimen päädyissä mitään ruuvveja? Ei muistaakseni? Eli ihan tuolla "koukutussysteemillä" pitäisi lähteä.

Päkkimallissa on keskisuuttimessa vasemmalla puolella painettavat metalliklipsit ja oikea puoli on ruuvilla kiinni, eli jotuu purkamaan päkkisysteemiä, että pääsee ruuvaamaan ritilän irti :shock: Itse en alkanut purkaa.
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Sampo N. kirjoitti:Palatakseni vielä kakkosnelosesa siihen keskisuuttimen lampun vaihtoon, niin kertokaapa kokemuksia millä saitte rullan takaisin paikalleen lampun vaihdon jälkeen.

Isäinpäivän kunniaksi laitettiin nimittäin isäukon autossa vähän valoja palamaan konsolissa. Meinasi vaan itku tulla kun koitettiin saada sitä keskisuuttimien säätörullaa takaisin siihen ritilään. Sitten keksittiin laittaa langat siihen rullan akselin kummallekin puolelle ja sillä ohjailla sitä samalla kun työnnetään suutinritilää paikalle. Rulla kun aina meinasi jäädä sinne kauas syvälle, niin ettei sormella meinannut yltää.
.
Vaihdoin just lamput keskisuuttimeen ja vänkärin kohdalle.

Keskellä pitää laittaa se säätörulla ensin ritilöihin kiinni. Sitten koko reteliä aletaan hivuttaa paikalleen, kanavassa oleva läppä on tietty käännetty kiinni-asentoon ensin. Sitten: siinä metallisessa kiinnikkeessä, johon kuusioruuvi on veivattu ja muovisessa vastakappaleessa johon ruuvi kierretään kiinni, on linjassa olevat reiät. Ritilän läpi työnnetään näihin sopivan ohut ja jäykkä puikko, vaikka rautalanka. Älä paina, ettei läppä aukea. Pidä vain sievästi paikallaan, oikealla hollilla. Sitten hivutat kuusioruuvin huulille ja varovasti kierteelle. Sitten vuoroin kiritään ja työnnetään ritilää sisään.

Melkein panen pääni pantiksi että näin se on tehtaallakin koottu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

purkamaan päkkisysteemiä
Yksi 10 mm kantainen ruuvi keskikohdalta bagia suoraan alhaaltapäin, se pois ja bagi on irti.
Johtoa ei tarvitse irrottaa, kääntää vaan koko bagia pois edestä senverran että voi irrottaa ristipääruuvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”