taas meni akku?!

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bliz kirjoitti:identtiset nuo palikat kyllä on tuota pientä vastusta lukuunottamatta, että kyllä luulisin että samaan rööriin voi tunkea... mut onko jollakulla tietoa, mitä jos tunkasee ja sit ei olekkaan ok?
Paikoilleen vain.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

jos se säädi on samannäkönen nii ei muutako reikään.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

salesone kirjoitti:Yleisesti sähköosilla huonosti vaihto- ja palautusoikeutta liikkeestä riippumatta, ja jos paikalaan käytetty niin ei varmasti kelpaa takas.

Ihan ensin varmistuisin tuosta yhteensopivuudesta ennenkuin lähtisin kokeilemaan.
No voin sanoa että niissä on varmaan vain jännite eroa! Vanha voi olla 13,8V uusi 14V tai jopa 14,4V.
Ja ei se laturi ole mersun tekemä!! :wink: Vaan käytetään monessa muussakin merkissä jopa voortissa. Ei muuta kuin reikään vaan!
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Mikähän on sen vastuksen tarkoitus :?:


mulla oli sellanen vastusmalli josta oli hiilet lopussa, laitoin sinne vastuksettoman mallin ja toimii. 8)
Ehkä sisävalo hieman "väpäjää" silloin kun ei ole muita valoja päällä, en ole 100 varma "väpäjäskö" ennen säätimen vaihtoa.
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Tuskin se on vastus?. Voitasko sillä komponentilla poistaa haerioita? :lol:
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

laturin kunnostus

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Tuossa syksyllä kunnostelin laturia ja vaihdoin säätimen ja hiilet kun se toinen eli se roiskeravan puoleinen (autossa ei ole aina 250 tkm taipaleella ollut hiekkapeltiä konehuonetta suojaamassa) oli melko lopussa.
Tuli silloin huollettua hiomalla se Bosch:n kollektori, kun oli niin urilla.
Tapio.p mukaan sen siis voi vaihtaakin eikä koko laturia tarvitse uusia :?: :?: :?:
Virtaa on muuten riittänyt tänä talvena paremmin - liekö vain pakkasten puutetta :roll:
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

audimies kirjoitti:
salesone kirjoitti:Yleisesti sähköosilla huonosti vaihto- ja palautusoikeutta liikkeestä riippumatta, ja jos paikalaan käytetty niin ei varmasti kelpaa takas.

Ihan ensin varmistuisin tuosta yhteensopivuudesta ennenkuin lähtisin kokeilemaan.
No voin sanoa että niissä on varmaan vain jännite eroa! Vanha voi olla 13,8V uusi 14V tai jopa 14,4V.
Ja ei se laturi ole mersun tekemä!! :wink: Vaan käytetään monessa muussakin merkissä jopa voortissa. Ei muuta kuin reikään vaan!
Jännite näkyy olevan tossa uudessa 14,5 ja siitä varmaan tulee se "kylmän ilmaston" maininta. Ja laturihan on bossilainen, yleisesti myös ooppeleissa käytetty malli.. :wink:
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

noniin, nyt on tsydeemi vaihdettu, eli latauksesäädin-mikä-lie 27£ makso merteilissä. auttoko vaihto, ei voi tietää. joktap, hukkaa ennen operaatiota akulta oli o.01 eli yhtään, latausjännite oli jotain 12.7 eli päädyttiin vaihtamaan ne hiilet ja säätimet. jos se ei auta niiin sitten kokeillaan seuraavaksi akun vaihtoa ZAPPPIIIn ;)

ei siinä ois tarttenu ees yrittää avata hihnaa ja laturia ottaa irti. pihdeillä ne ruuvit käänty. ja jumalauta, jos joku ottaa sen hihnan irti niin katto että se hihna on oikein ennenkuin kasaat sitä kolme tuntia :lol: noniin, amatööri on taas sentin verran viisampi.
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

no paljon oli latausjännite vaihdon jälkeen?
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Tapio.p kirjoitti:no paljon oli latausjännite vaihdon jälkeen?
se mitataan tänään, ei eilen enää jaksanut/muistanut kun sai osat paikalleen.
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

noniin, nyt on latausjännite kun vähä kaasua heittää heti 13.8. eli on sit vissiiin kunnossa :)
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Bliz kirjoitti:noniin, nyt on latausjännite kun vähä kaasua heittää heti 13.8. eli on sit vissiiin kunnossa :)
on :lol:
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

Mikä on latausjännitteen oikea haarukka. Itselläni valot "heijaa" joten päätin mitata ja tulos heitteli 14.1-14.7V :? Onko tuo haarukassa? Mittari on mallia perushalpa.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sanoisin vähän yläkantissa.... :roll:

13,8-14,2, max 14,5 ois ehkä hivenen parempi, toki ei kuulosta ero isolta, mutta sprintterissä ainakin ajovaloja paloi kerta kuukauteen, laitettiin diodit väliin, nyt kestää... :) (ja olikohan latausjännite jotain 14,4 tjsp... :roll: )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

HeneHendersson kirjoitti:Mikä on latausjännitteen oikea haarukka. Itselläni valot "heijaa" joten päätin mitata ja tulos heitteli 14.1-14.7V :? Onko tuo haarukassa? Mittari on mallia perushalpa.
riippuu säätimestä...niitä on 13.8-14.8v väliiin ja justiin ostin varalle 14.5v ja maksoi lähimmässä varaosaliikkeessä 18eur.... :) ja aito harakiri... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

eikös noin iso latausjännite tee jo akullekkin hallaa? ja itellä ainaki lakkas valot ja kierrokset heijaamasta ko pistin kunnon säätimen tilalle. se latas tolla pilipali säätimellä melkee 15v.
juu tuanoinii
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

14.8 latas melko tyhjään akkuun tommonen uus boschilainen....


T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”