Onko koskaan kellekkän tullut vastaan sellainen ilmiö (200E bensa),että mittariston varoitusvalot kaikki syttyvät yhtäkkiä itsestään ja yhtälailla sammuvat itsestään kesken ajon. Melkein 95% varmuudella laturi reistailee ja se aiheuttaa moisen ilmiön. Selvää on se että laturi ei lataa silloin kun kaikki valot syttyvät kesken ajon. Otin jännitteen säätäjä/hiilipaketin pois ja vaihdoin uuteen. Kieltämättä hiilet olivat kutakuinkin loppuun kuluneet.Myös laturin ja akun välinen johto on kunnossa.
Varoitusvalojen yhtäkkinen sammuminen ja syttyminen kuitenkin jatkuu edelleenkin toimenpiteistäni huolimatta. Laturi on ajon jälkeen kuuma kuin hellakoukku joten uumoilen vian olevan jossain muussa kuin hiilissä.
Sikäli asialle ei ole enään kiirettä kun perheeseen tulee uusi E 200 Cdi tänään, mutta tuota vanhaa epätoivoisesti kaupitellessa olisi mukavempi myydä ehjää autoa.
Huomasin tuossa ,että vanhan auton myyminen onkin aika hankalaa hommaa nykyään. Jotenkin vaan sylettää antaa perheessä kymmenen vuotta ollut E-mallin kiesi vanhan pikkucorollan hinnalla. Olkoon tallissa sitten, entisöin sen sitten joskus pikkutytölle(tyttö tosin vasta 1½ vuotias)
Latausongelmia?
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tervepä terve siltamies ja tervetuloa foorumille. (Ehdinpäs ensimmäisenä toivotella tervetulleeksi)
Meillä kakkosnelosessa laturi tuli tiensä päähän samalla tavalla. Kojetaulusta tuli kuin joulukuusi ja tähän yhdistyi pellin alta nousevat savut ja käryt. Tosin matkakin katkesi siihen kun laturin laakerit leikkasivat kiinni. Eli ei paljon laturi pyörinyt muuta kuin hihnan pakottamana rikkinäisillä laakereilla.
Tosin jos laakerit ovat tulossa tiensä päähän, niin meillä ainakin laturi alkoi ilmoittelemaan siitä etukäteen. Laakereista alkoi kuulua ajoittaista ääntelyä ja ehdinkin jo ottaa asian korjauslistalle, mutta laturi ehti edelle .
Meillä kakkosnelosessa laturi tuli tiensä päähän samalla tavalla. Kojetaulusta tuli kuin joulukuusi ja tähän yhdistyi pellin alta nousevat savut ja käryt. Tosin matkakin katkesi siihen kun laturin laakerit leikkasivat kiinni. Eli ei paljon laturi pyörinyt muuta kuin hihnan pakottamana rikkinäisillä laakereilla.
Tosin jos laakerit ovat tulossa tiensä päähän, niin meillä ainakin laturi alkoi ilmoittelemaan siitä etukäteen. Laakereista alkoi kuulua ajoittaista ääntelyä ja ehdinkin jo ottaa asian korjauslistalle, mutta laturi ehti edelle .
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Uusi käytetty laturi maksoi 70 erkkiä. Eipä ole kauhean kallista. Hiilet kannattaa tietenkin katsoa kun lyö uusvanhaa laturia paikalleen. Latausjännitteen voit muuten itsekin katsoa helposti, jos vaan yleismittari löytyy työkalupakista.
On se kyllä kumma kun ei edes 20 vuotta kestä. Meillä ei ollut huoltovihossa mainintaa laturin vaihdosta (on se tosin voitu kertaalleen jo vaihtaa) ja mittarissa oli vaan 620 tkm ja ikää 21 vuotta. Sais tehdä parempia latureita tuo bossi .
On se kyllä kumma kun ei edes 20 vuotta kestä. Meillä ei ollut huoltovihossa mainintaa laturin vaihdosta (on se tosin voitu kertaalleen jo vaihtaa) ja mittarissa oli vaan 620 tkm ja ikää 21 vuotta. Sais tehdä parempia latureita tuo bossi .
Kein siknatuur