Akun kesto
Akun kesto
Mersussa on oikeastaan tuliterä akku, ostettu helmikuun puolessa välissä. Autolla ei kuitenkaan ole ajettu huhtikuun lopulta lähtien kuin muutamia erittäin lyhyitä matkoja. Sitä kun on tuossa pihapiirissä tullut kunnosteltua niin tokihan sitä on tarvinnut siirrellä ja käynnistellä. Varashälytin on silloin tällöin melunnut ja keskuslukitus on ollut pakko täällä pitää lukossa, kun on niitä varkaitakin Suomen maassa. No, tänäänpä sitten piti sitä yhtä kaiutinta alkaa katsomahan ja auto piti ottaa ulos pressutallista. Aikani koitin sitä siinä käynnistellä, mutta eipä tyttö lähtenytkään käymään. Kello oli jätättänyt, mutta kyllä virrat edelleen meni päälle. Epäilenpä, että kun tuo akku on myös jouduttu tässä irrottamaan niin kun se on uudelleen laitettu kiinni, on se alkanut jotenkin purkamaan itseään. Onko se mahdollista? Vai voiko todellakin olla niin että tällaisella äärimmäisen vähäisellä ajolla, akku on yksinkertaisesti vain kulunut, kun se ei ole ehtinyt lataamaan? Pitäisikö ladata vai mitäkö pitäisi tehdä? Alkaa hymy hyytyyn. 

Akku tyhjenee "normaalisti" useinkin jo reilun kuukauden seisottamisella, vaikka olisi 95 Ah, (oletus että se on täynnä kun auto laitetaan seisomaan) 
Ehjä akku uusiutuu lataamalla. Uusisskin akuissa on usein kennovikoja, eli joku kenno pimeenä.

Ehjä akku uusiutuu lataamalla. Uusisskin akuissa on usein kennovikoja, eli joku kenno pimeenä.
Viimeksi muokannut mcee, 17.7.2006 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tästäpä voisi viimetalvisten kokemusten perusteella oll yhtä mieltä. Ässässä ei ole mitään ylimääräisiä hifejä tai muutakaan virtasyöppöjä/ vuotokohtia, akku tuli siltikin tiensä päähän talven tallissaseisotuksen aikana.BENZO kirjoitti:Akku tyhjenee "normaalisti" useinkin jo reilun kuukauden seisottamisella, vaikka olisi 95 Ah, (oletus että se on täynnä kun auto laitetaan seisomaan)
Ehjä akku uusiutuu lataamalla.

Joo...
Mulla ei kestä uuskaan akku kun maksimi neljäpäivää ja se on kyllä liikas vähä
Siis auto täysin käyttämättömänä...
Luulen kyllä, että mulla vika löytyy hälyttimestä ja ajonesto laitteesta. Taitaa olla halpoja vehkeitä ja sitä kautta aika saakelisti virtaa syöviä.
Noi on viime talven tietoja. Nyt en oo talven jälkeen ollu kolmee päivää ajamatta missään vaiheessa
Mulla ei kestä uuskaan akku kun maksimi neljäpäivää ja se on kyllä liikas vähä

Luulen kyllä, että mulla vika löytyy hälyttimestä ja ajonesto laitteesta. Taitaa olla halpoja vehkeitä ja sitä kautta aika saakelisti virtaa syöviä.
Noi on viime talven tietoja. Nyt en oo talven jälkeen ollu kolmee päivää ajamatta missään vaiheessa

Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
Kesähelteiden jälkeen en ole autoa juurikaan seisottanut, ei siis ole ollut ongelmia käynnistämisen tai akun suhteen. No... nytpä sitten se seisoi tallissa neljä, viisi päivää ja kas kummaa: Akku oli niin tyhjennyt ettei jaksanut enää startata. Ei muuta kuin lataukseen ja muutaman tunnin päästä menoksi. Olisikohan todellakin syytä epäillä sitä jonkun mainitsemaa kennovikaa? Vai syöneekö virossa asennutettu hälytin niin pirusti virtaa, että menee muutamassa päivässä tyhjäksi? Kiusallista, jos ei starttaa talvipakkasilla..