124 lähivalot

Vastaa Viestiin
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

124 lähivalot

Viesti Kirjoittaja siltamies »

Moi!
Molemmat lähivalot lakkasivat toimimasta. Polttimot ja sulakkeet ehjät. Lakkasivat toimimasta samanaikaisesti. Ymmärsin että erillisiä valoreleitä ei ole?? Mistähän lähtisi etsimään vikaa?

Auto 124 300 td farkku -94
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Näitä valoja aina silloin tällöin releytetään eli kyllä siellä saattaa olla jälkiasennus releet mutta silloin ne on yleensä näkyvillä. Virta valolle kulkee valokytkimem kautta.
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Lähtisin etsimään sitä relettä tai sitten kopistelemaan viiksikytkintä.
Toimiiko pitkät ja parkit normaalisti?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siltamies »

Kaikki muut valot toimii normaalisti. Täytyypä jotenkin yrittää ohittaa viiksi ja katsoa onko vika siellä. En usko että olisi relettä laitettu. Toin auton aikoinaan 7-8 vuotta sitten saksasta täysin orginaalina vanhalta Fritziltä ostettuna
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ääni monitoimiviikselle :wink:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siltamies »

Sen verran pitää tunnustaa, että umpiot vaihdettu n. vuosi sitten "birdeye" versioihin joissa lähivalopoltin H7 H4 sijaan. En tiedä liittyykö ilmenneeseen vikaan mitenkään.
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siltamies »

No niin. nyt on monitoimiviiksi irti ja huomenna KL varaosiin hakemaan uusi tilalle. Rattia irrottaessa en saanut millään airbagin johtoa irti liittimestä mutta onneksi siellä oli löysi siten että sai ratin sivuun kaikkine hiluineen.

Toivottavasti vika siinä...jollei niin sormi menee suuhun :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Muista ottaa töötin nastat vanhasta :idea: :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siltamies »

veikkaiksenne oikein lähivalot alkoivat toimia ja koko ajan kadoksissa ollut pitkien vilautuskin alkoi toimimaan. On ilmeisesti ollut hieman viallinen viiksi alusta lähtien.
Uudestaan vaan täytyy ottaa bagi irti....töötti alkoi toimimaan jopa liiankin innokkaasti. ..edellinen kirjoittaja mainitsi töötin nastoista??
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Töötin nastoilla meinasin niitä kahta tappia, mitkä yhdistävät ratin liukupinnat viiksen rungon läpi.
Uuden viiksen mukana ainakaan itselleni näitä tappeja ei ole tullut, ja kerran on pitänyt ottaa homma uusiksi kun en huomannut siirtää niitä vanhasta uuteen :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siltamies »

En nyt keksi mistä tapeista on kyse. Pitääpä ottaa ratti uudelleen irti.
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siltamies »

Tööttäongelma löytyi... Edelleenkään en niitä tappeja hokannut mutta Bägin takana ratissa ohjausakselin molemmin puolin kirkkaat peltilärpykkeet eristeiden välissä. Toinen lärpyke poikki toisesta päästä ja otti ruuviin kiinni. Aiheutti liian herkän töötin.

Lämmin kiitos kaikille vinkkejä antaneille
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mahtaako muuten olla niin, että bagillisessa ratissa niitä ei olekaan? :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

teppo21 kirjoitti:Mahtaako muuten olla niin, että bagillisessa ratissa niitä ei olekaan? :oops:
Joo. Ei oo. Menee samaa spiraalia bägin kanssa (ainakin -93).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”