Pitkät päällä koko ajan

Vastaa Viestiin
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Pitkät päällä koko ajan

Viesti Kirjoittaja akiolm »

En tiedä menetinkö järkeni vai sain sen takaisin, mutta ostin juuri uuden karhean about miljoonan ajetun 124W 200D:n. Kaikki muuhan toimii upeasti, mutta hieman ärsyttää piirre on se, kun pitkä ovat koko ajan päällä.

Jos vipua vetää/pitää millinkin taaksepäin kädellä, niin pitkät sammuu/pysyy poissa päältä, mutta muuten ne ovat koko ajan päällä. Itse pitkien kytkin eteenpäin tuntuu toimivan hyvin ja samoiten "väläytys" eli kuskiinpäin vetäminen. Jos vilkku on päällä, niin pitkät ei mene/jää päällä, eli sammuvat silloin (mutta eivät siis silloin ole "päällä"). Kuulemman kesällä ongelmaa ei ole ja se on aiemmin korjaatunut kun on napsauttanut pitkät pois päältä kun vilkun on palauttanut.

Onko jotain vinkkiä miten korjata ja mistä voisi johtua? Kosteutta, kosketushäiriä, uusi vipu romikselta vai mikä avuksi?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

uusi vipu helpoin. Ei taida uusikaan maksaa kuin 60e.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Viesti Kirjoittaja akiolm »

Ok. Tämä lienee tyhmä kysymys, mutta tuollaisen saisi ostettua uutena ja onnistuuko vivun vaihtaminen ihan ulkosalla ilman tallia?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

KL-varaosista saa uuden, ja vaihto on helppo:

Ratin keskilätkä meisselillä kammeten pois, sen alta löytyy muistaakseni 8mm kuusiokolopultti, käypä hylsy, jatko ja räikkä ja kaveri pitämään ratista vastaan :arrow: olikohan sitten vielä ristipääruuveilla se viiksi kiinni :roll:

Muista sitten ne töötintapit ottaa siitä vanhasta viiksestä :idea: :ope:

Nii ja merkkaa ratin asento booreilla niin tulee suoraan :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ja mieluiten laadukas kuusiokolo avain isoon vääntimeen. Tuntuvat olevan melko tiukassa nuo keskipultit... Sen monitoimiviiksenkin saa purettua ihan atomeihin mutten ainakaan itse älynnyt ihan täysin miten sen pitäisi pelata :D Ilmeisesti pyyhinsysteemi toimii viiksen päissä olevilla koskettimilla ja pitkät/vilkut sitten runko-osassa olevilla systeemeillä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Viesti Kirjoittaja akiolm »

Tännehän on tullut nopeasti paljon asiallista ja informatiivista tietoa. Kiitos siitä. Pitää tänään soitella tuonne KL-varaosaan ja kysellä vipua. Jyväskylän suunnalla ilmeisesti on myymäläkin. Saattaisin omilla taidoilla saada juuri ja juuri vaihdettua tuon vivun. Paranisi ajomukavuus kertaheitolla.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se ratin keskipultti on sitten toooodella tiukka. ei saa olla huonot vehkeet tai menee kolo pyöreeks.

motonettiki myy viiksen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Viesti Kirjoittaja akiolm »

Kattelinkin että Motonetistäkin saa. Hintaa taisi olla 76€ eli iso siivu koko auton hinnasta :D Mulla on vääntävä akkupora ja saas nähdä riittääkö vääntömomentti. Ei kukaan osaisi arvioida mitä kokoluokan kuusikolo siinä ratissa on. Voisin samalla kertaa hankkia sen, jos on "normaalikokoja" isompi.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

muistaakseni 8 mm, niinkuin Teppo arveli.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

8 tai 10. Saa olla kyllä aika jämerä ruuviväännin että saa sen auki :) itte käytin kiinteää hylsyvartta ja 1,2m pitkää putkea että lähti auki ku vähä hikoili.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Viesti Kirjoittaja akiolm »

Jos metrisen jatkovarren tarttee, niin siitä jo peruskoulun matematiikalla laskee että liikaa Newtoneita vääntimelle :D Sopivasti vielä kerkeän Movemberiin mukaan jos käyn tänään ostamssa viiksen.
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

teppo21 kirjoitti:
Muista sitten ne töötintapit ottaa siitä vanhasta viiksestä :idea: :ope:

:
Hupsista saatana, just vaihoin viiksen ja töötti ei tietty toimi. Tais mennä nua tapit roskiin. Kylläpä nyt viiksettää. Motonetistä sai Topran merkkisen viiksen ja ensituntuma on ainakin melko hyvä. On jämäkkä ja toimii niinkuin pitääkin.
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Viesti Kirjoittaja akiolm »

En suosittele vaihtoa -12 pakkasessa. Oli aika v-mäinen operaatio. Nyt homma korjaantui, mutta töötti meni mykäksi. Jotain varmaan mokasin. Jaa, tai mitkäs nuo töötin tapit on? Keskipultti on muuten 10 mm.
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

t.eskola kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:
Muista sitten ne töötintapit ottaa siitä vanhasta viiksestä :idea: :ope:

:
Hupsista saatana, just vaihoin viiksen ja töötti ei tietty toimi. Tais mennä nua tapit roskiin. Kylläpä nyt viiksettää. Motonetistä sai Topran merkkisen viiksen ja ensituntuma on ainakin melko hyvä. On jämäkkä ja toimii niinkuin pitääkin.
akiolm kirjoitti:En suosittele vaihtoa -12 pakkasessa. Oli aika v-mäinen operaatio. Nyt homma korjaantui, mutta töötti meni mykäksi. Jotain varmaan mokasin. Jaa, tai mitkäs nuo töötin tapit on? Keskipultti on muuten 10 mm.
Miu tapit löyty roskiksesta, jos kävin ne dyykkaamassa luettuani tämän topikin. Ne on kaksi tappia, jotka pitää ottaa vanhasta viiksestä, jotta töötti toimii. Kun ottaa tapillisen viiksen käteen niin tajuaa kyllä mitä siitä tulee ottaa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

t.eskola kirjoitti: Miu tapit löyty roskiksesta, jos kävin ne dyykkaamassa luettuani tämän topikin. Ne on kaksi tappia, jotka pitää ottaa vanhasta viiksestä, jotta töötti toimii. Kun ottaa tapillisen viiksen käteen niin tajuaa kyllä mitä siitä tulee ottaa.
Itsekkin tämän kantapäänkautta oppineena voin kertoa että huomasin töötin toimimattomuuden vasta useiden kuukausien kuluttua katsastuksessa :oops:






No eipä hätiä mitiä, vanhana hamstrarina löytyi risa viiksi tappeineen vielä kaapista :whistle:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Viesti Kirjoittaja akiolm »

Nyt kun kädet ovat taas sulaneet voi päivitellä tilannetta. Tapit tosiaan löytyivät vanhasta vivusta. Nythän tuo on helppo taas purkaa ja kasata kun on kerran jo harjoiteltu. Meinasi Mennä hermot kasatessa kun en tajunnut että se töötin pehmuste lähteekin irti siitä reikäkehikosta...palauttaako muuten alkup. Vipu vilkun autom. rattia käännettäessä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”