Pitkät päällä koko ajan
Pitkät päällä koko ajan
En tiedä menetinkö järkeni vai sain sen takaisin, mutta ostin juuri uuden karhean about miljoonan ajetun 124W 200D:n. Kaikki muuhan toimii upeasti, mutta hieman ärsyttää piirre on se, kun pitkä ovat koko ajan päällä.
Jos vipua vetää/pitää millinkin taaksepäin kädellä, niin pitkät sammuu/pysyy poissa päältä, mutta muuten ne ovat koko ajan päällä. Itse pitkien kytkin eteenpäin tuntuu toimivan hyvin ja samoiten "väläytys" eli kuskiinpäin vetäminen. Jos vilkku on päällä, niin pitkät ei mene/jää päällä, eli sammuvat silloin (mutta eivät siis silloin ole "päällä"). Kuulemman kesällä ongelmaa ei ole ja se on aiemmin korjaatunut kun on napsauttanut pitkät pois päältä kun vilkun on palauttanut.
Onko jotain vinkkiä miten korjata ja mistä voisi johtua? Kosteutta, kosketushäiriä, uusi vipu romikselta vai mikä avuksi?
Jos vipua vetää/pitää millinkin taaksepäin kädellä, niin pitkät sammuu/pysyy poissa päältä, mutta muuten ne ovat koko ajan päällä. Itse pitkien kytkin eteenpäin tuntuu toimivan hyvin ja samoiten "väläytys" eli kuskiinpäin vetäminen. Jos vilkku on päällä, niin pitkät ei mene/jää päällä, eli sammuvat silloin (mutta eivät siis silloin ole "päällä"). Kuulemman kesällä ongelmaa ei ole ja se on aiemmin korjaatunut kun on napsauttanut pitkät pois päältä kun vilkun on palauttanut.
Onko jotain vinkkiä miten korjata ja mistä voisi johtua? Kosteutta, kosketushäiriä, uusi vipu romikselta vai mikä avuksi?
uusi vipu helpoin. Ei taida uusikaan maksaa kuin 60e.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
KL-varaosista saa uuden, ja vaihto on helppo:
Ratin keskilätkä meisselillä kammeten pois, sen alta löytyy muistaakseni 8mm kuusiokolopultti, käypä hylsy, jatko ja räikkä ja kaveri pitämään ratista vastaan olikohan sitten vielä ristipääruuveilla se viiksi kiinni
Muista sitten ne töötintapit ottaa siitä vanhasta viiksestä
Nii ja merkkaa ratin asento booreilla niin tulee suoraan
Ratin keskilätkä meisselillä kammeten pois, sen alta löytyy muistaakseni 8mm kuusiokolopultti, käypä hylsy, jatko ja räikkä ja kaveri pitämään ratista vastaan olikohan sitten vielä ristipääruuveilla se viiksi kiinni
Muista sitten ne töötintapit ottaa siitä vanhasta viiksestä
Nii ja merkkaa ratin asento booreilla niin tulee suoraan
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ja mieluiten laadukas kuusiokolo avain isoon vääntimeen. Tuntuvat olevan melko tiukassa nuo keskipultit... Sen monitoimiviiksenkin saa purettua ihan atomeihin mutten ainakaan itse älynnyt ihan täysin miten sen pitäisi pelata Ilmeisesti pyyhinsysteemi toimii viiksen päissä olevilla koskettimilla ja pitkät/vilkut sitten runko-osassa olevilla systeemeillä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tännehän on tullut nopeasti paljon asiallista ja informatiivista tietoa. Kiitos siitä. Pitää tänään soitella tuonne KL-varaosaan ja kysellä vipua. Jyväskylän suunnalla ilmeisesti on myymäläkin. Saattaisin omilla taidoilla saada juuri ja juuri vaihdettua tuon vivun. Paranisi ajomukavuus kertaheitolla.
Hupsista saatana, just vaihoin viiksen ja töötti ei tietty toimi. Tais mennä nua tapit roskiin. Kylläpä nyt viiksettää. Motonetistä sai Topran merkkisen viiksen ja ensituntuma on ainakin melko hyvä. On jämäkkä ja toimii niinkuin pitääkin.teppo21 kirjoitti:
Muista sitten ne töötintapit ottaa siitä vanhasta viiksestä
:
t.eskola kirjoitti:Hupsista saatana, just vaihoin viiksen ja töötti ei tietty toimi. Tais mennä nua tapit roskiin. Kylläpä nyt viiksettää. Motonetistä sai Topran merkkisen viiksen ja ensituntuma on ainakin melko hyvä. On jämäkkä ja toimii niinkuin pitääkin.teppo21 kirjoitti:
Muista sitten ne töötintapit ottaa siitä vanhasta viiksestä
:
Miu tapit löyty roskiksesta, jos kävin ne dyykkaamassa luettuani tämän topikin. Ne on kaksi tappia, jotka pitää ottaa vanhasta viiksestä, jotta töötti toimii. Kun ottaa tapillisen viiksen käteen niin tajuaa kyllä mitä siitä tulee ottaa.akiolm kirjoitti:En suosittele vaihtoa -12 pakkasessa. Oli aika v-mäinen operaatio. Nyt homma korjaantui, mutta töötti meni mykäksi. Jotain varmaan mokasin. Jaa, tai mitkäs nuo töötin tapit on? Keskipultti on muuten 10 mm.
Itsekkin tämän kantapäänkautta oppineena voin kertoa että huomasin töötin toimimattomuuden vasta useiden kuukausien kuluttua katsastuksessat.eskola kirjoitti: Miu tapit löyty roskiksesta, jos kävin ne dyykkaamassa luettuani tämän topikin. Ne on kaksi tappia, jotka pitää ottaa vanhasta viiksestä, jotta töötti toimii. Kun ottaa tapillisen viiksen käteen niin tajuaa kyllä mitä siitä tulee ottaa.
No eipä hätiä mitiä, vanhana hamstrarina löytyi risa viiksi tappeineen vielä kaapista
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Nyt kun kädet ovat taas sulaneet voi päivitellä tilannetta. Tapit tosiaan löytyivät vanhasta vivusta. Nythän tuo on helppo taas purkaa ja kasata kun on kerran jo harjoiteltu. Meinasi Mennä hermot kasatessa kun en tajunnut että se töötin pehmuste lähteekin irti siitä reikäkehikosta...palauttaako muuten alkup. Vipu vilkun autom. rattia käännettäessä?