öljynpaineanturan tarkastaminen

Vastaa Viestiin
j_jakke
Viestit: 13
Liittynyt: 30.11.2010 14:24

öljynpaineanturan tarkastaminen

Viesti Kirjoittaja j_jakke »

Tervehdys.
Öljynpaineantura pitäis tarkastaa öljypaine varoitusmerkkivalon oikuttelun vuoksi. Eli sen pitäisi ilmeisesti olla täysin johtavassa tilassa auton ollessa sammuksissa ja näin merkkivalon palaa(virta päällä) ja moottorin käydessä anturin johtavuus pitäisi katketa? Yleismittarin summerilla sen voi luotettavasti todeta?? Onko näin?? :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

124sessa ei ole öljynpaineen merkkivaloa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jos sulla vilkkuu se keltainen tippakannunkuva, niin öljynpinta on alarajalla :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Oisko se pinnan anturi siinä lohkossa pakoputken puolella? :? Öljynpaineelle mittari löytyy suodattimen jalasta.... muistaakseni.
j_jakke
Viestit: 13
Liittynyt: 30.11.2010 14:24

nonni

Viesti Kirjoittaja j_jakke »

okei, kiitti avusta pitää alkaa tonkiin. Jäi nyt kuitenkin vaivaamaan että entäs jos siinä olisi perinteinen öljykello niin onnistuuko sen mittaus "piipperillä" :)? Hyvä fooorumi ollu muuten, asiallista faktaa mersuista. Rockrock
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: nonni

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Painekelloa ei voi oikein piipparilla mitata. Mersun suositukset:
0 bar = 10 Ohm
1 bar = 69 Ohm
2 bar = 129 Ohm
3 bar = 184 Ohm

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

eikös se oo aika tyypillinen vika, että se öljy tason valo vilahtelee vaikka taso on ok? Ainakin lankun edellisessä moottorissa alko palaa, jollei koneessa ollu ihna saatanasti öljyä...
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Anturi on joskus voitu käyttää irti ja asennettu väärinpäin silloin pinnan pitää olla tosi korkeella et ei valo palas
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

piku kirjoitti:Anturi on joskus voitu käyttää irti ja asennettu väärinpäin silloin pinnan pitää olla tosi korkeella et ei valo palas
Taitaa tuossa tapauksessa ilmoittaa ylitäytöstä. :D Jos se on siellä alasylöisin, niin silloin painovoima todennäköisesti vetää sen kohon alas (yläasentoon), eikä valo pala koskaan (jos anturi muuten kunnossa).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”