kierrosluvullisen mittariston asennus

Vastaa Viestiin
_ahma_
Viestit: 17
Liittynyt: 18.2.2008 0:47
Paikkakunta: Rauma

kierrosluvullisen mittariston asennus

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Eli ostin kierrosluvullisen mittariston 300D:ni joka on dieselöity, ennen ollut 200 bensa ja siitä on mittaristo jäljellä.

Tarkoitus olisi saada kierroslukumittari toimimaan, niin mitä pitää tehdä? Onko tuossa 200Bensan johtosarjassa johdot valmiina vai miten?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Huomenta.
Onko autoon vaihdettu dieselin johtosarja moottorinvaihdon yhteydessä?
Bensan johdoilla sitä ei ainakaan suoraan saa toimimaan. :?
Nouseeko moottorin oikeasta takanurkasta, startin luota melko ohut kaapeli ja se menee tulipellistä läpiviennistä? Sen pitäis nousta venttiilikopan korkeudelle siihen läpivientiin. Se on kiekkamittarin anturin johto. Sitten ei vaadittas enää paljoa sähkäriä niin se toimis. :)
Tähdellisen parantola
_ahma_
Viestit: 17
Liittynyt: 18.2.2008 0:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Nyt en pääse tarkistamaan, että tuleeko sieltä mitään johtoa kun auto on tuolla 20km päässä pellien vaihdossa ja maalauksessa. Mutta kun luin muita juttuja niin laturilta saa kuulemma otettua noihin tarvikemittareihin sen sykkeen laturin jostain W(?) navasta/liittimestä/anturista mikälie.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

_ahma_ kirjoitti:Nyt en pääse tarkistamaan, että tuleeko sieltä mitään johtoa kun auto on tuolla 20km päässä pellien vaihdossa ja maalauksessa. Mutta kun luin muita juttuja niin laturilta saa kuulemma otettua noihin tarvikemittareihin sen sykkeen laturin jostain W(?) navasta/liittimestä/anturista mikälie.
Saa otettua, joutuu vaan aukaisemaan laturin ja kolvailemaan. Mutta jos kolvi pysyy käessä, niin miksei. :wink:
Tähdellisen parantola
_ahma_
Viestit: 17
Liittynyt: 18.2.2008 0:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Mutta saako tuohon mersun omaan mittaristoon otettua sieltä laturista? Ja mistähän löytäisi kuvan tuosta laturista ja paikasta mihin pitäis kolvailla? Sais vähän os.viittaa siitä mitä tulemaan pitää.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ei saa otettua. orik. kiekkamittari toimii vain signaalilla, joka on peräisin siitä omasta anturista. :?
Tähdellisen parantola
_ahma_
Viestit: 17
Liittynyt: 18.2.2008 0:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Nyt on auto kotona niin pääsee asentelemaan. Minkä värinen sen johdon kuuluu olla mikä ottaa sen signaalin?
_ahma_
Viestit: 17
Liittynyt: 18.2.2008 0:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Nyt tarvis pikkuhiljaa saada toi mittaristo pelaamaan, niin mistä kohtaa tarkelleen tuon anturin johdon kuuluisi lähteä tuolta koneesta? Startin läheltä, mutta öljypohjastako? Sieltä lähtee kyllä 1 johto (taisi olla punamusta) mutta määränpäästä ei ole tietoa.

Ja mihin kohtaan mittaristossa se johto tulee? Ilmeisesti siihen kolmipiikkiseen liittimeen, mutta mihin niihin kolmeen, jos ylipäätään niihin tulee?
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

Viesti Kirjoittaja hanniball »

startin alta lähtevä johto on kierroslukumittarin anturi jos se on kiinni öljypohjan takaosassa.

mittariston takana olevaan liittimeen tulee virta ja singnaali anturilta anturin toinen johto maahan..näin itse laitoin omassa lankussa..mutta varmistellaan kun viisaammat vastaa.. :wink:
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”