kierrosluvullisen mittariston asennus
kierrosluvullisen mittariston asennus
Eli ostin kierrosluvullisen mittariston 300D:ni joka on dieselöity, ennen ollut 200 bensa ja siitä on mittaristo jäljellä.
Tarkoitus olisi saada kierroslukumittari toimimaan, niin mitä pitää tehdä? Onko tuossa 200Bensan johtosarjassa johdot valmiina vai miten?
Tarkoitus olisi saada kierroslukumittari toimimaan, niin mitä pitää tehdä? Onko tuossa 200Bensan johtosarjassa johdot valmiina vai miten?
Huomenta.
Onko autoon vaihdettu dieselin johtosarja moottorinvaihdon yhteydessä?
Bensan johdoilla sitä ei ainakaan suoraan saa toimimaan.
Nouseeko moottorin oikeasta takanurkasta, startin luota melko ohut kaapeli ja se menee tulipellistä läpiviennistä? Sen pitäis nousta venttiilikopan korkeudelle siihen läpivientiin. Se on kiekkamittarin anturin johto. Sitten ei vaadittas enää paljoa sähkäriä niin se toimis.
Onko autoon vaihdettu dieselin johtosarja moottorinvaihdon yhteydessä?
Bensan johdoilla sitä ei ainakaan suoraan saa toimimaan.
Nouseeko moottorin oikeasta takanurkasta, startin luota melko ohut kaapeli ja se menee tulipellistä läpiviennistä? Sen pitäis nousta venttiilikopan korkeudelle siihen läpivientiin. Se on kiekkamittarin anturin johto. Sitten ei vaadittas enää paljoa sähkäriä niin se toimis.
Tähdellisen parantola
Saa otettua, joutuu vaan aukaisemaan laturin ja kolvailemaan. Mutta jos kolvi pysyy käessä, niin miksei._ahma_ kirjoitti:Nyt en pääse tarkistamaan, että tuleeko sieltä mitään johtoa kun auto on tuolla 20km päässä pellien vaihdossa ja maalauksessa. Mutta kun luin muita juttuja niin laturilta saa kuulemma otettua noihin tarvikemittareihin sen sykkeen laturin jostain W(?) navasta/liittimestä/anturista mikälie.
Tähdellisen parantola
Nyt tarvis pikkuhiljaa saada toi mittaristo pelaamaan, niin mistä kohtaa tarkelleen tuon anturin johdon kuuluisi lähteä tuolta koneesta? Startin läheltä, mutta öljypohjastako? Sieltä lähtee kyllä 1 johto (taisi olla punamusta) mutta määränpäästä ei ole tietoa.
Ja mihin kohtaan mittaristossa se johto tulee? Ilmeisesti siihen kolmipiikkiseen liittimeen, mutta mihin niihin kolmeen, jos ylipäätään niihin tulee?
Ja mihin kohtaan mittaristossa se johto tulee? Ilmeisesti siihen kolmipiikkiseen liittimeen, mutta mihin niihin kolmeen, jos ylipäätään niihin tulee?
startin alta lähtevä johto on kierroslukumittarin anturi jos se on kiinni öljypohjan takaosassa.
mittariston takana olevaan liittimeen tulee virta ja singnaali anturilta anturin toinen johto maahan..näin itse laitoin omassa lankussa..mutta varmistellaan kun viisaammat vastaa..
mittariston takana olevaan liittimeen tulee virta ja singnaali anturilta anturin toinen johto maahan..näin itse laitoin omassa lankussa..mutta varmistellaan kun viisaammat vastaa..
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi