Bensan kierroslukumittari -> dieseliin
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09.11.2007 10:40
- Paikkakunta: Hinnerjoki
Bensan kierroslukumittari -> dieseliin
Tervehdys tietäjät
Autona w124 200D -91 ja eteen osui mittaristo w124 230E -88 laitteesta.
Ehdotuksia otetaan vastaan miten modifioin Bensan mittarin toimimaan Dieselissä. Itse olen miettinyt vaihtoehtoa, jossa informaatio otetaan laturin käämiltä (liitin W) ja jokin Boxi väliin. Joku on varmaan ratkaissut tän, koska bensoja on dieselöity tässä maassakin. Löysin netistä linkin jossa hemmo on dieselin mittarin modannut laturin signaaliin
http://www.tobulus.de/w124/dzm/index.htm
Eli laittakaa vinkkiä miten bensan kiekkakello dieseliin
Help Danke
Autona w124 200D -91 ja eteen osui mittaristo w124 230E -88 laitteesta.
Ehdotuksia otetaan vastaan miten modifioin Bensan mittarin toimimaan Dieselissä. Itse olen miettinyt vaihtoehtoa, jossa informaatio otetaan laturin käämiltä (liitin W) ja jokin Boxi väliin. Joku on varmaan ratkaissut tän, koska bensoja on dieselöity tässä maassakin. Löysin netistä linkin jossa hemmo on dieselin mittarin modannut laturin signaaliin
http://www.tobulus.de/w124/dzm/index.htm
Eli laittakaa vinkkiä miten bensan kiekkakello dieseliin
Help Danke
missä toi anturi sijaitsee 2.5rees?Mika.T kirjoitti:Palajo helepompaa hommata oikea tiisselin mittari.
Mieki maksoin jopa kympin semmosesta.
Mutta mikä järki ko. linkin jutussa on???
koneessa on kierrosanturi valamiina jos kone on 250d tai 300d. Tai jos autossa on pakokaasun kierrätys.
Niin ja Tervetuloa meselle.
ainakaan startin vierestä ei löydy mun omassa...
Jos kädentaitoja löytyy ja kolvi yms pysyy kädessä, tee kuin minä 230c kiekkamittarille, osta piltemasta 10e dieselin kiekkamittari ja upota se sinne mittaristoon. Minä tein niin ja hyvin toimii.. mitään muutoksia ei tarvinut tehdä, kunhan purki sen bilteman mittarin osiin, viisarin koneiston sai mittarin sisään, siirtää viisarin siihen ja eletroniikkalätty sitten kuumaliimalla kiinni mittariston taakse.
Tähdellisen parantola
ok. kiva kuulla!heräshän toi keskustelu tosta ku kerkes...Sampo N. kirjoitti:Ei ole mikään sisäpiirin tsät.
Olisko aihe useimmille sen verran vieras, ettei oikea henkilö ole huomannut tätä viestiä?
Foorumille tulee sen verran paljon viestejä, että jos vastausta ei kuulu, niin kannattaa vähän uppailla aina välillä.
Siis mistä anturista tuo diesel ottaa tiedon? Kun asensin omaan bensa 200:een uudemmasta e-mallin mittaristosta tuon jengamittarin niin ei tuo kierroslukumittari tarvinnut kuin virtapiuhan, td-signaalin (jännitteen) ja maadoituksen joka tulee itse mittaristosta... Etsin sähkökaaviosta paikan jossa tuo td-jännite löytyi ja vedin siitä piuhan mittaristolle. Td-jännitettä tutkiessa tuli ilmi että tyhjäkäynnillä jännite n. 12v, kun kierrokset kasvaa td-jännite pienenee. Luulisi että olisivat laittaneet samanlaisen td-jännitteen myös dieselkoneisiin...
Diiselissäkin kulkee tuo td signaali. Se kehitetään tuosta diiselin anturista jossain boksissa.
Tällaisen kuvan sain kun tutkiskelin w124:sen sähkökaavioita.
Herlevin rakentamissa 190 superturboissa on käytetty bensan kiekkamittaria diiselin jatkona. Kiinnostaisi miten se on niissä kytketty.
Tällaisen kuvan sain kun tutkiskelin w124:sen sähkökaavioita.
Herlevin rakentamissa 190 superturboissa on käytetty bensan kiekkamittaria diiselin jatkona. Kiinnostaisi miten se on niissä kytketty.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
No sittenhän se signaali kannattaa vetää jengamittarille siitä. Jos ei sähkökaaviota löydy niin esim. tutkimalla auton töpseleitä ja pistokkeita pitäisi kanssa löytyä työ signaali. Ainakin omassa bensassa on jokin musta boxi konehuoneessa kuskin puolella. Kun kannen avaa niin pistokkeen yhdessä nastassa lukee td. Sähkökaaviosta isukki paikansi tuon boksin/pistokkeen ja sitten vaan johtoja seuraamalla löytyi hyvä paikka josta tuon signaalin "ryöstin" kiekkamittarille. Mutta luulisi sen löytyvän ilman sähkökaaviotakin... ei kai siellä konehuoneessa niin noita härpäkkeitä oleSamuli H kirjoitti:Diiselissäkin kulkee tuo td signaali. Se kehitetään tuosta diiselin anturista jossain boksissa.
nii juu!pakkohan toi signaali on dieseliskin olla!
katsastuksessahan mitataan savujen kans myös ringit.
eli ennemmin oli näitä tupakinsytsäristä mittaavia ja nythän koneen päälle heitetään joku onale.
vertailin tossa bensan ja dieselin (mersun omia) mittarien eroja...
samat mittarit muuten mutta piirilevys on eriarvoisia potikoita.
eri hertsijuttuja.
osaisko joku kertoa näiden sielunelämästä!?
bensan mittarihan on kait herkempi...?
katsastuksessahan mitataan savujen kans myös ringit.
eli ennemmin oli näitä tupakinsytsäristä mittaavia ja nythän koneen päälle heitetään joku onale.
vertailin tossa bensan ja dieselin (mersun omia) mittarien eroja...
samat mittarit muuten mutta piirilevys on eriarvoisia potikoita.
eri hertsijuttuja.
osaisko joku kertoa näiden sielunelämästä!?
bensan mittarihan on kait herkempi...?