hehkuu ja ei hehku

Vastaa Viestiin
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

hehkuu ja ei hehku

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

tossa aiemmin autossa mb-94 ,200 dsl, ei hehku toiminut ollenkaan lähti kylmänä käyntiin vähän vaikeesti. sit ajoon lähdettäessä alkoi hehkuttamaan semmoset 5-10 sekunttia.
no siihen vaihdettiin uusi pikahehkurele muttei niitä tulppia. nyt jälkihehkut jäi kokonaan pois mut itse hehkutus tapahtuu vasta usean yrittämisen jälkeen. olisiko pitänyt hehkutulpatkin vaihtaa. vanhat oli ok.
hv
Viestit: 30
Liittynyt: 03.2.2007 23:21
Paikkakunta: ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hv »

vai oliskohan mahdollisesti virtalukon pohja, mittaa tuleeko sinne hehkureleelle sähköä kun käännät hehkutus asentoon
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Yleensä se merkkivalo palaa epänormaalisti, kun yksi tai useampi hehku on viallinen. Ymmärtääkseni hehkutus voi kuitenkin toimia, vaikka valo ei aina syttyisikään.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

hv kirjoitti:vai oliskohan mahdollisesti virtalukon pohja, mittaa tuleeko sinne hehkureleelle sähköä kun käännät hehkutus asentoon
siihen vaihdettiin virtalukon pohja ja ihan koko lukko. sattui sopivasti niin et koko avain ei enään kääntynyt ja koko lukko oli poikki. se onneksi saatiin hajottamatta irti...
hehkuvika jatkui..kunnes sitten päädyttiin hehkutulppien vaihtoon. mittauksessa ne oli kaikki ok. mut kuitenkin uusi tulppa ja vikaa ei enään olekaan...loppu hyvin kaikki hyvin.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

lottamilla kirjoitti:
hv kirjoitti:vai oliskohan mahdollisesti virtalukon pohja, mittaa tuleeko sinne hehkureleelle sähköä kun käännät hehkutus asentoon
siihen vaihdettiin virtalukon pohja ja ihan koko lukko. sattui sopivasti niin et koko avain ei enään kääntynyt ja koko lukko oli poikki. se onneksi saatiin hajottamatta irti...
hehkuvika jatkui..kunnes sitten päädyttiin hehkutulppien vaihtoon. mittauksessa ne oli kaikki ok. mut kuitenkin uusi tulppa ja vikaa ei enään olekaan...loppu hyvin kaikki hyvin.
Miten mittasit hehkut kun totesit ne ehjiksi, huomioitko mittajohtojen vastuksen joka on noin 0,7 ohmia ja hehkujen ohmit noin 0,8, joten äkkiä tulee mittavirhe etenkin jos hehku on palanut kiinni rungon puoleen väliin. Kyllä hehkut pitää aina testata jännitteellä visuaalisesti, jotta on varma niiden toiminnasta.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

hehkut mitattiin kotona siihen tarkoitetulla mittarilla ja vielä mersu korjaamolla. KL autossa vanjärvellä.
ihmeteltiin kovasti kun tulos oli et kaikki on kunnossa.
mulle sanoi useampi et se ei todista mitään. ja kun alettiin tulppia yks kerrallaan vaihtamaan niin jo alkoi toimimaan...en minä sit tiiä miksi ne mittarit ei sitä näyttänyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”