Tupakansytytin ei toimi
Tupakansytytin ei toimi
Probleemi olis sellattinen, että tupakansytytin ei toimi. Missä mahtaa olla vika? Se on kylmä kuin useimpien naisten sydän. En minä autossa kyllä polta, mutta olis siinä kyllä ihan kiva telefoonia ladata. Vuosimalli 86 on kyseessä.
Kiesus sentään. Onko tuhkiksessakin valo?? En ole huomannut ollenkaan, mutta olen tässä iät ajat etsinyt palanutta polttimoa, kun meinaan sen varoitusvalo palaa. Mistäs päin sulakkeet löytyy? peukku kun on keskellä kämmentä tällaisissa asioissa ihan tyystin.HVM kirjoitti:Palaako tuhkiksessa valo? Valo ja sytytin ottavat virtansa samoilta "kiskoilta" tuhkiksen rungon sivusta, jospa se vika alkaisi löytymään sitäkautta? Sulakkeet ehjät ja pyöritelty?
Sulakkeet on konepellin alla mustassa rasiassa. Oliko se nyt 124:säkin kuskin puolella tuliseinän juuressa eli pellin saranan vieressä? Kansi auki ja lukemaan lappua kannesta. Jos Saksa ei taivu, ota lappu käteen ja käännä se toisin päin nyt siinä lukeekin Englantia.Uranium kirjoitti:Kiesus sentään. Onko tuhkiksessakin valo?? En ole huomannut ollenkaan, mutta olen tässä iät ajat etsinyt palanutta polttimoa, kun meinaan sen varoitusvalo palaa. Mistäs päin sulakkeet löytyy? peukku kun on keskellä kämmentä tällaisissa asioissa ihan tyystin.HVM kirjoitti:Palaako tuhkiksessa valo? Valo ja sytytin ottavat virtansa samoilta "kiskoilta" tuhkiksen rungon sivusta, jospa se vika alkaisi löytymään sitäkautta? Sulakkeet ehjät ja pyöritelty?
Sulakkeet on ehjät ja pyöritelty tuloksetta. Edelleenkään paljon kohuttua tuhkakupin valoa ei ole mistään löytynyt. Ilmeisesti tarvii ryhtyä purkutöihin?HVM kirjoitti:Palaako tuhkiksessa valo? Valo ja sytytin ottavat virtansa samoilta "kiskoilta" tuhkiksen rungon sivusta, jospa se vika alkaisi löytymään sitäkautta? Sulakkeet ehjät ja pyöritelty?
Ei siellä mitään kiskoa ole 124:ssa, ihan töpseleiden kautta tulee sähkö sytkälle ja valolle.Uranium kirjoitti:Voi pirulainen . Täytyy kyllä ilmeisesti alkaa purkamaan todellakin jotain. Sulaketta olen vaihtanut ja vaikka mitä sähkönjohtokykyä parantavaa ainetta sytyttimeen, mutta ei sinne virta kulje. Mistä pitäis aloittaa, että pääsisi käsiksi siihen jonkun mainitsemaan kiskoon
Ne saa näkyviin irroittamalla tuhkakupin kotelon, joka on parilla ruuvilla kiinni pohjastaan.
Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta
Terve,
t.
Risto
Miten se tuhkalaari on kiinni siinä luukussa – joku klipsu tms. Olen kokeillut käyttöohjeiden menetelmiä mutta ei se sieltä suostu irtoamaan. (Onneksi en polta tupakkaa – olisi viheliäistä, kun karsta-aski pitäisi aina imurilla tyhjentää. )Jani kirjoitti:Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-90:ssä on ainakin pieni musta vipu, jota siirtämällä oikealle kuppi pompsahtaa ulos.Roisto kirjoitti:Terve,
Miten se tuhkalaari on kiinni siinä luukussa – joku klipsu tms. Olen kokeillut käyttöohjeiden menetelmiä mutta ei se sieltä suostu irtoamaan. (Onneksi en polta tupakkaa – olisi viheliäistä, kun karsta-aski pitäisi aina imurilla tyhjentää. )Jani kirjoitti:Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta
t.
Risto
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Niin sulla on tuhkaluukku sitä uudempaa mallia. Vanhemmassa pitäisi peukalolla tehdä joku kikka, jolla kupin pitäisi irrota. Olen kokeillus painaa alaspäin, eteenpäin ja sivuille. Kaipa tuo on joku testi, jolla selvitetään, onko peukalo keskellä kämmentä tai jotain.luokyio kirjoitti:-90:ssä on ainakin pieni musta vipu, jota siirtämällä oikealle kuppi pompsahtaa ulos.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Öö. Siis kyllä itse luukku aukeaa mutta se tuhkankeräin ei lähde poispoikkeen. Vai ymmärsinkö ohjeet päin mäntyä.Jani kirjoitti:Kyllä se sieltä popsahtaa ylös, kun painaa luukkua aukipäin alareunasta.
No, eipä tuon taakse monesti asiaa ole. Uutta rariota meinasin laittaa ja enemmän tilaa saisi asennukseen, kun käyttäisi tuhkakuppia pois...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Paina vaan lisää aukipäin kun oot se luukun avannut, sitten pitäis pompsahtaa tuhkaluukun ulos kolostaan...Roisto kirjoitti:Öö. Siis kyllä itse luukku aukeaa mutta se tuhkankeräin ei lähde poispoikkeen. Vai ymmärsinkö ohjeet päin mäntyä.Jani kirjoitti:Kyllä se sieltä popsahtaa ylös, kun painaa luukkua aukipäin alareunasta.
Nyt on sitten tosi kivaa kun ne pirun ruuvit putos jostain rei'istä sinne laarin tms. taa jonnekin. Ja tämä pirulainen ei sieltä pois tule. Eli nyt on vähän paha enää peruakaan ko. remonttia. Pitäiskö alkaa panelointia purkamaan, kun jotenkin vaikuttaisi että se ottaisi siinä kiinni. Miten tämän ison paneelin tästä vaihdekepin ympäristöstä voisi poistaa, jos niin todellakin tarvitsee tehdä. Tässä on todellinen poropeukalo liikenteessä.Jani kirjoitti: Ei siellä mitään kiskoa ole 124:ssa, ihan töpseleiden kautta tulee sähkö sytkälle ja valolle.
Ne saa näkyviin irroittamalla tuhkakupin kotelon, joka on parilla ruuvilla kiinni pohjastaan.
Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta
On tää foorumi sitten kätevä työkalu. Juuri selvisi että ei tarvitse laajempimittaisiin purkutöihin ryhtyä, mutta arvokasta tietoa taas saatiin. Kiitos teillle kaikille.
Virtaa tulee itse sytyttimeen, mutta tupakansytyttimen lampun piuhaan ei tule. Missä mahtaa olla vika itse lampun suhteen? Tulin siihen tulokseen että vian on pakko olla tupakansytyttimen kuumenemisen suhteen siinä itse palikassa. Täytynee ostaa uusi
Virtaa tulee itse sytyttimeen, mutta tupakansytyttimen lampun piuhaan ei tule. Missä mahtaa olla vika itse lampun suhteen? Tulin siihen tulokseen että vian on pakko olla tupakansytyttimen kuumenemisen suhteen siinä itse palikassa. Täytynee ostaa uusi