laturin säätimen vaihto
laturin säätimen vaihto
Miten onnistuu säätimen vaihtol aturia irroittamatta? Eipä tuonne paljoa näe yläkautta, käsituntumalla vaikea ajatella miten tuo säädin irtoaisi... ei siinä aiakaan ruuveja ole...
124 200 dsl
124 200 dsl
Olen minä ainakin vaihellu yläkauttakin niitä, vai onkos se kovinkin ahtaasti. Kiinnihän se varmaankin on reunoistaan ristipääruuveilla.
Ja mikset samointein ota laturia irti niin mene vähän vähemmällä ähkimisellä
Ja mikset samointein ota laturia irti niin mene vähän vähemmällä ähkimisellä
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Vähemmällä taitaa kuitenkin päästä kun irrottaa sen koko laturin. Voi nimittäin ne pienet ristipäät siellä laturin persiissä nuljaantua heeeelposti...
Eli hihna löysälle, johdot irti laturin takaa, pultit irti ja laturi kouraan.
Meniköhän tuossa operaatiossa varttiakaan käsienpesuineen?
Eli hihna löysälle, johdot irti laturin takaa, pultit irti ja laturi kouraan.
Meniköhän tuossa operaatiossa varttiakaan käsienpesuineen?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Niijjoo. Diisselissä tuo käypi noin näppärästi. Bensanelosessa pitää melkein irrottaa tuulettimen huupa ja siivet (se tosin aiheuttaa max minuutin lisäajan, jos ei ole turannut ruuvilukitteellä siipiä vesipumpun akselille jumiin ).JuMu S kirjoitti:Eli hihna löysälle, johdot irti laturin takaa, pultit irti ja laturi kouraan.
Meniköhän tuossa operaatiossa varttiakaan käsienpesuineen?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Noin tunti tuossa menee jos ulkona tekee ja ei ole aikasemmin tehnyt.JuMu S kirjoitti:Vähemmällä taitaa kuitenkin päästä kun irrottaa sen koko laturin. Voi nimittäin ne pienet ristipäät siellä laturin persiissä nuljaantua heeeelposti...
Eli hihna löysälle, johdot irti laturin takaa, pultit irti ja laturi kouraan.
Meniköhän tuossa operaatiossa varttiakaan käsienpesuineen?
Kannattaa ottaa laturi irti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Niin no...
Tuntihan tuossa kokonaisuudessaan meni. Seuraavassa työselostus:
Ensin 5min tumppiristipään etsimistä pakista, sitten 10min saman ruuvarin etsimistä pohjapanssarin ja öljypohjan välistä. Vielä 5min "ruuvien availua", ja päätös irrottaa laturi melkein pilalle nuljaantuneiden ruuvien takia.
Laturin irroitus ja kantaminen työpöydän ääreen n7min. Nuljaantuneiden ruuvien avaus kepulikonstein otti aikaa noin 10 min, ja uusien vastaavien etsiminen triljoonalaatikosta 13minuuttia. Laturin paikalleensaattamiseen työpöydän kulmalta alkaen otti sitten suurinpiirtein sen 10minuuttia, koska ennen asennusta tuli vielä huolehdittua normaalisti laturin taakse kätkeytyvien likapesäkkeiden, sekä itse laturin saattamiseen edustuskuntoon.
Eli jos on kiire, irroita vaan se laturi ensin.
Tuntihan tuossa kokonaisuudessaan meni. Seuraavassa työselostus:
Ensin 5min tumppiristipään etsimistä pakista, sitten 10min saman ruuvarin etsimistä pohjapanssarin ja öljypohjan välistä. Vielä 5min "ruuvien availua", ja päätös irrottaa laturi melkein pilalle nuljaantuneiden ruuvien takia.
Laturin irroitus ja kantaminen työpöydän ääreen n7min. Nuljaantuneiden ruuvien avaus kepulikonstein otti aikaa noin 10 min, ja uusien vastaavien etsiminen triljoonalaatikosta 13minuuttia. Laturin paikalleensaattamiseen työpöydän kulmalta alkaen otti sitten suurinpiirtein sen 10minuuttia, koska ennen asennusta tuli vielä huolehdittua normaalisti laturin taakse kätkeytyvien likapesäkkeiden, sekä itse laturin saattamiseen edustuskuntoon.
Eli jos on kiire, irroita vaan se laturi ensin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Hmmm...kuulostaa tutulle. 230:cee eeehen vaihtelin monta kertaa irrottamatta laturia mutta oli siinä aika sovittelu ja käsivarsi nirhaumilla.JuMu S kirjoitti:Niin no...
Tuntihan tuossa kokonaisuudessaan meni. Seuraavassa työselostus:
Ensin 5min tumppiristipään etsimistä pakista, sitten 10min saman ruuvarin etsimistä pohjapanssarin ja öljypohjan välistä. Vielä 5min "ruuvien availua", ja päätös irrottaa laturi melkein pilalle nuljaantuneiden ruuvien takia.
Laturin irroitus ja kantaminen työpöydän ääreen n7min. Nuljaantuneiden ruuvien avaus kepulikonstein otti aikaa noin 10 min, ja uusien vastaavien etsiminen triljoonalaatikosta 13minuuttia. Laturin paikalleensaattamiseen työpöydän kulmalta alkaen otti sitten suurinpiirtein sen 10minuuttia, koska ennen asennusta tuli vielä huolehdittua normaalisti laturin taakse kätkeytyvien likapesäkkeiden, sekä itse laturin saattamiseen edustuskuntoon.
Eli jos on kiire, irroita vaan se laturi ensin.
Helepompi se on irrottaa laturi kun ettiä niitä ruuveja sieltä pohjamuovin päältä magneetilla.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
just tuota mieltä minäkin olen pitää vaan olla oikeanlaiset työkalut....Mika.T kirjoitti: Eikai säätimen takia kannata koko laturia irrottaa.
Napakka isku pikkuvasaralla ruuvien kantaa ennen kuin edes yrittää avata niitä.
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Omaani kävin vaihtamassa juuri uuden saksalaisen hugo-merkkisen jännitteensäädin paketin, maksoi parikymppiä.
5 minuutin kuluttua autolle saapumisesta ihan normaali meisseli ja jännitteensäädin kädessä olin jo koeajolla. W123:ssa todella helppo homma, siellä on sitä tilaa, ja ruuvitkin vaikutti aivan alkuperäisiltä myljäämättömiltä.
Hiilet olivat entisestä todellakin kaputt.
60Ah:n ja 14V:n Boschilainen laturi näkyi olevan paikallaan. Uusi jännitteensäädin oli 14.6V.
5 minuutin kuluttua autolle saapumisesta ihan normaali meisseli ja jännitteensäädin kädessä olin jo koeajolla. W123:ssa todella helppo homma, siellä on sitä tilaa, ja ruuvitkin vaikutti aivan alkuperäisiltä myljäämättömiltä.
Hiilet olivat entisestä todellakin kaputt.
60Ah:n ja 14V:n Boschilainen laturi näkyi olevan paikallaan. Uusi jännitteensäädin oli 14.6V.
124.023
No ei kyllä tulisi mieleenkään kakkosnelosessa irroitella laturia jos säätimen vaihtaa Ensimmäisellä kerralla voi olla vähän hakemistakin ruuveja etsiessä ja säädintä paikalleen laittessa, mutta toisella kerralla menee jo minuutissa parissa...petska kirjoitti:Mika.T kirjoitti: Eikai säätimen takia kannata koko laturia irrottaa.
Napakka isku pikkuvasaralla ruuvien kantaa ennen kuin edes yrittää avata niitä.