ASD:n testaus pistokkeen välähdykset?

Vastaa Viestiin
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

ASD:n testaus pistokkeen välähdykset?

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Mitäs kuusi (6) välähdystä tarkoittaakaan asd:n testauksessa?
Jotain kallista tod.näk.

Ensin palaa luiston kolmio ja abs merkkivalo. Nopeyden ylittyessä 60 km/h sammuu kolmio ja asd valo jää palamaan.
Ja se kolmio sammuu ajossa aina kun painaa jarrua, eikä pala jos auto seisoo tyhjäkäynnillä.

Kun yhdistin ne 1 ja 5 navat niin se antoi 6 välähdystä. Ja kuitaten väläytti yhtä vilausta ja jäi pimeäksi.... kunnes lähtee ajoon taas.

Että sellsta onkelmaa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kuusi väläystä on yhtäkuin:
"Rear axle speed sensor or wheel speed sensor from ABS control unit."
Mikämikä? Taka-aksilan noppeusanturi mykkänäkö?
Ja/tai ABS-aivo ei kerro eturenkaista vauhtia?
Pro HVM
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Rässi66 kirjoitti:Kuusi väläystä on yhtäkuin:
"Rear axle speed sensor or wheel speed sensor from ABS control unit."
Mikämikä? Taka-aksilan noppeusanturi mykkänäkö?
Ja/tai ABS-aivo ei kerro eturenkaista vauhtia?
Jos taka-akselin nopeusanturissa vika, niin multa löytyypi yksi ylimääräinen ABS-anturi :roll: Kannattaa varmaan ekana tsekata kuitenkin liitokset ym. Toimiikos ABSit kuitenkin normaalisti?
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Ei toimi absit eikä asd. Tuli näissä pikkuteiden rynkytyksissä.
Onko täällä missään niiden välähdysten merkityksiä, vai mistä ne löytyisi?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tästä löytyy, 6 välähdystä :asd: on taka ABS anturin vika.
Mittaa liittimestä takapenkin alta anturin vastus.
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Ompa nopia foorumi. Välähdyksessä tulee vastauksia.
Tarttee mennä penkomaan takapenkin alle.

Tarkoitin sitä, että onko foorumilla kaikkien välähdysten tulkitsemiseen tietoa. Niin kuin kaksi välähdystä= ??? kolme=XXX jne.
Haulla en sellaista löytänyt.
Helpottaisi kun olisi printattuna jossain hanskalokerossa koko lista. Ei meinaan taida olla viimeinen kerta kun täytyy testailla niitä.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

rujoapina kirjoitti: Tarkoitin sitä, että onko foorumilla kaikkien välähdysten tulkitsemiseen tietoa. Niin kuin kaksi välähdystä= ??? kolme=XXX jne.
Haulla en sellaista löytänyt.
Mersufoorumilta tämän joskus nappasin ja tulostin:

Koodi: Valitse kaikki

ASD Automatic locking differential
Fault codes (poles: 1 Ground / 5 ASD diagnostic)
1= No fault found
2= Adaptive damping system control module
3= Stop lamp switch
4= Left front axle vehicle speed sensor signal
5= Right front axle vehicle speed sensor signal
6= Rear speed sensor signal
7= No speed signal from any sensor, missing ground
8= Adaptive damping system valve or stop lamp switch
Jotta tuosta vain tulostat ja katkoviivan mukaan leikkaat ja hanskalokeroon mukaan :D

Itsellä on tuo 8 vilkahdusta ollut jo pari vuotta, mutta kun vika ei ollut jarruvalokytkimessä, niin on jäänyt tuo venttiili tsekkaamatta, kun en jaksa takapenkkiä ja verhoiluja irrotella :oops:

Tuossa muuten myös juttua aiheesta:
viewtopic.php?p=21651

taidanpa illalla naputella Mekkaan :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkoitin sitä, että onko foorumilla kaikkien välähdysten tulkitsemiseen tietoa.
Hetivissiin 8) eikä tarvi lainata muilta foorumeilta.

1 = ei vikaa
2 = ASD-ohjainyksikkö viallinen
3 = Jarruvalokytkin; ASD-kytkentätoiminto viallinen
4 = Pyörintänopeusanturi etu vasen
5 = Pyörintänopeusanturi etu oikea
6 = Pyörintänopeusanturi taka
7 = Kaikki 3 pyörintänopeusanturia
8 = Magneettiventtiili tai jarruvalokytkin; jarruvalon kytkentä

Naputtele veppe mekkaan. :idea:
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Tämä loistavaa. Tajusin kyllä jo rässin selityksestä mutta tämä taulukko on juuri se mitä toivoinkin.

Nyt on tarkistettu vastusmittarilla etupään liitinten vastukset. Repsikan puolella oli n. 800 ohm. ja kuskin puolella 1018 ohm.
Takana löysin sieltä keskuslukon vierestä kaksi johtoa jotka tuli pohjan läpi. Toinen isompi ja toinen pienempi.
Kummatkin jotka tuli pohjasta läpi näytti melkein vastustonta, eli n. 1 ohmin vastusta. Ja se isompi liitin, joka meni sinne takapenkin taakse näytti takapenkin takaa n. 700 ohm. vastusta.

Olisiko niin, että oli kumpi vaan niistä jotka tuli pohjan läpi, niin ne oli oikosessa, eli jos anturi on toisen perässä niin anturi on rikki?

Ellei se johto ole siellä toisella puolella, kuskin meinaan.

Ai niin, auto on sedan 300 D -87

Paljonko Veppe anturi maksaa jos ilmenee että on kaput?
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti: Naputtele veppe mekkaan. :idea:
Done.
ASD-järjestelmän vikadiagnostiikka

Kiitos dealer noista suomennoksista. Itsellä ei sitten millään tullut mieleen, että mikä venttiili se oli, mutta magneettiventtiilihän se tietysti :D

Naputtelin tuohon samaan ohjeeseen myös jarruvalokytkimen vaihto-ohjeen. Itse vaihdoin sen 1,5 vuotta sitten, joten aika lailla ulkomuistista kirjoitin, joten kannattaa jonkun viimeaikoina vaihtaneen tsekata ja tarvittaessa muokata vastamaan totuutta ;)

Hyvä ohje, kiitos. Täsmensin paria kohtaa. Tiileri.
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Niin. Veppe, mitä maksaa anturi kun näyttää olevan se taka-anturi rikki?
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

rujoapina kirjoitti:Niin. Veppe, mitä maksaa anturi kun näyttää olevan se taka-anturi rikki?
Sorry, en huomannut kysymystä. Anyway, vastasinkin jo sinun yyveehen ;)
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Do diid.
Taka-anturi on vaihdettu. vika ei parantunut... että silleen.

Onko jollakulla ollut muualla vikaa tällaisessa tapauksessa, vai onko ainoa mahdollisuus yhdistää laturin valo näihin valoihin ja sillä selvitä leimasta eteenpäin? Vai onko ABS valon palaminen katsastuksen hylkäyksen peruste???

Jos on johto jossain matkalla eteen poikki tms, niin taitaa olla mahoton homma tsekata koko matka.

Muuten menee mesen kanssa hyvin :roll: , kiitos kysymästä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuli vain mieleen että onkos autossa samankokoiset etu- ja takarenkaat?En tiedä edes vaikuttaisiko ihan noin...Eihän perää ole vaihdettu?Jos on eri välityksillä niin voisikohan se vaikuttaa..Arvailuja vain kun ei muutakaan keksi 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

ABS -valo on hylkäysperuste leimalla, kyllä.
Onhan se ASD-virhe kuitattu?
Pro HVM
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Ajossa meni sekaisin, eli ei ole vaihdettu perää eikä renkaita.
ASD valon kuittasin, mutta ennen sitä tarkistin lyhyellä hipaisulla että se kutos virhe oli se koodi. Vasta sitten kuittasin.

Kuulin tuossa että joskus ne abs paineyksikön, eli sen lampun takana olevan hässäkän muovikuoren alla olevat releet voi kanittaa.

Ja totta kai ne on tuttuun tyyliin mesen omia pyöreillä navoilla olevia releitä. Ei sitten millään tavallisia lattanavoilla.

Että silleen.
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kokeile jos saat jostain varmasti toimivan aivoyksikön lainaksi vaihtamalla sen tuon oman tilalle. Vika voi olla sielläkin tai sitten suojareleen sulake palanut.
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Suojarele on jo kokeiltu. Jos se on se punapäinen kahden sulakkeen höskä.

Onkohan noi välähdykset aina oikeassa.
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

rujoapina kirjoitti:Suojarele on jo kokeiltu. Jos se on se punapäinen kahden sulakkeen höskä.

Onkohan noi välähdykset aina oikeassa.
Toi vikakoodihan kertoi et vika joko taka-anturissa tai ABS-yksikön nopeusanturissa. Eli kokeilet toista yksikköä niin sillähän tuo selviää. Tällä foorumillahan oli jollain myynnissäkin tuollainen takavetoisen ABS-yksikkö.
rujoapina
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2006 8:57
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

vika joko taka-anturissa tai ABS-yksikön nopeusanturissa
Onko se se hässäkkä jossa on se muovisuoja päällä ja putket tulee siihen, vai onko se joku muu?
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

AM kirjoitti:Tuli vain mieleen että onkos autossa samankokoiset etu- ja takarenkaat?En tiedä edes vaikuttaisiko ihan noin...Eihän perää ole vaihdettu?Jos on eri välityksillä niin voisikohan se vaikuttaa..Arvailuja vain kun ei muutakaan keksi 8)
Vaikkei tästä nyt tässä topicissa varsinaisesti kyse ollutkaan, niin tarkennettakoon, ettei perän vaihtaminen vaikuta, ainakaan ihan pienet välityksen vaihdot. Itsellä on vaihdettu 3.67->3.46 (vai olikohan jopa 3.27) eikä ABSit valittele..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”