Matka- ja trippimittari ei toimi
Matka- ja trippimittari ei toimi
Onkohan tää nyt oikee paikka? no laitetaan nyt tänne kuitenkin.
Tuossa äsken ajellessa huomasin, että trippimittari on jymähtäny 70,2 kilometrin kohdalle. Nollasinkin sen, mutta ei auttanu. Sitten aloin matkamittaria tiirailla, niin pyssäyksissä on sekin. HÖ. Nopeus mittari toimii kuitenkin niinkun pitää. Missä mahtas vika olla?
Eikö mittaristo kestä kuin 445 385 kilometriä? Mikä yheinen osa noilla mittareilla on ja voiko sitä korjata?
Tuossa äsken ajellessa huomasin, että trippimittari on jymähtäny 70,2 kilometrin kohdalle. Nollasinkin sen, mutta ei auttanu. Sitten aloin matkamittaria tiirailla, niin pyssäyksissä on sekin. HÖ. Nopeus mittari toimii kuitenkin niinkun pitää. Missä mahtas vika olla?
Eikö mittaristo kestä kuin 445 385 kilometriä? Mikä yheinen osa noilla mittareilla on ja voiko sitä korjata?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Joo.
Itse oon just räpeltäny saman oireen kanssa ja mittari on käyny auki ainakin kolme kertaa viikon aikana
Aina, kun sain akselin paikalle, niin toimi jonkun 30 kilsaa ja sitten taas tyssäs. No, viimein vahvistelin akselin kiinnipysymistä omaviritteisillä tukipaloilla. Kumaankin päähän "stopparit", ettei akseli pääse liikkumaan kumpaankaan suuntaan liikaa. Homma toiminu nyt kolmesataa kilsaa
Ja näyttäs siltä, että toi patentti toimii

Itse oon just räpeltäny saman oireen kanssa ja mittari on käyny auki ainakin kolme kertaa viikon aikana

Aina, kun sain akselin paikalle, niin toimi jonkun 30 kilsaa ja sitten taas tyssäs. No, viimein vahvistelin akselin kiinnipysymistä omaviritteisillä tukipaloilla. Kumaankin päähän "stopparit", ettei akseli pääse liikkumaan kumpaankaan suuntaan liikaa. Homma toiminu nyt kolmesataa kilsaa

Ja näyttäs siltä, että toi patentti toimii


Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
ÄÄÄ,kun tökkii tämä foorumi,viestit jää jonnekin matkan varrelle tai sitten ne tulee kahteen kertaan...
Eli yritin tuossa jo aikaisemmin sanoa että 99% tuo akselivika siinä mittarissa on.Omasta tökkäsin akselin vain takasin paikalleen ja muutaman sata kilometriä pysyi...Sitten tein vain saman uudestaan ja mittari on toiminut vuosia/kymmeniä tuhansia km.Joku tuollainen tukipatentti siihen olisi kai hyvä rakennella,akselin pitää muistaakseni vaan päästä pyörimään vapaasti?
Joskushan tuosta oli juttua että jos trippimittarin nollaa vauhdissa niin se voi aiheuttaa tuo akselin irtoamisen...en tiedä onko niin mutta itse olen siitä lähtien nollaillut sen parkissa.
Eli yritin tuossa jo aikaisemmin sanoa että 99% tuo akselivika siinä mittarissa on.Omasta tökkäsin akselin vain takasin paikalleen ja muutaman sata kilometriä pysyi...Sitten tein vain saman uudestaan ja mittari on toiminut vuosia/kymmeniä tuhansia km.Joku tuollainen tukipatentti siihen olisi kai hyvä rakennella,akselin pitää muistaakseni vaan päästä pyörimään vapaasti?
Joskushan tuosta oli juttua että jos trippimittarin nollaa vauhdissa niin se voi aiheuttaa tuo akselin irtoamisen...en tiedä onko niin mutta itse olen siitä lähtien nollaillut sen parkissa.
Kiitos neuvoista. Tuo akseli oli tosiaan luiskahtanu toisesta päästään pois paikoiltaan. Käytiin Sivosen kanssa ajamassa n. 70 km.n lenkki ja trippiin tuli kokonaista 4 kilometriä, tästä sisuuntuneina purettiin ja korjattiin mittaristo.
Tulipa korjattua myös ekonoomi-mittari samalla
Tulipa korjattua myös ekonoomi-mittari samalla

---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kuinka pirulla toi mittaristo lähtee irti?..
tunkin pääni kuskin jalkaitilaa sinne polkimienvälii mut kauheen ahtaan näköstä oli..
luin muistaakseni alfamerin kirjasta et mittariston irrotus tarttis jonku koukun..
ja sopiiks -87 200Dhen kiekkamittarillinen mittaristo?..
ja mikähän mahto viedä mittarivalastuksen.. ei auta vaiks veivaa sitä vastusta.. veihdekaavion ja lämmönsäätöpipstaakkien valot vaa himmenee ja voimistuu.. mut mittarit pimeenä.. ärsyttää ajaa takapenkin valo päällä..ku toi 200D on nii äreee et tulee helposti Ylinopeus sakot..


tunkin pääni kuskin jalkaitilaa sinne polkimienvälii mut kauheen ahtaan näköstä oli..

luin muistaakseni alfamerin kirjasta et mittariston irrotus tarttis jonku koukun..

ja sopiiks -87 200Dhen kiekkamittarillinen mittaristo?..

ja mikähän mahto viedä mittarivalastuksen.. ei auta vaiks veivaa sitä vastusta.. veihdekaavion ja lämmönsäätöpipstaakkien valot vaa himmenee ja voimistuu.. mut mittarit pimeenä.. ärsyttää ajaa takapenkin valo päällä..ku toi 200D on nii äreee et tulee helposti Ylinopeus sakot..




-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Jep Jep, koukut pitää olla mittarin irrotukseen, tai ainakin yksi koukku.^Larke^ kirjoitti:Kuinka pirulla toi mittaristo lähtee irti?..![]()
tunkin pääni kuskin jalkaitilaa sinne polkimienvälii mut kauheen ahtaan näköstä oli..![]()
luin muistaakseni alfamerin kirjasta et mittariston irrotus tarttis jonku koukun..![]()
Vapauta ensin vaijeri sieltä jalkotilasta siitä klipsumaisesta pidikkeestä, niin saa hieman paremmin tilaa työskennellä. Seuraavaksi voit askarrella esim pyörän pinnasta sellaisen koukun, että taita sitä pinnan päätä noin 1-2 cm u-muotoiseen asentoon, varmaan j-kirjainta muistuttava asento on riittävä.
Sitten vaan laitat koukun mittariston taakse, tunnet kyllä kun se on siellä ja vetäiset mittarin pois. Voi olla tiukassa, mutta kyllä se sieltä nousee.
Mittarin takana on varoitusvalojen polttimoita, sekä muistaakseni pari moninapaliitintä. Nämä irti ja mittaristo on kädessäsi.
Kein siknatuur
Mittariston irroituksessa eka kerta;niinkuin toki monessa muussakin asiassa
on aina hankalin.Kun kerran homman on tehnyt niin siitä se sitten irtoaa.Vertailussa W123 vs. W124; voittaa 123 kirkkaasti;mittarin vaijeri tulee vinosti mittaristoon jolloin sen pois ruuvaus on lastenleikkiä nakkisormilla kakkosneloseen verrattuna.

OT:
Näin tässä männä yönä unta, että olin irrottamassa mittaristoa (vai olikohan se jonkun kaverin mittaristo). Hyviä vinkkejä satoi kuin rakeita (potkupahvin irrotusta, pyöränpinnoja yms.). Joku näytti sitten omasta autostaan, miten helposti se irtoaa – sormilla reunasta kiinni ja sitten lähti.
Kun tarkemmin muistelen, niin ei se kyllä ollut ihan Mersun mittariston näköinen. Kaikkea se Nukku-Matti keksii. 
t.
Risto
Näin tässä männä yönä unta, että olin irrottamassa mittaristoa (vai olikohan se jonkun kaverin mittaristo). Hyviä vinkkejä satoi kuin rakeita (potkupahvin irrotusta, pyöränpinnoja yms.). Joku näytti sitten omasta autostaan, miten helposti se irtoaa – sormilla reunasta kiinni ja sitten lähti.


t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)