Kattoluukku jumissa + ovi paukkaa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Lentäjä

Kattoluukku jumissa + ovi paukkaa

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Eli -86 meseni kattoluukku on jumissa eikä napista painamalla tapahdu yhtään mitään. Sisäpuolen kangassuoja on omalla paikallaan mutta irrallaan siten että sitä voi painaa metalliluukkuun asti ylöspäin. Nyt sateilla olen huomannu, että luukku valuttaa sisään vettä etusisävalon ja luukun väliin, josta se tippuu jo valmiiksi huonokuntoiseen jalopuukeskikonsoliin.

Mitä vois siis tehdä nopeasti/helposti, koska olen kuullut että luukun koko korjauttaminen on kalliin oloista touhua?

Toinen vaiva on kuskin oven paukkaaminen suljettaessa ja aukaistaessa. Ääni kuuluu korkeussuunnassa oven keskellä olevasta metallista vai onko se nyt sarana, joka menee oven sisään ja ääni kuuluu sen kautta? Voisko sitä jotenkin öljytä tms?
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oven paukkuminen johtuu hajonneesta ovenrajoittimesta - rasvaaminen ei auta, osta uusi rajoitin.
mbsilver

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Kokeile ekaks jos rajoitin olis löystyny kiinnikkeistään. Mulla herkes paukkamasta pelkällä oven puoleisen kiinnikkeen kiristämisellä. Ja paukkuminen oli tosi kovaa ovea suljettaessa ja avattaessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”