124 sedanin takalasin listan irrotus?
124 sedanin takalasin listan irrotus?
Tervehdys. Eli kysymys on takalasia kiertävästä koristelistasta. Miten sen saa irti?
T.Tero
T.Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
MB 204 T 220 CDI-09
Naputtele ne ylhäälläalhaalla keskellä olevat lärpäkkeet sivuun varovasti
listan katkokset paljastuvat.
Nyt lähdet vaan kampeamaan _varovasti _ listoja ylös.
Puutikut toimii aika hyvin täsä kohti.
Jos otat koko lasin irti, varovasti sen pyyhinakselin kanssa, helepolla saa lasin halaki.
Sen muoviholokin saa varaosana kyllä.
Lasi irtoaa sisältä ulospäin painamalla. Kaverista on hyötyä.
Takaisin laitossa putsaa tiivisteura ja sipase jotain fairyä/vassua liukkariksi.

Jos otat koko lasin irti, varovasti sen pyyhinakselin kanssa, helepolla saa lasin halaki.
Takaisin laitossa putsaa tiivisteura ja sipase jotain fairyä/vassua liukkariksi.
Pro HVM
Taitaa Rässi puhua varmarista,W124:sessa en ole takalasinpyyhkijää vielä nähnytRässi66 kirjoitti:Naputtele ne ylhäälläalhaalla keskellä olevat lärpäkkeet sivuun varovastilistan katkokset paljastuvat.

Joo,kertokaapa sitten minulekin miten sen saa ehjänä irti...Itse en nimittäin saanut ja uutta on pitänyt laittaa jo muutama vuosi

- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
Niinjoo tälleen olen pari lasia listoineen ehjänä irroittanut (kokeilu omalla vastuulla
)Ensin alareunasta lista kiinnikkeistään kampeamalla irti päissä on ruuvit myös,sitten pitkällä katkoterä veitsellä alareunasta sisäpuolelta leikataan lasia irti liimasta senverran et saa leikkuulangan pujotettua väliin tässä kohti tarvitaan apumies,sitten sahataan alanurkkiin asti lasi irti ja siirrytään pystysivulle nyt leikkuulanka pitää pujottaa listanreunassa olevan kumilipareen alle itse olen ulkopuolella pitänyt pellinpalaa suojaamassa kumiliparetta ja samalla painanut lankaa sillä pellinpalalla lasiuran pohjaa kohti ettei lanka uppoaisi listaan kiinni,tälläpelillä sitten sahaillaan toiseen alanurkkaan asti ja holaa lasi on irti, tuon pellinpalan kanssa saa olla tarkkana ettei raavi maalia ja samoin langalla helposti pyyhkäsee pitkin kattoa tai ovitolppaa,noissa itse irrottamissa laseissa ei tuo maalipinta ole ollut niin nuukaa kun autot on ollut menossa ylimaalattaviksi ja lasi on ollut tärkeämpi saada ehjänä pois.eli jos autoa ei ole tarkoitus maalata samalla kannattaa suojata ympäröivät maalipinnat paksulla teipillä ja mieluusti useammalla kerroksella.josko tuosta jotain apua olis ei tuo kirjallinen ulosanti ole vahva laji mutta yritinpähän kumminkin
niin ja tietenkin sisäpuolelta kannattaa sivuverhoilut ottaa pois ja mieluusti myös hattuhyllyn pahvi niin eivät mene piloille

- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
Roisto kirjoitti:Terve,
En tiedä, miten käytännössä toimii mutta on Mersu kuitenkin listan irrotukseen ohjeet tehnyt. Kliks
t.
Risto
No niimpäs näkyy ohjeet olevan

Kiitos vaan kaikille neuvoista. Lista lähti irti nätisti ilman voimakeinoja.Uskoisin että sen saa takaisinkin,sitten sen näkee kiinnityksen aika tulee.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
MB 204 T 220 CDI-09
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
MB 204 T 220 CDI-09
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
Tänään tuli sitten tuli aika laittaa takalasinlistat takaisin. Ennen homman aloitusta vähän jännitti miten homma onnistuu? Mutta listat meni paikalleeen ihan kivuttomasti. Ennen paikalle laittoa puhdistin listat ja voitelin ne HHS 2000 spray vaseliinilla.
T.Fakiiri

T.Fakiiri

MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
MB 204 T 220 CDI-09
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
MB 204 T 220 CDI-09
Re: 124 sedanin takalasin listan irrotus?
Moi.
Miten sait listat takaisin paikoilleen?
-Roger
Miten sait listat takaisin paikoilleen?
-Roger