Nyt en ihan tarkaan edes tiedä oliko ensin muna vai kana

Tuli häärättyä niin monen osa-alueen kimpussa yhtäaikaa...
Bensapumpun releen ehjäksi varmistumisen jälkeen tein sulakkeellisen hyppyjohdon releen tilalle (siinä kun onkin näköjään aikaan perustuva ohjaus ja pumppu sammuu parin sekunnin jälkeen) ja sillä sain huudatettua pumppua haluamani ajan...alkuun oli 15amp sulake (releessä 30amp) ja sillä kesti alkuun hyvinkin pyörittää, mutta vaikka pumppu huusi lähes minuutteja, ei tukille noussut yhtään painetta

Sen verran tuli, että sormella kun painoi paineenmittausventtilistä, ruikkasi noin sentin päähän pikku lirun...vaikka pumppu huusi kokoajan täysillä.
Sitten käsikäyttöinen alipainetesteri käteen ja paineensäädintä imeskelemään (ei vuotoja, mutta eipä mitään muutakaan toiminnallista havaintoa) ja edelleen pumppu pyöri täysillä...eikä vaikutusta jakotukin paineeseen.
Jossain kohtaa 15amp sulake kärähti ja hyppyjohdot oli tosi kuumat...muutaman tupakan mittainen tauko ja muuta alipainetestailuja ja antureiden mittailuja, ja sitten taas bensan kimppuun isommalla sulakkeella. Nyt olikin pumpussa ääni muuttunut ja mourusi kuin tyhjänä pyörisi välillä ja sitten taas otti oikein tosissaan vastaan (jakotukilla ei paine noussut). Härnäilin pumppua suutuspäissäni päälle/pois johtoa tökkimällä ja kävin välillä laittamassa taas alipaineen imemään säädintä, ja yhtäkkiä pumppu alkoikin pyöriä kuin toisen vaihteen löytäneenä ja kaikki mouruamiset katosi

Äkkiä konehuoneeseen toteamaan että paine on terveet 3,8bar
Hyppyjohto irti, rele paikalleen ja totesin virrat kytkettyä, että tosiaan paine nousee ja pysyy, joten varovasti starttaus...ja auto käynnistyi heti ja ennenkaikkea kävi todella hyvin heti välittömästi.
Ainut miinus, tai miinukset tuli siinä, että vajaan 30min käytöllä huomasin tasonsäädön nestepinnan vajonneen puoleenväliin säiliötä (oli alkuun lähes täynnä) ja auton alle kurkkaus paljasti kosteikon oikean takapyörän etupuolella...sormikopelolla kosteus oli BENSAA

Kello oli sitten jo niin paljon, että lopetin hommat toinen suupieli virneessä kun auto käy, ja toinen roikkuen mikä siellä hajosi.
Reilun vartin kun keräilin mittareita ja testereitä laatikoihinsa, oli bensalätäkkö lähes haihtunut, joten ei jäänyt ainakaan vuotamaan tankkia tyhjäksi (tosin en ole tänään käynyt edes katsomassa mitä sinne kuuluu, mutta ei ainakaan tallin ulkopuolella haise bensa
Mutta mutta...mihin ihmeeseen katosi tasonsäädön öljyt (olikohan tuossakin ne kaasupallot varapyöräkotelossa?) ja halkesiko koko bensapumppu (tässä on vain yksi pumppu, kun vanhemmissa 500E malleissa on kaksi), vai suodatin, vai onko siellä pohjan poterossa jotain takaiskuja, joka olisi ollut jumissa ja nyt hajalla

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...