taka sähkö ikkuna
taka sähkö ikkuna
124 mersussa jäi Taka sivu lasi auki ala asentoon. Meinaa vähä tulla kylmä. sulakkeet näytti olevan ehjät siinä isossa rasiassa eikä toinenkaan taka lasi toimi. Onko niille omat sulakkeet jossain muualla. Miten sais helpoiten ikkunan ylös niin ei käyttäis ennen kuin kesällä.
Re: taka sähkö ikkuna
Moro,
Onko sulla etuikkunoissa fiitseri, että etuikkunat menevät itsestään alas, kun napin painaa ihan pohjaan? Jos ei, jatka lukemista kohdasta A). Jos on siirry kohtaan B).
A)
Sulakkeet menee ristiin etuoikea+takavasen ja takaoikea+etuvasen.
Voisi kokeilla tarjota virtaa suoraan moottorille. Moottorin johdot taitavat tulla sinne ovikatkaisijan pohjaan 1- ja 2-navoille.
Jos katkaisijan ottaa taskuun, lasit eivät toimi edes etukatkaisijasta.
B)
Moottorin virrat tulevat ohjausboksilta. Voi joutua avaamaan ovipahvin. Siellä pitäisi olla kaksinapainen ruuviliitos, jossa johdot yhdistetään moottorille. Johdot irti ja virtaa. Voi olla, että johdot pitää ottaa irti, jos haluaa, etteivät lasit toimi.
Itellä piti kerran tehdä ko. kikka vänkärin ikkunalle, kun kuskin puolen takaoven johdot oli saranan kohdalta rikki ja löi oikoseen. Etuovissa on myös vanhemmassa mallissa ruuviliitokset.
t.
Risto
Onko sulla etuikkunoissa fiitseri, että etuikkunat menevät itsestään alas, kun napin painaa ihan pohjaan? Jos ei, jatka lukemista kohdasta A). Jos on siirry kohtaan B).
A)
Sulakkeet menee ristiin etuoikea+takavasen ja takaoikea+etuvasen.
Voisi kokeilla tarjota virtaa suoraan moottorille. Moottorin johdot taitavat tulla sinne ovikatkaisijan pohjaan 1- ja 2-navoille.
Jos katkaisijan ottaa taskuun, lasit eivät toimi edes etukatkaisijasta.
B)
Moottorin virrat tulevat ohjausboksilta. Voi joutua avaamaan ovipahvin. Siellä pitäisi olla kaksinapainen ruuviliitos, jossa johdot yhdistetään moottorille. Johdot irti ja virtaa. Voi olla, että johdot pitää ottaa irti, jos haluaa, etteivät lasit toimi.
Itellä piti kerran tehdä ko. kikka vänkärin ikkunalle, kun kuskin puolen takaoven johdot oli saranan kohdalta rikki ja löi oikoseen. Etuovissa on myös vanhemmassa mallissa ruuviliitokset.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
joo kyllä siinä aukeaa ikkuna kerralla kun avaa etu ikkunaa. Otin t
änään verhoilun ovesta irti ja siinähän ne ruuvien alla johto liitokset oli. Irroitin ruuvit ja kokeilin virtaa moottorille mitään ei tapahtunut. Toinen vihreä ja toinen musta johto. Lasin katkaisijalle yhteen johtoon tulee virtaa ilmeisesti valolle. Miten yhdistän sen virran että saisi lasin ylös. Ei liikkunut mihinkään vaikka käsin yritti kiskoa ylös. Lasi niin alhaalla että nostimen moottori ei mahdu pois tulemaan.
änään verhoilun ovesta irti ja siinähän ne ruuvien alla johto liitokset oli. Irroitin ruuvit ja kokeilin virtaa moottorille mitään ei tapahtunut. Toinen vihreä ja toinen musta johto. Lasin katkaisijalle yhteen johtoon tulee virtaa ilmeisesti valolle. Miten yhdistän sen virran että saisi lasin ylös. Ei liikkunut mihinkään vaikka käsin yritti kiskoa ylös. Lasi niin alhaalla että nostimen moottori ei mahdu pois tulemaan.
Jos tämä on yhtään sukua 2-ovisen ässäkopan systeemille niin akkulaturilla voi ajaa ikkunaa noista kahdesta johdosta ylös alas. Jos moottori on kyrvähtänyt, kannattaa irrotella ikkunan alakarmista ne 10mm kannalla olevat pultit pois niin saa ikkunan pönkättyä kiinni-asentoon vaikka koivuhalolla siksi aikaa kun ottaa nostimen moottorin käsittelyyn.
ottaako mootori maadoituksen ovesta että uskaltaa antaa virtaa kumpaanki johtoon toisesta ei tapahdu mitään toiseen iski kipinää en uskaltanut pitää ettei johdot pala. vedin akusta suoraan ovelle 50neliön kaapelit kun ei muuta virtalähdettä. ohmimittarilla laitoin vuoroin moottorille meneviin johtoihin ja toiseen päähän maadoitus kummastakin kulki virta läpi.
Ei ota maadoitusta ovesta, katkaisin vaihtelee plussaa ja maata niiden kahden johdon välillä.
Jos ei muu auta, niin irrota se muovi klipsi joka pitää kiskon paikallaan, ite moottori on kolmella 10mm mutterilla kiinni. Sitten sitä (hyvin vaikeasti) vääntelemällä saa sen ohjurin kiskosta irti, jolloin lasin saa tungettua yläasentoon ja nostimen pois.
Saattaa ala asennossa vaatia tilan saamiseksi senkin, että irrottaa sen listan takalasin ja sen takapikkulasin väliltä. Tiiviste pois, 10mm pultti/mutteri alapäässä, yläpäässä ristipääruuvi joka on tiivisteen alla piilossa. Yleensä on aika huolella kiinni.
Itellä tuo moottori lakkas toimimasta tästä syystä:
Toinen vaihtoehto, huomattavasti hankalampi, on avata ne vaijerin rullan torx ruuvit ja nypätä rulla pois. Näin sen saa yläasentoon.
Jos ei muu auta, niin irrota se muovi klipsi joka pitää kiskon paikallaan, ite moottori on kolmella 10mm mutterilla kiinni. Sitten sitä (hyvin vaikeasti) vääntelemällä saa sen ohjurin kiskosta irti, jolloin lasin saa tungettua yläasentoon ja nostimen pois.
Saattaa ala asennossa vaatia tilan saamiseksi senkin, että irrottaa sen listan takalasin ja sen takapikkulasin väliltä. Tiiviste pois, 10mm pultti/mutteri alapäässä, yläpäässä ristipääruuvi joka on tiivisteen alla piilossa. Yleensä on aika huolella kiinni.
Itellä tuo moottori lakkas toimimasta tästä syystä:
Toinen vaihtoehto, huomattavasti hankalampi, on avata ne vaijerin rullan torx ruuvit ja nypätä rulla pois. Näin sen saa yläasentoon.
tosi monesti moottorista menee vain vastus joka estää sormien katkeilun kun laittaa ikkunan kiinni. Sen vastuksen voi ottaa kokonaan pois, mutta pitä muistaa ettei sit jätä niitä sormia sinne ikkunan ja karmin väliin.
tuol o mun panos ovilasinostureiden suolistukseen, parikymmentä kuvaa vain moottorista
http://s219.photobucket.com/albums/cc13 ... ?start=all
näissä kuvissa tuo lämpövastus näkyy, tuollainen musta puolikas sokeripala.
Tässä kuvassa on 1994 Farmarin(sedan) etuvasen moottori, josta otin tuon EHJÄN vastuksen mun coupen takaoven moottoriin josta ko. vastus oli palanut. Ne ei ihan samanlaiset olleet mutta toiminta on sama. Mitä uusdempi auto, sitä pienempi komponentti. Eli uudesta ku ottaa vanhaan, ei tarvi mitään tehdä, mutta jos ottaa vanhasta uuteen, joutuu koloa veistämään isommaksi. tuossa sv22 kuvassa näkyy ko. nastat ja voi niihi suoraan tinata lankaa... ei siis tarvi purkaa näin perusteellisesti ja ottaa vastusta pois ku mä tein, mut opiskelin toimintaa ja samal vaihdoin hiilet uudesta vanhaan, oli 4mm pidemmät
tietty jos se o umpiruostees, ni eihä sille sit voi mitää.
tuol o mun panos ovilasinostureiden suolistukseen, parikymmentä kuvaa vain moottorista
http://s219.photobucket.com/albums/cc13 ... ?start=all
näissä kuvissa tuo lämpövastus näkyy, tuollainen musta puolikas sokeripala.
Tässä kuvassa on 1994 Farmarin(sedan) etuvasen moottori, josta otin tuon EHJÄN vastuksen mun coupen takaoven moottoriin josta ko. vastus oli palanut. Ne ei ihan samanlaiset olleet mutta toiminta on sama. Mitä uusdempi auto, sitä pienempi komponentti. Eli uudesta ku ottaa vanhaan, ei tarvi mitään tehdä, mutta jos ottaa vanhasta uuteen, joutuu koloa veistämään isommaksi. tuossa sv22 kuvassa näkyy ko. nastat ja voi niihi suoraan tinata lankaa... ei siis tarvi purkaa näin perusteellisesti ja ottaa vastusta pois ku mä tein, mut opiskelin toimintaa ja samal vaihdoin hiilet uudesta vanhaan, oli 4mm pidemmät
tietty jos se o umpiruostees, ni eihä sille sit voi mitää.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.