MB W212; ACTIVE BONNET MALFUNCTION!
MB W212; ACTIVE BONNET MALFUNCTION!
Heips! Potilaana Mb W212 220cdi vm 2010. Nostin konepeittoa voimakkaasti. Käsittääkseni tämän seurauksena mittaristoon tuli ilmoitus: Active bonnet malfunction. En ole törmännyt autolla mihinkään. Starilla tutkittaessa ilmoittaa ison F- kirjaimen kolmelle puskurin "törmäysanturille" (B15 1/1, 1/2 ja 1/3). Ja ilmoittaa, että olisi virtakatkos tai maadoitushäiriö antureiden ja ohjauslaitteen (N2/10) välillä. Olen irroittanut kaikki liitokset ja tutkinut liittimet, myös puskurin liittimen X26/36. Star ilmoittaa, että ei tallentuneita vikakoodeja. Enkä pysty näin ollen kuittaamaan isoja F koodeja (3 kpl, 1 kullekin anturille) pois. Meneekö virtaa/johtoa konepeiton saranan "laukaisimelle"?. Muut kysymykset: 1. Missä vika?, 2. Miten voin kuitata viat?, 3. Voiko näyttöön aina käynnistettäessä tulevan ilmoituksen (Active bonnet malfunction) poistaa starilla? 4. Voiko poistaa koko aktiivi konepeitto-ominaisuuden käytöstä?
yst tv. Josaa
yst tv. Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Minusta käyttöohjekirjassa neuvotaan laukaisupanoksen resetointi.?
Jos konepelti on noussut takareunasta sen 50mm niin sen pystyy asettamaan saranoista takaisin normaaliasentoon. Voihan se myös olla että se luulee olevansa lauennut ja takareuna ei ole noussut mutta asentotunnistimet näkee konepellin liikkuneen.. ? En tiedä mistään mitään mutta arvailen lämpimikseni.
Jos konepelti on noussut takareunasta sen 50mm niin sen pystyy asettamaan saranoista takaisin normaaliasentoon. Voihan se myös olla että se luulee olevansa lauennut ja takareuna ei ole noussut mutta asentotunnistimet näkee konepellin liikkuneen.. ? En tiedä mistään mitään mutta arvailen lämpimikseni.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Sen verran uutta tietoa Starilta, että B15 1/1, 1/2 ja 1/3:ssa vikakoodit D18C, D18E ja D18D olemassa ja tekstinä: Tiedonsiirrossa toimintoon "aktiivinen konepelti" liittyvän tunnistimen kanssa on toimintahäiriö.
Avaisiko nuo tiedot jollekin lisäapuja minulle? yst. tv. Josaa
Avaisiko nuo tiedot jollekin lisäapuja minulle? yst. tv. Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Sain korjattua "vian". Olin vaihtanut eturekkarin ruuvit ruostumattomiin JA kas kummaa - ne olivat muutaman millimetrin pitemmät kuin vanhat, ja ne pitemmät ruuvit hermostuttivat puskurin keskimmäisen anturin ja näin ilmeisesti syntyi vikailmoitus "Active bonnet malfunktion". Lyhensin ruuvit ja ilmoitusta ei tule! Että se siitä.
yst tv. Josaa
yst tv. Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-



No hyvä että vika löyty... ei ollu sieltä yleisimmästä päästä (starissa pitäis olla sellainen wikipohjainen tipsipooli vikojen haeskeluun... 'tarkista että rekisterikilven kiinnitysruuvit eivät kosketa mahdollisesti läppitullessaan törmäysanturiin...'

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Niin tai pikemminkin "Muistele mitä teit ennen kuin vikakoodi tuli"MHe kirjoitti:![]()
![]()
![]()
No hyvä että vika löyty... ei ollu sieltä yleisimmästä päästä (starissa pitäis olla sellainen wikipohjainen tipsipooli vikojen haeskeluun... 'tarkista että rekisterikilven kiinnitysruuvit eivät kosketa mahdollisesti läppitullessaan törmäysanturiin...'
Monesti joku "vika" on tullut aiemmasta remontinkorjuusta. Kaveri vaihtoi apuna 202 seen o-rengasta öljysuotimen jalassa olevaan kennon kanteen (m104) ja siinä sai nylvättyä imusarjan kiinnityspultin kannan paskaksi, murjottua vesiletkua niin että läpivienti (muovinen) halkesi ja vuoti litran tonnille mutta ei meinannut löytyä vuotoa millään. Taisipa samassa remontissa pudottaa imusarjan kohdistusholkin imukanavaankin, sitä ei löytynyt ikinä mistään.
Eli tee itse ja tiedät missä voi olla jotain sanomista.
Hyvä että vika oli kysyjällä näin "pieni".
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.