W212 200CDI s/s laturin korjaus

Vastaa Viestiin
Temeziz
Viestit: 11
Liittynyt: 01.7.2017 1:12
Paikkakunta: Haapajärvi

W212 200CDI s/s laturin korjaus

Viesti Kirjoittaja Temeziz »

Hei arvon tietäjät.

300tkm heilahti mittariin ja laturi tuli tiensä päähän. Voisko joku heittää laturin varaosanumeron? Ja mielellään myös jännitteensäätimen osanumeron. Tarkoitus olisi vaihtaa jännitteensäädin/hiilipaketti, kollektoripaketti ja laakerit. Jos siis kaikki ovat vaihdettavissa.. 😊 Saman tempun tein viikko sitte Volvon boschilaiseen, niin ajattelin samalla kiukulla käydä tämän kimppuun 😂

Runkonumero on: WDD2120051A749551
Autosta löytyy varustekoodi 803, joka ilmeisesti jotenkin liittyy aiheeseen.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-474700-0
KL tarjoaa tuollaista, mutta tuosta nyt ei mitään tarkempaa infoa selviä.

Jos joku aiemmin tollaseen valeoon on itse huollon tehnyt, niin neuvoja otetaan vastaan. 😊 Tosim ei tuon bochilaisenkaan kanssa montaa tuntia menny ihmetellessä, vaikka ekaa kertaa asialla oltiin. 😁
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

A0009068404 näköjään start-stop malli
A6511540000 jännitteensäädin

JOS peruslaturi kävisi sitä saisi kunnostettuna n. 450€ mutta tuo start-stop hankalampi.
wiimax.fi
Temeziz
Viestit: 11
Liittynyt: 01.7.2017 1:12
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Temeziz »

Kiitos paljon!

Jos päädyn laturin itse leväyttämään, niin laittelen projektista vähän infoa. Muuten soittelen teille 😂
Tuo ei ilmeisesti kuitenkaan mikään ällöttävä nestejäähdytteinen ole, mitä nyt jotain kuvia löysin...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitäisi olla purettavissa kohtuudella. Kokemusta ei minullakaan ole asiasta.
wiimax.fi
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Aavistuksen ahdas tuo laturi purkaa mut ei mitää rakettitiedettä kuitenkaan. Nosturi ainakin helpottais melkosesti kun alapuoleltakin pitää päästä ruuvailemaan jne. Hiilipaketti ainakin lähtee yksinkertaisesti irti kun työkaveri just sellasen purki mut laakereista yms ei ole tietoa miten on purettavissa. Laita ihmeessä kuvia ja tarinaa, olis mielenkiintoista tietää miten onnistuu!
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Todi helppo purkaa ei mitään erikois juttuja :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Miten tuo start stop vaikuttaa laturiin, eli sopiiko tilalle vaihtaa ei start stop mallisen laturi ?

Tuskasen hintanen tuo alkup valeo.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Temeziz
Viestit: 11
Liittynyt: 01.7.2017 1:12
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Temeziz »

Ei nyt tullu mitään mieletöntö DIY sepostusta. Olis menny osien saanti jopa kolmen viikon päähän ja vaihtolaturin sai seuraavalle päivälle. Tuli sitten vaihettua koko mutikka.
Uusi tuli tuolla Dealerin antamalla varaosanumerolla, mutta vanhassa on numero: A0009067702
Uudessa on vapaakytkin, mut muuten lienevät samanlaiset. Ainakin komiasti nyt lataa 😁
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sinun auton valmistenumerolla antaa hihnapyöräksi vain vapaakytkimellä varustetun, ilman muuta pitääkin olla koska autossa on B03 start-stop function.

Olisikohan tuohon jo aiemmin joku ehtinyt laturin vaihtaa kertaalleen ja laittanut väärän :? kertomasi vanhan laturin numero on juuri se toinen vaihtoehto näihin. Tai sitten tulkitsen EPC:tä väärin mikä ei olisi ollenkaan mahdotonta ... joka tapauksessa hihnapyörä on ollut väärä jos se oli jäykkä.
wiimax.fi
Temeziz
Viestit: 11
Liittynyt: 01.7.2017 1:12
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Temeziz »

Voit olla oikeassa, että on vaihdettu. Pääasia, että nyt on oikea! 😊 Onneksi läksin täältä kyselemään, enkä tilannu vanhan osan perusteella.. :shock: :D Kiitos vain avusta! :beerhug:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Juuri äsken katselin itsekin tämmöiseen laturia, oli jotenkin pöljästi epc:ssä. Itse tulkitsin että molemmat passaisi mutta täyteen varmuuteen en päässyt, pitää kysyä maanantaina viisaammilta 😀
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Todennäköisesti on vaihdettu, 150 tkm lienee tollasella max.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo sähkö”