W212 ajovalojen parantaminen?
Jotkuthan boostailee orkkis ballasteja tehokkaammiksi, se voisi olla yksi kikka ja siihen can signaaliin oli tuolla juttua ja linkkiä:
http://www.hidplanet.com/forums/showthr ... eam-signal
http://www.a-a.de/produkt/canm8-highbeam/#!prettyPhoto
http://www.canm8.com/products/canm8-idr8/53/
http://www.hidplanet.com/forums/showthr ... eam-signal
http://www.a-a.de/produkt/canm8-highbeam/#!prettyPhoto
http://www.canm8.com/products/canm8-idr8/53/
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 03.11.2014 12:28
Ja tuossa lisävalojen luvatusta maasta sama canboxi...
http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4784&meny_id=79
http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4784&meny_id=79
Dodii, siellähän on järkeilty ihan samat kuviot kuin täälläkin, mikrokytintä myöten. Great minds think alike
Kiitokset näistä vihjeistä! Minusta tämä lähestymistapa kuulostaa lupaavalta, koska autosta ei tarvitse puukottaa mitään toimintaa pois.
Tuo "CANM8 High beam" härveli kuulostaa lupaavimmalta linkiltä, joten laitan kyselyn Ruåtsiin, kun sattuu olemaan minulle vähemmän vieras kieli. Olettaisin tuon kyllä toimivan, koska Saksalaisen Altendorfin sivustolla kerrottu yhteensopivuustaulukko väittää sen sopivan E-sarjaan 2009 alkaen (mikä ei vielä takaa mitään), mutta lisäksi kytkentäohje käskee koplaamaan härvelinsä CANbusiin eikä minnekään valojen tässä tapauksessa olemattomaan peilin ohjaukseen.
Kiitokset näistä vihjeistä! Minusta tämä lähestymistapa kuulostaa lupaavalta, koska autosta ei tarvitse puukottaa mitään toimintaa pois.
Tuo "CANM8 High beam" härveli kuulostaa lupaavimmalta linkiltä, joten laitan kyselyn Ruåtsiin, kun sattuu olemaan minulle vähemmän vieras kieli. Olettaisin tuon kyllä toimivan, koska Saksalaisen Altendorfin sivustolla kerrottu yhteensopivuustaulukko väittää sen sopivan E-sarjaan 2009 alkaen (mikä ei vielä takaa mitään), mutta lisäksi kytkentäohje käskee koplaamaan härvelinsä CANbusiin eikä minnekään valojen tässä tapauksessa olemattomaan peilin ohjaukseen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 03.11.2014 12:28
Vastaus saapui pikana ja tilaus lähti saman tien Ruotsalaisen toimittajan kautta. Nyt saisi Kusti polkea vinhasti
"Highbeam interfacet passar din bil bra och gör precis vad du vill, ger ut +12v när helljuset är tänt."
Kuten RistoReipas jo arvioikin, kun on käytettävissä CAN-interface, saadaan CAN Message ID:t vaihtamalla varioiduksi erilaisia toimintoja, joissa vastaanotetun IDn perusteella annetaan väylälle haluttu komento tai kytketään ulkoinen 12 voltin signaali. Saksalaisen toimittajan Altendorfin kotisivuilta löytyy paljon muitakin vastaavia:
http://www.a-a.de/produktkategorie/can-bus-module/
"Highbeam interfacet passar din bil bra och gör precis vad du vill, ger ut +12v när helljuset är tänt."
Kuten RistoReipas jo arvioikin, kun on käytettävissä CAN-interface, saadaan CAN Message ID:t vaihtamalla varioiduksi erilaisia toimintoja, joissa vastaanotetun IDn perusteella annetaan väylälle haluttu komento tai kytketään ulkoinen 12 voltin signaali. Saksalaisen toimittajan Altendorfin kotisivuilta löytyy paljon muitakin vastaavia:
http://www.a-a.de/produktkategorie/can-bus-module/
Viimeksi muokannut 740 GLE, 05.12.2014 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ei ole vielä tietoa, mutta kyselyyni vastannut viesti kehotti laittamaan lisätietokenttää auton mallin, että voivat antaa autokohtaiset tarkat ohjeet mukaan.
Tuotteen kuva näyttää siltä, että valmista liitintä ei ole, mutta sellaisen löytäminenhän olisi tietysti elegantti ratkaisu. Rosvoliitin ei ole vaihtoehto.
Pätkän matkaa kuori pois johtimesta ja haaroitus juotettuna voisi ollakin? Vanhimmat tuollaiset toimivat yhä ja näyttivät siisteiltä, kun niitä 20 vuoden aktiivikäytön jälkeen purin pois 740 GLE:n siirryttyä osa-aikaeläkkeelle. En katkaise alkuperäistä johdinta lainkaan, vaan vedän kuorimapihdillä sen verran eristettä sivuun, että mahtuu juottamaan, joten alkuperäiseen johtimeen jää purettaessa vain teippiraita entiseen juotoskohtaan. Ainakin teoriassa se jäykkä juotoskohta on alttiimpi tärinälle, mutta ei minulla ole vielä katkennut...
Onko CANissa mitään syytä, miksi noin ei voisi tehdä?
Tuotteen kuva näyttää siltä, että valmista liitintä ei ole, mutta sellaisen löytäminenhän olisi tietysti elegantti ratkaisu. Rosvoliitin ei ole vaihtoehto.
Pätkän matkaa kuori pois johtimesta ja haaroitus juotettuna voisi ollakin? Vanhimmat tuollaiset toimivat yhä ja näyttivät siisteiltä, kun niitä 20 vuoden aktiivikäytön jälkeen purin pois 740 GLE:n siirryttyä osa-aikaeläkkeelle. En katkaise alkuperäistä johdinta lainkaan, vaan vedän kuorimapihdillä sen verran eristettä sivuun, että mahtuu juottamaan, joten alkuperäiseen johtimeen jää purettaessa vain teippiraita entiseen juotoskohtaan. Ainakin teoriassa se jäykkä juotoskohta on alttiimpi tärinälle, mutta ei minulla ole vielä katkennut...
Onko CANissa mitään syytä, miksi noin ei voisi tehdä?
Viimeksi muokannut 740 GLE, 12.12.2014 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei kunhan se boxsi on väylään sopiva(eikä häiritse väylän toimintaa eli ei näy väylään päin) ja mitän vastuksia/vuotoja ei tule liitokseen740 GLE kirjoitti:Ei ole vielä tietoa, mutta kyselyyni vastannut viesti kehotti laittamaan isätietokenttää auton mallin, että voivat antaa autokohtaiset tarkat ohjeet mukaan.
Tuotteen kuva näyttää siltä, että valmista liitintä ei ole, mutta sellaisen löytäminenhän olisi tietysti elegantti ratkaisu. Rosvoliitin ei ole vaihtoehto.
Pätkän matkaa kuori pois johtimesta ja haaroitus juotettuna voisi ollakin? Vanhimmat tuollaiset toimivat yhä ja näyttivät siisteiltä, kun niitä 20 vuoden aktiivikäytön jälkeen purin pois 740 GLE:n siirryttyä osa-aikaeläkkeelle. En katkaise alkuperäistä johdinta lainkaan, vaan vedän kuorimapihdillä sen verran eristettä sivuun, että mahtuu juottamaan, joten alkuperäiseen johtimeen jää purettaessa vain teippiraita entiseen juotoskohtaan. Ainakin teoriassa se jäykkä juotoskohta on alttiimpi tärinälle, mutta ei minulla ole vielä katkennut...
Onko CANissa mitään syytä, miksi noin ei voisi tehdä?
liitoksen voi laittaa minen vaan siihen väyllä mistä sen on tarkoitus saada tietonsa(helpottaa ehkä hyvän paikan löytymistä vaikkapa jostin vapaasta jakopisteestä mihin sen voisi tökätä kiinni korjaus johdolla missä on sopiva liitin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mahtaiskohan tuo saada kytkettyä siististi suoraan Can-jakajaan, samalla tapaa kuin "tarvike" Webastojen Can-moduulit kytketään. Luulisi tuostakin tyhjiä paikkoja löytyvän, minne tuon valmiin liittimen voi liittää.Roisto kirjoitti:Pitääkö tuo vehke lyödä rosvoliittimillä känniväylään kiinni vai tuleeko se johonkin valmiiseen töpseliin / töpselin ja olemassaolevan boksin väliin?
t.
Risto
200 CDI klassikko varusteilla
Pohjoiseen tyyliin minä ramasin jo pimeästä ja tilasin NBB 225 Alphat. Jotenkin ne sinne keulaan nyt solmitaan.
Jos mittaustulokset pitävät kutinsa, halogeenipolttimotkin saattaisivat riittää, joten vakiotehoisin H1 polttimoin ajattelin aloittaa kokeilut. Joskus ennenkin on nähty, että liika on liikaa ja kohtuus on liian vähän, joten tuon valaisimen DR hyväksyntä mahdollistaa xenonkonversion.
En usko sen olevan oikeasti tarpeen, mutta tämän hankkeen vaikeus motivoi vetämään valot saman tien lailliseen maksimiin. Xenoneilla NBB:n referenssiluku laskee 25 -> 20.
Jos mittaustulokset pitävät kutinsa, halogeenipolttimotkin saattaisivat riittää, joten vakiotehoisin H1 polttimoin ajattelin aloittaa kokeilut. Joskus ennenkin on nähty, että liika on liikaa ja kohtuus on liian vähän, joten tuon valaisimen DR hyväksyntä mahdollistaa xenonkonversion.
En usko sen olevan oikeasti tarpeen, mutta tämän hankkeen vaikeus motivoi vetämään valot saman tien lailliseen maksimiin. Xenoneilla NBB:n referenssiluku laskee 25 -> 20.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jackpot kirjoitti:Mie en raskinu, tullee liian hyvät / kalhiit etu kilpi valot. ..
Nbb tai visionx on ne valot. Sitte joskus.
NBB 225 Alpha H1 versio (HR/DR hyväksynnällä) 73.90 € / kpl halogeeniversiona Rovaniemellä:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/nb ... 030130015/
En valitettavasti enää löytänyt vanhaa versiota ilman LEDiparkkeja, mutta eipä niitä ole pakko kytkeä. Auton omien xenonvalojen tehonsyötöllä tosin lisävalojen parkkien ohjaaminen onnistuisi aivan perinteisestikin, jos ne haluaa käyttöön. Lisäparkit eivät vaan taida olla aivan lain kirjaimen mukaiset, enkä viitsi tehdä viritelmiä, joita ei kehtaa näyttää katsurille sellaisenaan.
Polttimoita en edes tilannut, kun 2.5 neliön kuparin päähän oli tarkoitus noutaa Motonetistä Osramin Yönsärkijät. Lähivaloissa käyttöaika on lyhyehkö, mutta kaukovalopolttimolle tulee niin vähän tunteja, ettei tuosta tule ongelmaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Siisti asennus on tavoitteena ja Oulun Veholta löytyi ilmeisesti juuri Webaston asennuksessa käytetty kaksinapainen väyläliitinkin.GW kirjoitti:Mahtaiskohan tuo saada kytkettyä siististi suoraan Can-jakajaan, samalla tapaa kuin "tarvike" Webastojen Can-moduulit kytketään. Luulisi tuostakin tyhjiä paikkoja löytyvän, minne tuon valmiin liittimen voi liittää.
Kytkennässä on pari vaihtoehtoa. Jos konepellin alta löytyy väyläliitin helposti, voi tulla houkutus asentaa helpoimman kautta aina auton kaukovaloja seuraavat orjavalot joita ei saa pois käytöstä kuin poistamalla sulakkeen kesäksi. Jos joudun purkamaan sisustusta, sitten asennan väliin myös kytkimen, jolla lisävalot saa halutessaan pois käytöstä.
Mutta löytyykö edes konepellin alta helposti CAN (1) väyläliitintä, vai puranko suosiolla oikealta puolelta etujalkatilan CAN-jakajan näkyville?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Minulle ei kyllä selvinnyt mistä CAN-signaalista tuo purkki on kiinnostunut ja sitä kautta mihin CAN-väylään se pitäisi kytkeä.
Lukeeko se viiksestä tilatiedon (pitkät valot, lyhyet, kaukovalovilkku) vai lukeeko se etuvaloille menevästä CAN-väylästä jonkin sopivan viestin. Jos ensin tietäisi mitä CAN-väylää etsitään niin sitten voisi hakea distribuuttoreiden paikat ja kohteet jos haluaa liittyä jostain muualta kuin distribuuttorista.
Lukeeko se viiksestä tilatiedon (pitkät valot, lyhyet, kaukovalovilkku) vai lukeeko se etuvaloille menevästä CAN-väylästä jonkin sopivan viestin. Jos ensin tietäisi mitä CAN-väylää etsitään niin sitten voisi hakea distribuuttoreiden paikat ja kohteet jos haluaa liittyä jostain muualta kuin distribuuttorista.
Kytkentäohje käskee kaivaa esiin väyläliittimen etujalkatilassa oikean kynnyksen vieressä ja kytkemään CAN bus ykköseen, joka on ruskea (LO) ja ruskea/punainen (HI) pari.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Sijainnin ja johtojen värien perusteella täytyy olla kyse CAN-B:stä, interior CAN. Sen d istributor on liitin X30/33.
Tuossa väylässä ainakin ohjainlaitteet:
N10/1
N69/3
N70 (A98)
A1
N73
N257 N227
N69/1
N121/1 N121
N26/9
N32/1
N32/19
M40/1
N66/2
N28/1
jos johonkin "väärään" paikkaan haluaa johdot kytkeä.
Sitten on vielä connector sleeve Z37/7z2 & Z37/6z2 mutta sen paikkaa en etsinyt (kun ei tullut suoraan kaaviosta linkillä).
Tuossa väylässä ainakin ohjainlaitteet:
N10/1
N69/3
N70 (A98)
A1
N73
N257 N227
N69/1
N121/1 N121
N26/9
N32/1
N32/19
M40/1
N66/2
N28/1
jos johonkin "väärään" paikkaan haluaa johdot kytkeä.
Sitten on vielä connector sleeve Z37/7z2 & Z37/6z2 mutta sen paikkaa en etsinyt (kun ei tullut suoraan kaaviosta linkillä).
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
tähtikuljettaja kirjoitti:Sijainnin ja johtojen värien perusteella täytyy olla kyse CAN-B:stä, interior CAN. Sen d istributor on liitin X30/33.
Tuossa väylässä ainakin ohjainlaitteet:
N10/1
N69/3
N70 (A98)
A1
N73
N257 N227
N69/1
N121/1 N121
N26/9
N32/1
N32/19
M40/1
N66/2
N28/1
jos johonkin "väärään" paikkaan haluaa johdot kytkeä.
Sitten on vielä connector sleeve Z37/7z2 & Z37/6z2 mutta sen paikkaa en etsinyt (kun ei tullut suoraan kaaviosta linkillä).
Listassa ainkin on paikoja minne singla tulee kun valot vaihtuu
siitäkin päätelen sinne,
sittenkun vielä asenelessa muistaa että ei jätä mitään roikumaan
pelkien liitimein varaan
(monien jälki asenus pajojen tyyliin)
ja kun kaikki asenukset on tehty käy jossain *:rin piuhan päässä
niin näkee näkyykö se väylään päin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Koodi 610N (pimeänäköavustin NBB 225 Alpha) asennettu, prosessikuvaus ja tilausosoitteet tuolla:
viewtopic.php?p=673685#673685
@CDI203: sama oli mielessä. CANM8 kaukovaloadapterin ei periaatteessa tarvitse sanoa väylälle yhtään mitään, vaan ainoastaan havaita kaukovalojen kytkeytyminen. Mutta kun ei ole omaa Staria, niin en voi vielä sanoa, miten lisäpurkki näkyy testerille vai näkyykö ollenkaan?
viewtopic.php?p=673685#673685
@CDI203: sama oli mielessä. CANM8 kaukovaloadapterin ei periaatteessa tarvitse sanoa väylälle yhtään mitään, vaan ainoastaan havaita kaukovalojen kytkeytyminen. Mutta kun ei ole omaa Staria, niin en voi vielä sanoa, miten lisäpurkki näkyy testerille vai näkyykö ollenkaan?
Viimeksi muokannut 740 GLE, 13.12.2014 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos jotain kumaa toimintaa joskus tulee740 GLE kirjoitti:Valot asennettu, prosessikuvaus ja tilausosoitteet tuolla:
viewtopic.php?p=673685#673685
@CDI203: sama oli mielessä. CANM8 kaukovaloadapterin ei periaatteessa tarvitse sanoa väylälle yhtään mitään, vaan ainoastaan havaita kaukovalojen kytkeytyminen. Mutta kun ei ole omaa Staria, niin en voi vielä sanoa, miten lisäpurkki näkyy testerille vai näkyykö ollenkaan?
pitää vaan mielessä että se siellä on,
ja vikaantuessan sattaa alkaa jotain lähetämään"näkymään" tai oikosulkuila väylän
niin on helpo todeta johtuuko vika lisä valo systeemistä irottamalla se väylästä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Altendorfilta saa niitäkin.RistoReipasMeseMies kirjoitti:Vetokoukun sähkösarjathan toimii käsittääkseni samalla periaatteella, eli ihan normi settiä luulis olevan tehdä tollanen laatikko.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Hyvin sakeassa lumituiskussa näin tuon ilmon kerran, mutta sekin toipui omin voimin tilanteen selkiinnyttyä. Mutta kun auto on kerran dealerille tuotu, ei liene kyse tuosta, ellei siellä tunnistimen edessä ole tosiaan jotain ihan pysyvästi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Toimintakuvauksen mukaan tasonsäätötietoja ei käytetä input-arvoina mutta eipä nuo kuvaukset aina ihan tarkkoja ole, ei edes ihan virheettömiä. Tuohan selviää kun tasonsäätö tulee kuntoon.dealer kirjoitti:Tulee, ainoastaan ihan satunnaisesti toimii hetken. Ei vikoja tai tuohon viittaavia tapahtumia muistissa, mitta-arvot OK sen mitä niistä ymmärsin.
Tasonsäädön ohjainlaitteessa pysyvä vika, voisikohan vaikuttaa (ohjainlaite rikki)...
Minkäs vuosimallin auto oli kyseessä, uudessa systeemissä valojen korkeutta ohjataan monitoimikameralla siinä nyt ainakin alustan tasonsäädön vian täytyy vaikuttaa toimintaan (vaikka ei tainnut toimintakuvaus siinäkään mainita tasosignaalia).
740 GLE kirjoitti:Siisti asennus on tavoitteena ja Oulun Veholta löytyi ilmeisesti juuri Webaston asennuksessa käytetty kaksinapainen väyläliitinkin.GW kirjoitti:Mahtaiskohan tuo saada kytkettyä siististi suoraan Can-jakajaan, samalla tapaa kuin "tarvike" Webastojen Can-moduulit kytketään. Luulisi tuostakin tyhjiä paikkoja löytyvän, minne tuon valmiin liittimen voi liittää.
Kytkennässä on pari vaihtoehtoa. Jos konepellin alta löytyy väyläliitin helposti, voi tulla houkutus asentaa helpoimman kautta aina auton kaukovaloja seuraavat orjavalot joita ei saa pois käytöstä kuin poistamalla sulakkeen kesäksi. Jos joudun purkamaan sisustusta, sitten asennan väliin myös kytkimen, jolla lisävalot saa halutessaan pois käytöstä.
Mutta löytyykö edes konepellin alta helposti CAN (1) väyläliitintä, vai puranko suosiolla oikealta puolelta etujalkatilan CAN-jakajan näkyville?
Oisko kuvaa tai lisätietoa tuosta liittimestä
joka tulee autoon kiinni.
Lainaus.
Siisti asennus on tavoitteena ja Oulun Veholta löytyi ilmeisesti juuri Webaston asennuksessa käytetty kaksinapainen väyläliitinkin.
Tästä liittimestä kyse.
Vaikea keksiä mitään virallista nimeä.