kaasari kirjoitti: ↑09.8.2021 1:45
Ruvennut kiinnostamaan nuo lisävalot, mikähän mahtaisi olla hyvä valo tonne rekisterikilven alle, maskin taakse? Lazeria merkkinä mietin, mutta olisiko teillä jotain suositusta mikä tuonne asennuspaikkaan hyvin sopii ja valaisee sieltä. Maskissa distronic anturi niin ei oikein muuta järkevää paikkaa lisävalolle ole.
Esimerkiksi W-light storm 20 valokuvioltaan oikein hyvä alhaalle asennettavaksi.
Ääni myös storm20:lle tai kahdelle storm10:lle kuten mulla itellä oli.
Toimi oikealla väyläpoksilla oikein ILS-valojen kanssa mutta parempi ajaa perinteisin käsin valittavin pitkin.
Ei kerää lunta tuolla kilven alla yhtään.
Toimii automaattipitkilläkin hyvin can8 purkin kanssa. Ja tosiaan ei tuo tuolla pahemmin lumeen mene. Kerran pohjoisen reissulla oli sellainen pöllyttävä keli että piti kesken matkan kopsauttaa lumet pois.
Mietin tuota lumi hommaa kun tuli viime talvi töiden puolesta kuljettua keski-suomesta Ouluun, niin lumisade kelillä muistelin vaan tuon ritilikön olevan aika ummessa. Mutta enköhän tuon storm 20 laita sinne, kerta sopivasti pelittää tuon IHC kanssa.
Kiitoksia vaan avusta, auttaa paljon kun joku kertoo kokemuksia!
Mistähän noita liitinpinnejä saa muualta kuin tuolta Finjectorilta Alkais muuten olemaan romppeet tuohon asennukseen, mutta nuo liitinpinnit vielä puuttuu.
Sen verran speciaalit on että tuskin löydät yhtä ”helpolla” mistään muualta. Eli helpointa tilata finjektorilta tai sitten alkaa kovasti googlailemaan ja soittelemaan.
juu-zo kirjoitti: ↑22.8.2021 17:07
Sen verran speciaalit on että tuskin löydät yhtä ”helpolla” mistään muualta. Eli helpointa tilata finjektorilta tai sitten alkaa kovasti googlailemaan ja soittelemaan.
Joo tässä on kyllä googlea käytetty ja eipä noita muualta ole juurikaan löytynyt. Pitää huomenissa tilata tuolta Finjectorilta.
Onko tämä ils canväylä heti penkin vieressä olevan mustan kotelon alla, vai kauempana jalkatilassa? Nopealla vilkasulla tuohon penkin vieressä sijaitsevaan boksiin ei mennyt kuin johtoja enkä purkanut vielä jalkamattoa enempää, kun kaikkia asennustarvikkeita ei vielä ole
740 GLE kirjoitti 15.1.2015 kirjoitti:Omassani nuo suuret lisävalokannut ovat odottamassa tehokkaiden LEDivalojen halpenemista hintaluokkaan, jossa raskin ostaa yhden parin säleikköön upotettavaksi.
No nyt ne halpeni, eikä mennyt ihan neljää vuotta. LED-valopanelien yleinen ongelma on putkimainen valokuvio liian kirkkaalla lähialueella. Tässä banaanin muotoisessa valaisimessa on nähty vähän vaivaa valokuvion levittämiseen ja tasoittamiseen: https://www.valostore.fi/tuote/w_light_comber_150/
En jaksanut enää upottaa säleikköön, koska minusta tuo näyttää jo aika siedettävältä:
Datalehden 18 luksiin 300 metrissä en usko. Sen sijaan tummalla ja kosteallakin tiellä 14 luksiin 200 metrissä W212 ILS xenonien kanssa yhdessä uskon hyvinkin, koska näin sen itse mittarissa.
Valokuvio on yllättäen puhtaampi ja tasaisempi kuin NBB Alpha xenonissa, ja ehkä käytännöllisempi, koska taitaa olla hieman lyhempikin?
Asensin omaan Eemeliin kokeeksi ledibaarin samaan tapaan kuin MikaT.
Muuten Ok, mutta jättää varjoja kun tiessä on heittoa tai alkaa alamäki.
Joten onko kukaan koittanut miten se pelaisi tuolta maskin takaa? Eli riittääkö rako valoille?
Onhan noita säleikköön upotettuja valoja protoiltu useammankin masinistin toimesta. Aiemmin sivulla 2 on muutama kuvakin aiheesta. Oma projektini tosin tyssäsi liian suuren valaisimen valintaan:
Kilven alla oleva lisävalo ei tosiaan ole hyvä, niitähän aina kysellään että "toimiiko" tämä ja tämä lamppu kilven alla; no sama se minkä lampun sinne laittaa, niin varjojen leikki on varmaa ja häiritsee ajossa.
Miksi valo pitäisi upottaa jonnekin ? Ettei rosvo vie ? Laittaa kilpitelineellä ja ottaa lopputalvesta pois.
Tai laittaa laahaamaan maata, ei jää kuin yksi jatkuva varjo, ei häiritse niin paljon.
Kannattaa kokeilla eroa kilven päälle ja alle asennuksella henkilöautoon (vaikkapa Storm 20 jollaista itse olen testannut kilven alla, päällä ja katolla) niin ymmärtää mistä on kyse.
No, onhan tämä kiinni paljon siitäkin millä korkeudella kilpi on...
W212 on vielä helppo tapaus. Vapaan tilan löytäminen käyttökelpoiselle panelille kattavasti varustellun W213 keulasta on aika toivonta. Puskurin päälle ei mahdu leveää panelia, koska parkkitutkan anturit näkevät sen eikä sitäpaitsi tähteäkään saa peittää koska sen takan on Distronicin tutka. Säleikköön ei saa tehdä läpivientejä, koska se on termostaattiohjattu ja sulkee lamellit kylmällä. Rekisterikilven alla olevan alemman ilmanoton taakse on turha tarjotkaan mitään piilovaloja, koska alemman ilmanoton lamellit tulevat tielle eikä siellä ole syvyyssuunnassa vapaata tilaa edes sirolle Luminalights Scout Slim panelille. Alemman ilmanoton etupuolella on W205 keulasta poiketen ylimääräinen kromilista keskellä ilmanottoa halkaisemassa sen kahtia. Ainoa löytämäni paikka oli tunkea tuo hoikka paneli perä edellä niin syvälle alimpaan ilmanottoon kuin se kohtuudella menee ja veistää kiinnikkeet, joilla paneli lukittiin tuohon asentoon. Tulee väkisinkin alas, mutta en ole keksinyt muita vaihtoehtoja siistiin asennukseen?
W212 malliin piilovaloja asentavan kannattaa sovittaa isotähtistä säleikköä W212 nokalle, koska sitten löytyy jo käyttäkelpoisia valaisimia jotka mahtuvat harvojen vaakalamellien väliin. Tuolla tavoin panelin saa ylemmäs ja valokuvio toimii paremmin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.