Lisäkaukovalot W212 ILS autoon
Laitoin samalaisen asennuksen kuin MIKA.T
Nostin tuota rekkari kilpeä n,2 cm niin valot on paremmin esillä.
Nostin valot niin ylös kuin oli tilaa puskurin alla.
Miten tuon ritilän saa irroitettua ettei riko sitä ?
Niin tuo valojen toiminta ei toimi täälläkään kuin vain viiksestä.
Elikkä lisävalot palaa jos viiksi jää kaukovalo asentoon ,vaikka valokatkaisin olisi päiväajovalo asennossa.
Ei hyvä.
Eukko oli ajellu ja sanoi mitä ne kaikki räpsytti valoja ,onko jokin vika autossa.?
Soitti tienpäältä.
No onnenksi muistin heti toisten huolen valoista.
Nostin tuota rekkari kilpeä n,2 cm niin valot on paremmin esillä.
Nostin valot niin ylös kuin oli tilaa puskurin alla.
Miten tuon ritilän saa irroitettua ettei riko sitä ?
Niin tuo valojen toiminta ei toimi täälläkään kuin vain viiksestä.
Elikkä lisävalot palaa jos viiksi jää kaukovalo asentoon ,vaikka valokatkaisin olisi päiväajovalo asennossa.
Ei hyvä.
Eukko oli ajellu ja sanoi mitä ne kaikki räpsytti valoja ,onko jokin vika autossa.?
Soitti tienpäältä.
No onnenksi muistin heti toisten huolen valoista.
Asiallinen asennus, tuollaisesta itsekin olen haaveillut ja näköjään on toteutettavissa. Saako helposti kiinni vai joutuuko rakentelemaan telinettä? Onnistuisiko helpompaa puhtaanapitoa ajatellen tuomaan paneeli ihan verkkoon kiinni, ja leikkaisi sitten juuri paneelin levyisen aukon verkkoon? Pysyisi vielä fiksun näköisenä.Mika.T kirjoitti:Ihan mukavan huomaamaton asennus kyllä, mutta valojen pesu on vähän työläämpää. joutuu maskin naksauttaan irti että pääsee pyyhkäseen lisävalojen lasit puhtaiksi.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Helposti saa kiinni keulassa olevaan alumiinipalkkiin. Mulla on palkin ja valojen jalkojen välissä 50mm holkit että valo roikkuu reippaasti alempana kuin palkki on. Vaatii 150mm pitkät pultit/kierretangot.
Hitusen voisi pudottaa vielä valoja alemmas mutta näyttää ne tuoltakin korolta hyvin eikä kilven tausta rajaa kuviota ollenkaan. Toisaalta lumisateella parempi kun valot on tuolla kilven taustan alla piilossa, valo ei loista ylöspäin niin lumihiutaleet ei häikäise vasten naamaa.
Mietin kans tuota verkon rei'ittämistä mutta en siihen lähtenyt. valojen jalkojen ja keulan palkin väliin pitää tehdä lattaraudasta tms, heitto eteenpäin jos haluaa valoja lähemmäs ritilää/ ritilän aukkoon.
Hitusen voisi pudottaa vielä valoja alemmas mutta näyttää ne tuoltakin korolta hyvin eikä kilven tausta rajaa kuviota ollenkaan. Toisaalta lumisateella parempi kun valot on tuolla kilven taustan alla piilossa, valo ei loista ylöspäin niin lumihiutaleet ei häikäise vasten naamaa.
Mietin kans tuota verkon rei'ittämistä mutta en siihen lähtenyt. valojen jalkojen ja keulan palkin väliin pitää tehdä lattaraudasta tms, heitto eteenpäin jos haluaa valoja lähemmäs ritilää/ ritilän aukkoon.
Todella siisti asennus mika.t.
Porasitko palkin läpi että sait pultin läpi vai mitenkä kiinnitti palkkiin?
Itsellä ei enään tarvetta kolmelle nnb:lle ja kilven alle laitan seuraavaksi.herjaa ainakin noilla nnb ämpäreillä tutkia ja radio lakkaa kuulumasta kun pitkät räppää pääle. Mutta markkinoiden paras kaukovalo,kun puhutaan kaukovaloista on nnb.
Porasitko palkin läpi että sait pultin läpi vai mitenkä kiinnitti palkkiin?
Itsellä ei enään tarvetta kolmelle nnb:lle ja kilven alle laitan seuraavaksi.herjaa ainakin noilla nnb ämpäreillä tutkia ja radio lakkaa kuulumasta kun pitkät räppää pääle. Mutta markkinoiden paras kaukovalo,kun puhutaan kaukovaloista on nnb.
Mersu.
Onko tietoa toimiiko tämä laite ja onko vielä kukaan hankkinut tätä laitetta.
https://www.espare.fi/epages/espare.sf/ ... s/94001071
https://www.espare.fi/epages/espare.sf/ ... s/94001071
Onnistuuko tuo Mika T:n mallin asennus noin vain, että siellä palkissa ei kulje mitään törmäys antureita tms?
Sitten seuraava kyssäri jotka olette jo asennelleet, onnistuuko tuon hi/lo:n kytkentä can väylään myös kuljettajan puolella olevaan väylään, vaiko pelkästään vänkärin puolelle ja onko siinä paikalla väliä mihin sen tökkää? Kun on paljon vapaita paikkoja..
Kiitos jo jos viitsitte auttaa.. Ilmoitan sitten mikä Boxi oli malliltaan ja pelittääkö oikein, valo jo hommattu. Lazer Linear Elite12,laitan kilven alustelineelle jos ei uskalla palkkiin porailla..
Sitten seuraava kyssäri jotka olette jo asennelleet, onnistuuko tuon hi/lo:n kytkentä can väylään myös kuljettajan puolella olevaan väylään, vaiko pelkästään vänkärin puolelle ja onko siinä paikalla väliä mihin sen tökkää? Kun on paljon vapaita paikkoja..
Kiitos jo jos viitsitte auttaa.. Ilmoitan sitten mikä Boxi oli malliltaan ja pelittääkö oikein, valo jo hommattu. Lazer Linear Elite12,laitan kilven alustelineelle jos ei uskalla palkkiin porailla..
Ei siellä palkin sisällä ole mitään.
Oliko niin että se vänkärinpuolen can-jakaja on se sisätilan can josta se pitkien tieto löytyy.
Vänkärin puolellakin niitä jakajia on useampi. Muistaakseni musta ja ruskeilla johdoilla on se oikea
Vapaita paikkoja on auton varusteista riippuen enempi tai vähempi. Aivan sama mihin paikkaan tökkää, kunhan on oikea kampa.
Oliko niin että se vänkärinpuolen can-jakaja on se sisätilan can josta se pitkien tieto löytyy.
Vänkärin puolellakin niitä jakajia on useampi. Muistaakseni musta ja ruskeilla johdoilla on se oikea
Vapaita paikkoja on auton varusteista riippuen enempi tai vähempi. Aivan sama mihin paikkaan tökkää, kunhan on oikea kampa.
Moi
Kiitos infosta, on tullut nimittäin hieman ristiriitaista tietoa ja sillä haluaisin tietenkin varmuuden ennenkuin alkaa sörkkimään johtoja. Jussinmäeltä ilmoittivat että kuljettajan puolelle, ja auoinkin sen puolen ja tutkin sieltä paikkoja. Vetelin johtosarjan valmiiksi mutta odottaa tosin kytkentää. Sitten lueskelin lisää aiheesta niin tuli tuo vänkärin puoli ilmi. No, aukaisinkin myös senkin ja molemmilla puolilla on samanvärisiä johtoja joita lähtee väylästä. Ruskea ja ruskea/punainen, se tässä hämmensi itseä että onko se nyt aivan sama kummalle puolelle ja mihin vain tyhjään paikkaan tykkää pistokkeen. Jos noin nii on tosiaan viisas tuo lisä Boxi kun haistelee siitä milloin mahd.pitkät kytkeytyy..
Kiitos infosta, on tullut nimittäin hieman ristiriitaista tietoa ja sillä haluaisin tietenkin varmuuden ennenkuin alkaa sörkkimään johtoja. Jussinmäeltä ilmoittivat että kuljettajan puolelle, ja auoinkin sen puolen ja tutkin sieltä paikkoja. Vetelin johtosarjan valmiiksi mutta odottaa tosin kytkentää. Sitten lueskelin lisää aiheesta niin tuli tuo vänkärin puoli ilmi. No, aukaisinkin myös senkin ja molemmilla puolilla on samanvärisiä johtoja joita lähtee väylästä. Ruskea ja ruskea/punainen, se tässä hämmensi itseä että onko se nyt aivan sama kummalle puolelle ja mihin vain tyhjään paikkaan tykkää pistokkeen. Jos noin nii on tosiaan viisas tuo lisä Boxi kun haistelee siitä milloin mahd.pitkät kytkeytyy..
Täällä tuli vastaan rikkinäinen canm8 boxi. Vihreä valo palaa eli löytää väylän, mutta lisävalo on mykkänä. Boxi irti ja takaisin paikalleen, niin lisävalo vaan räpsyy. Testaus toisella uudella canm8 boxilla ja pelaa normaalisti.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
No niin ,valo asennettu.dealer kirjoitti:Tämä boksi on W212:sta jossa ILS ja lisävalo toimii oikein eli seuraa kaukovaloja, ei viikseä.
Mikä tässä on se olennainen juttu, vai pystyykö numeroista mitään edes päättelemään ?
Halusin katkaisijan kautta tuon toimimaan,mutta ongelmaksi tuli täälläkin tuo boxi. Oletin että FW:1.19 olisi ratkaiseva tieto. Ei ollut,mulla on tuo FW ja SW:48. Ja valot toimii niinkuin lankku mersuissa,eli viiksestä.
No onneksi sentään pysyy päällä,eikä että jatkuvaan täytyisi vetää viiksestä ( )niinkuin joillakin oli käynyt harmikseen silleen.
Omat valot pelaa niinkuin pitääkin,Lazerin joutuu siis vain sammuttaa vetäisemällä viiksestä pitkät pois.
Täytyy siis alkaa hommaamaan uutta,mutta kuinka voisi varmistua että osuisi oikein?
Katsoitko dealer tuon vitoon asennetun boxin tietoja, tuliko laitettua ylös?
Mikähän lisävalolle lie tullut, kun valot automaatti-asennossa (automaattipitkät) niin räpsyttää lisävaloa. Mikäli laittaa valot päälle, niin lisävalo palaa normaalisti. Viime talvena pelasi vielä automaatilla normaalisti
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: Lisäkaukovalot W212 ILS autoon
Moi, mistä mahdan löytää liittimet millä saan kytkettyä can boksin väylään?740 GLE kirjoitti:Ainakin minulle amatöörinä tämä lisävaloasennus vaati aika paljon opettelemista monien muiden avustuksella, mistä kiitokset! Aiheesta on keskusteltu toisaallakin, mutta kootaan pääpiirteen ILS-auton lisävaloasennuksesta tähän. Toivottavasti tästä on apua muille lisävaloja ILS autoon pohtiville:
Ongelmahan on siinä, ettei autosta saa mistään +12 V signaalia lisävaloreleen ohjaamiseksi silloin kun auton omat kaukovalot ovat päällä. Se +12 V pitää tavalla tai toisella lisätä.
Sen ylimääräisen +12 Voltin generoimiseen voi olla montakin tapaa, mutta minä tilasin tuollaisen CANM8 High Beam CAN-kontrolleripurkin, joka tunnistaa kaukovalot ja antaa ulos ylimääräisen +12 volttia lisävaloreleen ohjaamiseksi. MInä tilasin tuolta ruotsalaiselta toimittajalta. Näiden bongaamisesta kiitokset nimimerkeille Kumipää ja RistoReipasMeseMies:
http://www.a-a.de/produkt/canm8-highbeam/
http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4784&meny_id=79
Paketti saapui ja sieltä löytyi kontrolleri johtosarjoineen, kytkentäohjeensa kera. Tämän hyvä puoli on, että se ei katso vain valonvaihtoviiksen asentoa, vaan sen mitä valoja auto oikeasti käyttää. ILSiä voi käyttää normaalisti, mutta sinisen valon syttyessä kojetauluun auton keulassa vain tapahtuu hieman tavallista enemmän:
Noiden vehkeiden lisäksi tarvitaan normaalit kourallinen Abiko-liittimiä ja toinen kourallinen nippusiteitä ja muuta sälää. Mutta ennen kaikkea tarvitaan CAN-väyläliitin, jolla CANM8 liitetään auton CAN väylään. Kiitokset Tähtikuljettajalle CAN-väylän ja muiden speksien selvittelystä ja Oulun Veholle liittimen improvisoimisesta "just nyt", kun olin lähdössä asentamaan valoja.
Tarvittava "interior CAN" väylän jakoboxi löytyy W212 mallissa matkustajan jalkatilasta kynnyksen vierestä maton alta. Kynnyksen koristelista ei ole kiinni venäläisellä pystykierteellä (=lyömällä), vaan avaimenreikähahloissa. Nosta oikeasta päästä, napsauta sentin verran eteenpäin sormien suuntaan ja nosta pois rikkomatta:
Matkustajan jalkatilan verhoilut ja matto pois edestä ja löytyy CAN-jakoboxi, joka aukeaa kannen "sormikoukkuvetimiä" taivuttaen:
Kannen alta löytyy työkohde. Kolmesta väyläjakajasta kiinnostaa keskimmäinen, joka on 2012-mallin W212:ssa ruskea ja ruskea/punainen johdotettu, kuvassa keskellä. Kytkin CANM8:n vapaaseen paikkaan väyläjakajan oikeassa laidassa. Vihreä valo kertoo CANM8 löytäneen väylän:
Vedin johdotukset ja tarrasin CANM8:n jalkatilan seinään kiinni 2-puolisella tarralla. Koska CANM8 kuluttaa aktiivisena vain 15 mA ja nukkuessaan reilut 4 mA, uskalsin kytkeä sen jatkuvaan virtaan. Maadoitukselle en löytänyt hienompaakaan paikkaa, joten näppäsin hänet kiinni tuohon matkustajan jalkatilan peltilätkän nurkkaan. Huom, mutteri on muovia, joten peltirikka väliin:
En kehdannut porata lisää reikiä tulipeltiin, vaan vein CANM8:n antaman +12 voltin releohjauksen ulos matkustajan jalkatilan vasemmasta laidasta tehtaan läpiviennistä, jossa oli jo ennestään johtosarja ja sisälämmittimen johto. Laitoin yksinäisenkin johdon putkeen tästä eteenpäin. Johtimen reitti kulkee sen verran lähellä pakoputkea ja turboa, että se on parempi sitoa kunnolla kiinni:
Releen laitoin moottoritilan puolelle akun vieressä jo ennestään asuvan Defan lämmitin/laturi/sisälämmitin härvelin kaveriksi. Akulta releelle 4 mm2 ja releeltä kummallekin lampulle oma 2.5 mm2 johdotus. Tästä eteenpäinhän hommana on vain normaali lisävalojen asennus:
Vedin johtimet putkessa myös releeltä eteenpäin. Tämä ei ole puhtaasti tyylin vuoksi, vaan valitsemani reitti releeltä puskurin päälle menee oikean ajovalon ja jäähdyttimen välistä aika läheltä konepellin lukkoa. Parempi että johtosarja pysyy lukosta erillään. Telineen voisi laittaa Volvotyyliin putkien varaan alumiiniseen puskuripalkkiin kiinni, mutta jätin tekemättä. Olisi tarvittu yli 10-senttiset putket ja tuon asennuksen huono puoli on muovipinnan ja alupalkin sitominen toisiinsa. Pienikin tönäisy ja pirstaleita lentää. Teline on kiinni perinnemetodilla, eli tukevilla metallirakenteisilla Gyproc-propuilla muovipinnassa. Valoteline menee sinne mihin puskurikin ja puskurin voi vaikka nostaa pois valoineen, jos tarvii. Auton alkuperäinen muovisen kilventausta tulee valotelineen päälle sen oikealla ja vasemmalla sivulla näkyviin tehtaan reikiin. Valot saa siis tarvittaessa pois jälkiä jättämättä:
Homman yleisen vaikeusasteen innoittamana valitsin sellaiset valot, ettei iso työ mene ihan hukkaan. Rouva jo kysyikin, että "etkö isompia löytänyt". Jooen. NBB 225 Alphan etu on, että siinä on sekä HR että DR EU-hyväksyntä. H1 referenssiluku on 25 ja D1S xenoneilla yllättäen vain 20. Tässä kuvassa on paikallaan Osram Night Breaker H1 joihin ajattelin tyytyä, ettei valokuvio kasva liian pitkäksi vaatimaan tarpeettoman aikaista lähivaloille vaihtoa. Jos katsurilla on yhtään mitään sanomista referenssiluvuista, niin sitten on ilmeisesti vain krokotiilin kyyneliä vuodattaen nelinkertaistettava valoteho xenoneilla
Tuo ämpäri on ulkomitoiltaan tähän keulaan ihan äärimmäinen, koska käyttämälläni kilven taakse tulevalla valotelineellä ovat säätövarat aivan tapissa ja teipin pätkä suojaamassa säleikön vaakarimaa, jota vasten nojaamaan suuri ämpäri on ylätuella vedetty. Jos henkilöauton keulaan on ihan pakko saada puolet rekan kattovaloista, niin ehkä sittenkin Hellan Luminator tai Boschin Navigator tai Light Star? Jopa vanha kunnon Rallye 225 taitaisi olla hoikempi kuin kovin syvä NBB. Mutta kyllä siihen tulee myös valoa, kuten tämä vaatimattomampi halogeenivalon mittauskuvio kertoo. Jos ihan välttämättä tällaiset haluaa, niin kannattaa vahvasti harkita tuohon ylempään laajakaistaversioon tyytymistä. Sama pönttö pistevalona hyvillä xenoneilla nimittäin vaatii lähivaloille vaihtamisen jo lähes kilometrin ennen vastaantulijan kohtaamista:
Olen yleensä asentanut lisäkaukovalot orjavaloiksi, siis lisävalot seuraavat aina auton kaukovaloja ja keväällä kivisuojia asentaessa napannut sulakkeen tuhkakuppiin kesäksi. Koska tässä nyt oli se lisävaloreleen ohjaus jo valmiiksi sisällä, käytin sen langan lisäoptiona kuskin puolelle lisäämäni katkaisimen vuoksi. Minussa ei ollut miestä poraamaan saarnipuiseen kojetauluun Motonetin majavanhäntäkytkintä, joten laitoin hieman hillitymmän Motonetin kytkimen kuskin jalkatilaan piiloon:
Ei tuota viitsi napsutella jokaiselle vastaantulijalle, mutta sen avulla voi ajon aikana valita yhden neljästä toimintatavasta. ILS menuvalikkoon ei tarvitse koskea lainkaan:
1. Lisävalokytkin ON + auton valokytkin A = ILS päällä ja lisävalot seuraavat kaukovaloja
2. Lisävalokytkin ON + auton valokytkin "valot päällä" = manuaalivaihto lisävaloin
3. Lisävalokytkin OFF + auton valokytkin A = ILS lisävaloitta
4. Lisävalokytkin OFF + auton valokytkin "valot päällä" = manuaalivaihto lisävaloitta
Vastaantulijoita kohdattaessa minusta näyttää, että nyt ILS toimii niinkuin pitääkin. Eli vaihtaa lähivaloille pohjoiseen tapaan kaukovalojen kohdatessa eikä kaupunkilaistyyliin heti kun vastaantulija on näkyvissä. Vastaantulijoiltakaan ei ensimmäisessä pikakokeessa tullut yhtään protestia, joten vatupassisuuntaus lienee jotensakin kohdillaan?Takaa tuleva hitaasti loittoneva ohittaja saattaa tosin kokea valaistumisen, mutta sitä en ehtinyt pikakokeessani kokeilla vielä? Jos valoa on siihen tilanteeseen liikaa, niin tämä kytkentä antaa kuljettajan valita vaihtaako kaukovaloille itse, vai napsauttaako lisävalot pois ja antaa ILSin seurata etääntyvää edellä ajavaa.
Tämä ei sitten ole se äärimmäinen lisävaloasennus W212 malliin. Kunhan LEDivalojen valmistajat saavat aikaan tehokkaan ja matalan LED kaukovalon, sellaisen voisi kokeilla piilottaa E coupen kaksilamellisen säleikön taakse piiloon?
Mutta olkoon nyt toistaiseksi noin. Kuvia ratin takaa tulee, kunhan keli laantuu. 1/4 sekunnin valotusajalla tämän illan lumisateessa ei tarttunut kennolle kuin valkoinen seinä
Re: Lisäkaukovalot W212 ILS autoon
Liitinrunko kl:stä ja pinnit finjectorilta.kimmok83 kirjoitti: Moi, mistä mahdan löytää liittimet millä saan kytkettyä can boksin väylään?
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-478474-0
https://www.finjector.com/fin/kostal_mq ... s-p-731512
Minulla taitaa vielä olla hyllyssä pari kappaletta pinnejä ja voin niistä omakustannehintaan luopua.
Ps. Lainauksia kannattaa yleensä vähän hillitä ettei lainaile kilometrin pitkiä viestejä uudelleen.
Re: Lisäkaukovalot W212 ILS autoon
Laitoin yv.juu-zo kirjoitti:Liitinrunko kl:stä ja pinnit finjectorilta.kimmok83 kirjoitti: Moi, mistä mahdan löytää liittimet millä saan kytkettyä can boksin väylään?
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-478474-0
https://www.finjector.com/fin/kostal_mq ... s-p-731512
Minulla taitaa vielä olla hyllyssä pari kappaletta pinnejä ja voin niistä omakustannehintaan luopua.
Ps. Lainauksia kannattaa yleensä vähän hillitä ettei lainaile kilometrin pitkiä viestejä uudelleen.
CanM8
Mistä sen näkkee auton boksista kumpi pinni on pitkille ja kumpi lyhhyille? Yritin lukia täältä mutta en löytäny tietua. Ootteko laittaneet sulakkeen ja minkä kokosen tuohon canm8 boksille tulevaan virtajohtoon?
Jep, kokeilemalla itsekin tuosta selvisin. Piti vaan luottaa että boksi kertoo että on löytänyt auton tiedot.
dealer kirjoitti:Niinniin ! Ei siinä ole mistään pitkistä ja lyhyistä valoista kysymys, vaan CAN-hi ja CAN-lo väylistä.
Ei hajoa vaikka kytkee väärinpäin, mutta ei toimikaan. Tuossa:CAN HI = Brown / Red. CAN LO = Brown
Re: Lisäkaukovalot W212 ILS autoon
Päivitin ekan sivun valokuvioiden sekaan nyt käytässä olevan LED-panelin X-Vision Genesis 600 muiden jo kokeiltujen viritysten jatkoksi.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: Lisäkaukovalot W212 ILS autoon
Ruvennut kiinnostamaan nuo lisävalot, mikähän mahtaisi olla hyvä valo tonne rekisterikilven alle, maskin taakse? Lazeria merkkinä mietin, mutta olisiko teillä jotain suositusta mikä tuonne asennuspaikkaan hyvin sopii ja valaisee sieltä. Maskissa distronic anturi niin ei oikein muuta järkevää paikkaa lisävalolle ole.