Selvisi, toinen lähivalo suunnattu liian ylös.dealer kirjoitti:Mikäs 212:a vaivaa kun tulee viesti "Adaptive main-beam assistant inoperative" heti kun tökkää viiksestä ? Ei syty lampun kuvaa jossa "A". Järjestelmä aktivoituna.
W212 ajovalojen parantaminen?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Pieniä vaikeuksia minullakin oli sille liittimelle keksiä nimeä Veholla käydessäni204 kirjoitti:Oisko kuvaa tai lisätietoa tuosta liittimestä
joka tulee autoon kiinni.
Lainaus.
Siisti asennus on tavoitteena ja Oulun Veholta löytyi ilmeisesti juuri Webaston asennuksessa käytetty kaksinapainen väyläliitinkin.
Tästä liittimestä kyse.
Vaikea keksiä mitään virallista nimeä.
Kun sain asiani selitetyksi elektroniikkamiehelle, hän lähti avukseni kertomaan varaosamiehelle, mitä olen hakemassa. Näiden kahden etsiessä ruudulta oikeaa osaa, osui paikalle asentaja, joka muisti, että hänen pakissaan on jonkun Webaston asennuksen jäljiltä ylimääräinen.
Irtoliittimestä ei ole kuvaa, mutta tässä suurennos väyläjakajasta. Vasemman päädyn ruskeilla langoilla johdotetut kuusi liitintä ovat auton alkuperäisiä. Oikeaan päätyyn vapaaseen liittimeen lisätty on lisävaloreleen ohjaus. Tuo liittimen yläpää, josta johdot tulevat läpi on arviolta jotain 5 * 10 mm? Liittimestä on yli puolet väyläjakajan sisällä, joten se on varmaan jotain 20 mm syvä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Niinpä. Itse asiassa ei ratkennut meilläkään, tai ei ehtinyt ratketa. Oli varattu aika että aletaan tutkia asiaa mutta ennen sitä omistaja käytti autoa katsastuksessa, siellä oli todettu suuntaus virheelliseksi ja katsastusmiehen toimesta säädetty.tähtikuljettaja kirjoitti:Mielenkiintoista että siitä ei mitään vikakoodia tullut. Tuskin olisi tuo ongelma ratkennut keskivertokorjaamolla.dealer kirjoitti: Selvisi, toinen lähivalo suunnattu liian ylös.
wiimax.fi
740 GLE kirjoitti:Pieniä vaikeuksia minullakin oli sille liittimelle keksiä nimeä Veholla käydessäni204 kirjoitti:Oisko kuvaa tai lisätietoa tuosta liittimestä
joka tulee autoon kiinni.
Lainaus.
Siisti asennus on tavoitteena ja Oulun Veholta löytyi ilmeisesti juuri Webaston asennuksessa käytetty kaksinapainen väyläliitinkin.
Tästä liittimestä kyse.
Vaikea keksiä mitään virallista nimeä.
Kun sain asiani selitetyksi elektroniikkamiehelle, hän lähti avukseni kertomaan varaosamiehelle, mitä olen hakemassa. Näiden kahden etsiessä ruudulta oikeaa osaa, osui paikalle asentaja, joka muisti, että hänen pakissaan on jonkun Webaston asennuksen jäljiltä ylimääräinen.
Irtoliittimestä ei ole kuvaa, mutta tässä suurennos väyläjakajasta. Vasemman päädyn ruskeilla langoilla johdotetut kuusi liitintä ovat auton alkuperäisiä. Oikeaan päätyyn vapaaseen liittimeen lisätty on lisävaloreleen ohjaus. Tuo liittimen yläpää, josta johdot tulevat läpi on arviolta jotain 5 * 10 mm? Liittimestä on yli puolet väyläjakajan sisällä, joten se on varmaan jotain 20 mm syvä?
Viimeksi muokannut 204, 10.3.2015 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin nyt on liittimiä tuohon can väylä jakajaan.
Can liitin on mersun numerolla seuraava.
212 204 Can väyläliitin 0495458428
esim tämä.
http://www.eeuroparts.com/Parts/62053/E ... mpaign=%za
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 0495458428
Itse löysn hajottamolta ,siellä niitä on paljon ja suurin osa niistä menee paaluun .
0495458428
http://bigsurjadejewelry.com/home/produ ... f0c07a0725
mersun can väylä liitin
Can liitin on mersun numerolla seuraava.
212 204 Can väyläliitin 0495458428
esim tämä.
http://www.eeuroparts.com/Parts/62053/E ... mpaign=%za
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 0495458428
Itse löysn hajottamolta ,siellä niitä on paljon ja suurin osa niistä menee paaluun .
0495458428
http://bigsurjadejewelry.com/home/produ ... f0c07a0725
mersun can väylä liitin
Viimeksi muokannut 204, 10.3.2015 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vaan miten saisi päivitettyä tuon alkuperäisen 35W ILS ballastin 55W tehoiseksi...?
Hankalinta lienee löytää soppelin ja orggiksen kokoinen, sellainen joka menee ILS umpion sisälle?
Toisena asiana jonkin foorumin syövereistä mieleejäänyt kikka jossa alkuperäiset maidonväriset projektorilinssit vaihdettiin kirkkaisiin kiinalaisiin bulkkeihin. Kuulemma valoteho kasvoi hulppeasti- rajaavatkohan valmistajat referenssiä juurikin linssin kirkkaudella/läpinäkyvyydellä?
35W D1S polttimotkit toimisivat 55w teholla sellaisenaan...
Hankalinta lienee löytää soppelin ja orggiksen kokoinen, sellainen joka menee ILS umpion sisälle?
Toisena asiana jonkin foorumin syövereistä mieleejäänyt kikka jossa alkuperäiset maidonväriset projektorilinssit vaihdettiin kirkkaisiin kiinalaisiin bulkkeihin. Kuulemma valoteho kasvoi hulppeasti- rajaavatkohan valmistajat referenssiä juurikin linssin kirkkaudella/läpinäkyvyydellä?
35W D1S polttimotkit toimisivat 55w teholla sellaisenaan...
Night Breaker - päivitys tehty.
Mittaustulos n. 2m auton etupuolelta, kuljettajan puoli:
Alkuperäinen Osram Xenarc D1S 66140 (ollut kai uudesta asti, loppuvuosi 2010) = 1349 Luxia
Uusi 66410XNB = 1990 Luxia, eli 47.5% parannus.
Toisin, näytti kuin NB:n keila olisi hitusen ylempänä TAI auto sääti tallissa valon himoun ylemmäs uudelleenkäynnistyksessä. Mittakennon alaosan 1/3 vaikutti hitusen vähemmän kirkkaalta. Kun nostin mittaria 10mm, meni 2000Lux rikki että heilahti = 2300 Luxia = 86.5% parannus.
Mittaustulos n. 2m auton etupuolelta, kuljettajan puoli:
Alkuperäinen Osram Xenarc D1S 66140 (ollut kai uudesta asti, loppuvuosi 2010) = 1349 Luxia
Uusi 66410XNB = 1990 Luxia, eli 47.5% parannus.
Toisin, näytti kuin NB:n keila olisi hitusen ylempänä TAI auto sääti tallissa valon himoun ylemmäs uudelleenkäynnistyksessä. Mittakennon alaosan 1/3 vaikutti hitusen vähemmän kirkkaalta. Kun nostin mittaria 10mm, meni 2000Lux rikki että heilahti = 2300 Luxia = 86.5% parannus.
Nyt on vihdoin viimein valot asennettu .
Vaati aika ison työn ,mutta mielestäni on lopputulos hyvä .
Valot on upotettu maskin sisään ja on kuin tehdas asennus ,ei pollota puskurin ulkopuolella kuin olisi narunpäässä roikkumassa.
Tässä on valojen myynti ilmoitus.
en osaa laittaa kuvia tänne foorumille.
Jos joku pittinikkari osaa niin saa laittaa kuvat tänne jos olisi siitä jollekkin apua.
Valojen ohjaus singaali ja rele asennus on juuri samalainen kuin tässä linkissä olevan autos 212 E mallin asennus kuvat.
Puuhastelua se vaatii mutta jospa nyt toimisi valot loppu elämän.
Tässä linkki nettivara osiin.
http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/2211794
Vaati aika ison työn ,mutta mielestäni on lopputulos hyvä .
Valot on upotettu maskin sisään ja on kuin tehdas asennus ,ei pollota puskurin ulkopuolella kuin olisi narunpäässä roikkumassa.
Tässä on valojen myynti ilmoitus.
en osaa laittaa kuvia tänne foorumille.
Jos joku pittinikkari osaa niin saa laittaa kuvat tänne jos olisi siitä jollekkin apua.
Valojen ohjaus singaali ja rele asennus on juuri samalainen kuin tässä linkissä olevan autos 212 E mallin asennus kuvat.
Puuhastelua se vaatii mutta jospa nyt toimisi valot loppu elämän.
Tässä linkki nettivara osiin.
http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/2211794
Nettivaraosan kuvia204 kirjoitti:Nyt on vihdoin viimein valot asennettu.
Jos joku pittinikkari osaa niin saa laittaa kuvat tänne jos olisi siitä jollekkin apua.
Tässä linkki nettivara osiin.
http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/2211794
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Itsekin vähän sitä mieltä omastani, että verinen poronraato konepellillä olisi vielä rumempi.
Mutta tässä olisi pian kilpailun paikka. Valojen referenssinä olkoon se, että 5 luksin käyrän pitää painua ainakin 100 m kauemmas kuin vakio ILS xenonien 150 m, eikä X-Vision Dominatorin tai NBB Alpha Xenonin täysikään valokuvio haittaa.
Mikä valaisin sullotaan W212 vakiomaskin sisään lamellien väliin siten, ettei yhtään vaakasuoran lamellin kromilistaa tarvitse (ulkonäön vuoksi) poistaa? Mustaksi maalattuja lamellien osia on lupa sahailla niin paljon kuin tarve vaatii, eli valaisimen valoaukon koko pitää rajata max <40 mm korkeaksi. Leveyttä saa olla vaikka koko säleikön leveydeltä, kunhan menee piiloon.
Mitä laitetaan?
Mutta tässä olisi pian kilpailun paikka. Valojen referenssinä olkoon se, että 5 luksin käyrän pitää painua ainakin 100 m kauemmas kuin vakio ILS xenonien 150 m, eikä X-Vision Dominatorin tai NBB Alpha Xenonin täysikään valokuvio haittaa.
Mikä valaisin sullotaan W212 vakiomaskin sisään lamellien väliin siten, ettei yhtään vaakasuoran lamellin kromilistaa tarvitse (ulkonäön vuoksi) poistaa? Mustaksi maalattuja lamellien osia on lupa sahailla niin paljon kuin tarve vaatii, eli valaisimen valoaukon koko pitää rajata max <40 mm korkeaksi. Leveyttä saa olla vaikka koko säleikön leveydeltä, kunhan menee piiloon.
Mitä laitetaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Onkos noihin lisävalosäännöksiin tullut jotain muutoksia hiljattain?
Itsellä oli aikaisemmassa kuorma-autoksi leimatussa rintterissä 3kpl bosch touringeja valoraudassa kiinni, muistaakseni vielä ref 17,5. Oli todella kiva ajella pimeällä kun näki missä liikkuu mutta.... läksinpäs hakemaan eräs perjantai ehtoo leipää ja nakkia abc:n huoltsikalta ja takas kotia kurvaillessa sheriffit ottivat tien laitaan ja ripittivät lisävaloista. Kevytkuorma-autossa kun olisi saanut olla joko 2kpl taí 4 kpl lisävaloja muttei kolmea...hiukan närkästyin tuosta ja aikani kuin nälissäni kiukkuisena asiasta koppalakin kanssa intin javascript:emoticon(':quarrel:') sain kuusi kipaletta päiväsakkoja ja korjauskehotuksen rekisteriotteeseen! Ei siinä auttanut vaikka referenssit jäi alle maksimin.
Otti vaan heti silmään tuo pariton määrä lisävaloja
Itsellä oli aikaisemmassa kuorma-autoksi leimatussa rintterissä 3kpl bosch touringeja valoraudassa kiinni, muistaakseni vielä ref 17,5. Oli todella kiva ajella pimeällä kun näki missä liikkuu mutta.... läksinpäs hakemaan eräs perjantai ehtoo leipää ja nakkia abc:n huoltsikalta ja takas kotia kurvaillessa sheriffit ottivat tien laitaan ja ripittivät lisävaloista. Kevytkuorma-autossa kun olisi saanut olla joko 2kpl taí 4 kpl lisävaloja muttei kolmea...hiukan närkästyin tuosta ja aikani kuin nälissäni kiukkuisena asiasta koppalakin kanssa intin javascript:emoticon(':quarrel:') sain kuusi kipaletta päiväsakkoja ja korjauskehotuksen rekisteriotteeseen! Ei siinä auttanut vaikka referenssit jäi alle maksimin.
Otti vaan heti silmään tuo pariton määrä lisävaloja
Parillinen määrä on lain vaatimus, vaikkei sille mitään perustetta olekaan.
Näistä aiheista poliisin kanssa juttelemaan joutuessa kannattaa katsoa Pornstarterin nokalle pultattuja ämpäreitä. On silloin tällöin näkynyt 37,5 reffejä, jotka ylittävät rajan. Jos alkaa tulla tikettiä, siinä on vahva peruste pyytää kirjoittamaan kaverilleen samanlaisen.
Näistä aiheista poliisin kanssa juttelemaan joutuessa kannattaa katsoa Pornstarterin nokalle pultattuja ämpäreitä. On silloin tällöin näkynyt 37,5 reffejä, jotka ylittävät rajan. Jos alkaa tulla tikettiä, siinä on vahva peruste pyytää kirjoittamaan kaverilleen samanlaisen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joo kyllä kun sen laittaa silleen että saa helposti pois kun kattoteline on tosi vankka.
Valo on katolla tosi hyvä varsinkin pitkissä valoissa.
Ei tule niin herkästi valoa lähelle ..
Käyppä rekan kyydissä missä on hyvät valot katolla.
On jopa parempi ajella kuin päivällä.
Katse on olennaisessa eli tiessä..
Sinne saa tosi tehokkaan valon.
Onko n 320 vatin jo tarpeeksi hvät?
Valo on katolla tosi hyvä varsinkin pitkissä valoissa.
Ei tule niin herkästi valoa lähelle ..
Käyppä rekan kyydissä missä on hyvät valot katolla.
On jopa parempi ajella kuin päivällä.
Katse on olennaisessa eli tiessä..
Sinne saa tosi tehokkaan valon.
Onko n 320 vatin jo tarpeeksi hvät?
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 29.8.2011 1:03
- Paikkakunta: etelä-savo
Ostin kokeilumielessä tollasen 280w ledbarin, ihan ok lisävalona mutta ei mikään hämmästyttävän hyvä. Noitahan on sitten useampaa erillaista valoa, tuo ostamani on joku 5d osram led systeemi missä on ilmeisesti jonkinlainen projektori joka ledille erikseen. Tuo näyttää kohtalaisen pitkälle eikä näytä liikaa lähelle vaikka asennus on rekisterikilven alapuolella(s203) ja valokuvio on hyvä mutta väri on liian sininen(6500k) ainakin kun viellä ei ole kunnolla lunta.204 kirjoitti:Joo kyllä kun sen laittaa silleen että saa helposti pois kun kattoteline on tosi vankka.
Valo on katolla tosi hyvä varsinkin pitkissä valoissa.
Ei tule niin herkästi valoa lähelle ..
Käyppä rekan kyydissä missä on hyvät valot katolla.
On jopa parempi ajella kuin päivällä.
Katse on olennaisessa eli tiessä..
Sinne saa tosi tehokkaan valon.
Onko n 320 vatin jo tarpeeksi hvät?
Mulla on kokemusta LED valoista tosi vähän, kun vasta ensimmäiset asennettiin tänä viikonloppuna:
viewtopic.php?t=26924&postdays=0&postor ... &start=420
Valoa noista SAE 210 Etanapannuista tulee huomattavan paljon, 2 × 80 W parin yhteinen 16.000 lm valovirta vastaa viittä laadukasta 35W xenonpolttimoa. 200 metriä auton edessä on enemmän valoa kuin minkään auton vakiovaloilla. Silti 12 luksia teoriassa vaatimattomampaa ja valokuvioltaan ainakin yhtä leveää quad-xenonin 15 luksia vastaan kertoo tämän LED-valon valokuvion hallinnassa olevan vielä parantamisen varaa, vaikka SAE 210 on mittausten ja Jussinmäen valokuvien perusteella LED-valojen paremmasta päästä. W124 halogeenien rinnalla tosin etualan ylikorostus ei ole niin haitallista kuin se nykyaikaisten tehokkaiden lähivalojen rinnalla olisi. Harmi kun ei ehditty odottaa iltaa ennen asennusta, joten vertailumittausta Bosch Touring halogeenivaloihin ei ole.
Ei stuo 12 luksia 200 metrissä ole missään tapauksessa vähän, päinvastoin se on yli tuplasti enemmän kuin hyvät bi-xenonit saavat edes 150 metriin. Mutta se ei ole aivan niin paljon kuin neljänneksen pienempi valovirta suuressa valaisimessa saa aikaan. Ilmeisesti pieniä valaisimia ei ainakaan vielä osata optimoida yhtä hyvin kuin suuria? Ainakin valolähde heijastimen keskellä poraa suhteessa suuremman reiän etanan kokoiseen heijastimeen kuin lentopallon kokoiseen.
Jos w212 tarvii kattovalot, eikös ole sama laittaa kunnolliset? Vaikka 2×X-Vision Dominator ja 2×NBB Alhpa 225 xenon. Ei tule ihan heti samanlaista vastaan
Jos asennuksen tyylipisteillä on mitään merkitystä, niin vakiosäleikön ylimmän vaakalamellin avaaminen mahdollistaa 74 cm leveän valotangon upottamisen säleikköön.
viewtopic.php?t=26924&postdays=0&postor ... &start=420
Valoa noista SAE 210 Etanapannuista tulee huomattavan paljon, 2 × 80 W parin yhteinen 16.000 lm valovirta vastaa viittä laadukasta 35W xenonpolttimoa. 200 metriä auton edessä on enemmän valoa kuin minkään auton vakiovaloilla. Silti 12 luksia teoriassa vaatimattomampaa ja valokuvioltaan ainakin yhtä leveää quad-xenonin 15 luksia vastaan kertoo tämän LED-valon valokuvion hallinnassa olevan vielä parantamisen varaa, vaikka SAE 210 on mittausten ja Jussinmäen valokuvien perusteella LED-valojen paremmasta päästä. W124 halogeenien rinnalla tosin etualan ylikorostus ei ole niin haitallista kuin se nykyaikaisten tehokkaiden lähivalojen rinnalla olisi. Harmi kun ei ehditty odottaa iltaa ennen asennusta, joten vertailumittausta Bosch Touring halogeenivaloihin ei ole.
Ei stuo 12 luksia 200 metrissä ole missään tapauksessa vähän, päinvastoin se on yli tuplasti enemmän kuin hyvät bi-xenonit saavat edes 150 metriin. Mutta se ei ole aivan niin paljon kuin neljänneksen pienempi valovirta suuressa valaisimessa saa aikaan. Ilmeisesti pieniä valaisimia ei ainakaan vielä osata optimoida yhtä hyvin kuin suuria? Ainakin valolähde heijastimen keskellä poraa suhteessa suuremman reiän etanan kokoiseen heijastimeen kuin lentopallon kokoiseen.
Jos w212 tarvii kattovalot, eikös ole sama laittaa kunnolliset? Vaikka 2×X-Vision Dominator ja 2×NBB Alhpa 225 xenon. Ei tule ihan heti samanlaista vastaan
Jos asennuksen tyylipisteillä on mitään merkitystä, niin vakiosäleikön ylimmän vaakalamellin avaaminen mahdollistaa 74 cm leveän valotangon upottamisen säleikköön.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ai niin, aloittelijan malli, kuten perheen nuorempi Mersukuski sanoo
Eli isotähtinen, jossa tähti ei näy kuskin paikalle. Tuo helpottaa siinä mielessä, että vaakalamellien väli on suurempi, joten korkeussuunnassa ei tarvi sahata säleikköä ihan niin hajalle kuin kolmiripaisessa. Valitettavasti valovalikoima suppenee samalla, koska vapaata leveyttä ison tähden sivuilla on vähän vähemmän kuin klassisen (=vanhanaikaisen) säleikön sentin levyisen keskiriman kahden puolen. Isot valaisimet eivät mahdu.
Tässäkö se peruste kattovaloille oli? Yhdenkin valon saa asentaa, kunhan se on keskellä ja enintään 40 cm ulkoreunasta. Eli 184 senttiä leveä auto tarvii vähintään 105 sentin LED tangon. Se tulee keulassa joko alas syvälle upotettuna tai katolle, koska auton omien valojen eteenkään ei saa asentaa.
Hyvä keskustelu! Mitä pidemmälle tätä spekuloin, sitä nätimmältä NBB Alpha-pari alkaa näyttää
Eli isotähtinen, jossa tähti ei näy kuskin paikalle. Tuo helpottaa siinä mielessä, että vaakalamellien väli on suurempi, joten korkeussuunnassa ei tarvi sahata säleikköä ihan niin hajalle kuin kolmiripaisessa. Valitettavasti valovalikoima suppenee samalla, koska vapaata leveyttä ison tähden sivuilla on vähän vähemmän kuin klassisen (=vanhanaikaisen) säleikön sentin levyisen keskiriman kahden puolen. Isot valaisimet eivät mahdu.
Tässäkö se peruste kattovaloille oli? Yhdenkin valon saa asentaa, kunhan se on keskellä ja enintään 40 cm ulkoreunasta. Eli 184 senttiä leveä auto tarvii vähintään 105 sentin LED tangon. Se tulee keulassa joko alas syvälle upotettuna tai katolle, koska auton omien valojen eteenkään ei saa asentaa.
Hyvä keskustelu! Mitä pidemmälle tätä spekuloin, sitä nätimmältä NBB Alpha-pari alkaa näyttää
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.