W212 ajovalojen parantaminen?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:Mikäs 212:a vaivaa kun tulee viesti "Adaptive main-beam assistant inoperative" heti kun tökkää viiksestä ? Ei syty lampun kuvaa jossa "A". Järjestelmä aktivoituna.
Selvisi, toinen lähivalo suunnattu liian ylös.
wiimax.fi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

dealer kirjoitti: Selvisi, toinen lähivalo suunnattu liian ylös.
Mielenkiintoista että siitä ei mitään vikakoodia tullut. Tuskin olisi tuo ongelma ratkennut keskivertokorjaamolla.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

204 kirjoitti:Oisko kuvaa tai lisätietoa tuosta liittimestä
joka tulee autoon kiinni.

Lainaus.
Siisti asennus on tavoitteena ja Oulun Veholta löytyi ilmeisesti juuri Webaston asennuksessa käytetty kaksinapainen väyläliitinkin.

Tästä liittimestä kyse.
Vaikea keksiä mitään virallista nimeä.
:shock:
Pieniä vaikeuksia minullakin oli sille liittimelle keksiä nimeä Veholla käydessäni :D

Kun sain asiani selitetyksi elektroniikkamiehelle, hän lähti avukseni kertomaan varaosamiehelle, mitä olen hakemassa. Näiden kahden etsiessä ruudulta oikeaa osaa, osui paikalle asentaja, joka muisti, että hänen pakissaan on jonkun Webaston asennuksen jäljiltä ylimääräinen.

Irtoliittimestä ei ole kuvaa, mutta tässä suurennos väyläjakajasta. Vasemman päädyn ruskeilla langoilla johdotetut kuusi liitintä ovat auton alkuperäisiä. Oikeaan päätyyn vapaaseen liittimeen lisätty on lisävaloreleen ohjaus. Tuo liittimen yläpää, josta johdot tulevat läpi on arviolta jotain 5 * 10 mm? Liittimestä on yli puolet väyläjakajan sisällä, joten se on varmaan jotain 20 mm syvä?

Kuva
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

tähtikuljettaja kirjoitti:
dealer kirjoitti: Selvisi, toinen lähivalo suunnattu liian ylös.
Mielenkiintoista että siitä ei mitään vikakoodia tullut. Tuskin olisi tuo ongelma ratkennut keskivertokorjaamolla.
Niinpä. Itse asiassa ei ratkennut meilläkään, tai ei ehtinyt ratketa. Oli varattu aika että aletaan tutkia asiaa mutta ennen sitä omistaja käytti autoa katsastuksessa, siellä oli todettu suuntaus virheelliseksi ja katsastusmiehen toimesta säädetty.
wiimax.fi
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

740 GLE kirjoitti:
204 kirjoitti:Oisko kuvaa tai lisätietoa tuosta liittimestä
joka tulee autoon kiinni.

Lainaus.
Siisti asennus on tavoitteena ja Oulun Veholta löytyi ilmeisesti juuri Webaston asennuksessa käytetty kaksinapainen väyläliitinkin.

Tästä liittimestä kyse.
Vaikea keksiä mitään virallista nimeä.
:shock:
Pieniä vaikeuksia minullakin oli sille liittimelle keksiä nimeä Veholla käydessäni :D

Kun sain asiani selitetyksi elektroniikkamiehelle, hän lähti avukseni kertomaan varaosamiehelle, mitä olen hakemassa. Näiden kahden etsiessä ruudulta oikeaa osaa, osui paikalle asentaja, joka muisti, että hänen pakissaan on jonkun Webaston asennuksen jäljiltä ylimääräinen.

Irtoliittimestä ei ole kuvaa, mutta tässä suurennos väyläjakajasta. Vasemman päädyn ruskeilla langoilla johdotetut kuusi liitintä ovat auton alkuperäisiä. Oikeaan päätyyn vapaaseen liittimeen lisätty on lisävaloreleen ohjaus. Tuo liittimen yläpää, josta johdot tulevat läpi on arviolta jotain 5 * 10 mm? Liittimestä on yli puolet väyläjakajan sisällä, joten se on varmaan jotain 20 mm syvä?

Kuva



:shock:
Viimeksi muokannut 204, 10.3.2015 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ainakin 2 ensimmäistä näyttävät sopivilta. Toisena oleva TVLBMZ1 härvelihän tulee kai juuri samaan väyläänkin kiinni.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

No niin nyt on liittimiä tuohon can väylä jakajaan.
Can liitin on mersun numerolla seuraava.
212 204 Can väyläliitin 0495458428

esim tämä.
http://www.eeuroparts.com/Parts/62053/E ... mpaign=%za

https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 0495458428

Itse löysn hajottamolta ,siellä niitä on paljon ja suurin osa niistä menee paaluun . :shout: :supersad:


0495458428
http://bigsurjadejewelry.com/home/produ ... f0c07a0725

mersun can väylä liitin
Viimeksi muokannut 204, 10.3.2015 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Mahtava homma! Huomena soittaa Oulun Veholla ja kysyä löytyykö hyllystä vai tilaavakko.
Mersu.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Koitin tuolta skyddetiltä tilata can boxin mutta ei hyväksy mitään sähköposti osoitetta.
Mersu.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Nyt can m8 poksi näpeissä ja nyt sitte pitäis tietää että missä on cee sarjan w204 :ssa tuo väylä jakaja ja mihin kohtaa sen tohtis painaa kiini? Löytyskö täältä apuja ? Oliskohan samassa paikkaa jopa kuin glen w212..
Ei tarvis koko auto purkaa ja hakea.
Ja vastaus : vänkärin jalka tilassa.
Mersu.
338LM
Viestit: 39
Liittynyt: 26.4.2014 21:32

Viesti Kirjoittaja 338LM »

Vaan miten saisi päivitettyä tuon alkuperäisen 35W ILS ballastin 55W tehoiseksi...?
Hankalinta lienee löytää soppelin ja orggiksen kokoinen, sellainen joka menee ILS umpion sisälle?

Toisena asiana jonkin foorumin syövereistä mieleejäänyt kikka jossa alkuperäiset maidonväriset projektorilinssit vaihdettiin kirkkaisiin kiinalaisiin bulkkeihin. Kuulemma valoteho kasvoi hulppeasti- rajaavatkohan valmistajat referenssiä juurikin linssin kirkkaudella/läpinäkyvyydellä?

35W D1S polttimotkit toimisivat 55w teholla sellaisenaan...
338LM
Viestit: 39
Liittynyt: 26.4.2014 21:32

Viesti Kirjoittaja 338LM »

Night Breaker - päivitys tehty.

Mittaustulos n. 2m auton etupuolelta, kuljettajan puoli:

Alkuperäinen Osram Xenarc D1S 66140 (ollut kai uudesta asti, loppuvuosi 2010) = 1349 Luxia
Uusi 66410XNB = 1990 Luxia, eli 47.5% parannus.

Toisin, näytti kuin NB:n keila olisi hitusen ylempänä TAI auto sääti tallissa valon himoun ylemmäs uudelleenkäynnistyksessä. Mittakennon alaosan 1/3 vaikutti hitusen vähemmän kirkkaalta. Kun nostin mittaria 10mm, meni 2000Lux rikki että heilahti = 2300 Luxia = 86.5% parannus.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Nyt on vihdoin viimein valot asennettu .
Vaati aika ison työn ,mutta mielestäni on lopputulos hyvä .
Valot on upotettu maskin sisään ja on kuin tehdas asennus ,ei pollota puskurin ulkopuolella kuin olisi narunpäässä roikkumassa.
Tässä on valojen myynti ilmoitus.
en osaa laittaa kuvia tänne foorumille.
Jos joku pittinikkari osaa niin saa laittaa kuvat tänne jos olisi siitä jollekkin apua.
Valojen ohjaus singaali ja rele asennus on juuri samalainen kuin tässä linkissä olevan autos 212 E mallin asennus kuvat.
Puuhastelua se vaatii mutta jospa nyt toimisi valot loppu elämän.
Tässä linkki nettivara osiin.

http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/2211794
forum
Viestit: 16
Liittynyt: 02.2.2014 11:14

Viesti Kirjoittaja forum »

204 kirjoitti:Nyt on vihdoin viimein valot asennettu.

Jos joku pittinikkari osaa niin saa laittaa kuvat tänne jos olisi siitä jollekkin apua.

Tässä linkki nettivara osiin.

http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/2211794
Nettivaraosan kuvia

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Nyt ei voi sanoa kuin että herranjumala....

.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eipä tuu samanlaista vastaan joka päivä.
Kein siknatuur
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Itsekin vähän sitä mieltä omastani, että verinen poronraato konepellillä olisi vielä rumempi.

Mutta tässä olisi pian kilpailun paikka. Valojen referenssinä olkoon se, että 5 luksin käyrän pitää painua ainakin 100 m kauemmas kuin vakio ILS xenonien 150 m, eikä X-Vision Dominatorin tai NBB Alpha Xenonin täysikään valokuvio haittaa.

Mikä valaisin sullotaan W212 vakiomaskin sisään lamellien väliin siten, ettei yhtään vaakasuoran lamellin kromilistaa tarvitse (ulkonäön vuoksi) poistaa? Mustaksi maalattuja lamellien osia on lupa sahailla niin paljon kuin tarve vaatii, eli valaisimen valoaukon koko pitää rajata max <40 mm korkeaksi. Leveyttä saa olla vaikka koko säleikön leveydeltä, kunhan menee piiloon.

Mitä laitetaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Noin yleensä lisävalot autossa, onko ulkonäkö vai turvallisuus kysymys. Mulle se on turvallisuus. Ne on tyyliin naps ja kops pois kesäksi .
Mersu.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Sampo N. kirjoitti:Eipä tuu samanlaista vastaan joka päivä.
Kiitämme Herraa tästä.

.
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Onkos noihin lisävalosäännöksiin tullut jotain muutoksia hiljattain?

Itsellä oli aikaisemmassa kuorma-autoksi leimatussa rintterissä 3kpl bosch touringeja valoraudassa kiinni, muistaakseni vielä ref 17,5. Oli todella kiva ajella pimeällä kun näki missä liikkuu mutta.... läksinpäs hakemaan eräs perjantai ehtoo leipää ja nakkia abc:n huoltsikalta ja takas kotia kurvaillessa sheriffit ottivat tien laitaan ja ripittivät lisävaloista. Kevytkuorma-autossa kun olisi saanut olla joko 2kpl taí 4 kpl lisävaloja muttei kolmea...hiukan närkästyin tuosta ja aikani kuin nälissäni kiukkuisena asiasta koppalakin kanssa intin javascript:emoticon(':quarrel:') sain kuusi kipaletta päiväsakkoja ja korjauskehotuksen rekisteriotteeseen! Ei siinä auttanut vaikka referenssit jäi alle maksimin.
Otti vaan heti silmään tuo pariton määrä lisävaloja
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Tietääkseni edelleen laitonta laittaa pariton määrä. Pahat pojat ottaa sen keskimmäisen katsastukseen irti ja maksavat päiväsakot kohdalle sattuessa.
S204 180 CDI AMG -13
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Parillinen määrä on lain vaatimus, vaikkei sille mitään perustetta olekaan.

Näistä aiheista poliisin kanssa juttelemaan joutuessa kannattaa katsoa Pornstarterin nokalle pultattuja ämpäreitä. On silloin tällöin näkynyt 37,5 reffejä, jotka ylittävät rajan. Jos alkaa tulla tikettiä, siinä on vahva peruste pyytää kirjoittamaan kaverilleen samanlaisen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Nyt voi laittaa kattotelineeseen piitkkäänn valon.
Mikä olisi 212 katolle sopiva?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Et ole tosissas katolle lisävaloja laittamassa :shock:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Joo kyllä kun sen laittaa silleen että saa helposti pois kun kattoteline on tosi vankka.
Valo on katolla tosi hyvä varsinkin pitkissä valoissa.
Ei tule niin herkästi valoa lähelle ..
Käyppä rekan kyydissä missä on hyvät valot katolla.
On jopa parempi ajella kuin päivällä.
Katse on olennaisessa eli tiessä..
Sinne saa tosi tehokkaan valon.
Onko n 320 vatin jo tarpeeksi hvät?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä paikkahan se apukaukovalolle on ellei ulkonäköä ja mahdollisia suhinoita mieti.
Wateista, ne ei kerro kaikkea. Joskus ei paljoakaan.
wiimax.fi
jalkapuoli
Viestit: 177
Liittynyt: 29.8.2011 1:03
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja jalkapuoli »

204 kirjoitti:Joo kyllä kun sen laittaa silleen että saa helposti pois kun kattoteline on tosi vankka.
Valo on katolla tosi hyvä varsinkin pitkissä valoissa.
Ei tule niin herkästi valoa lähelle ..
Käyppä rekan kyydissä missä on hyvät valot katolla.
On jopa parempi ajella kuin päivällä.
Katse on olennaisessa eli tiessä..
Sinne saa tosi tehokkaan valon.
Onko n 320 vatin jo tarpeeksi hvät?
Ostin kokeilumielessä tollasen 280w ledbarin, ihan ok lisävalona mutta ei mikään hämmästyttävän hyvä. Noitahan on sitten useampaa erillaista valoa, tuo ostamani on joku 5d osram led systeemi missä on ilmeisesti jonkinlainen projektori joka ledille erikseen. Tuo näyttää kohtalaisen pitkälle eikä näytä liikaa lähelle vaikka asennus on rekisterikilven alapuolella(s203) ja valokuvio on hyvä mutta väri on liian sininen(6500k) ainakin kun viellä ei ole kunnolla lunta.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mulla on kokemusta LED valoista tosi vähän, kun vasta ensimmäiset asennettiin tänä viikonloppuna:

viewtopic.php?t=26924&postdays=0&postor ... &start=420

Valoa noista SAE 210 Etanapannuista tulee huomattavan paljon, 2 × 80 W parin yhteinen 16.000 lm valovirta vastaa viittä laadukasta 35W xenonpolttimoa. 200 metriä auton edessä on enemmän valoa kuin minkään auton vakiovaloilla. Silti 12 luksia teoriassa vaatimattomampaa ja valokuvioltaan ainakin yhtä leveää quad-xenonin 15 luksia vastaan kertoo tämän LED-valon valokuvion hallinnassa olevan vielä parantamisen varaa, vaikka SAE 210 on mittausten ja Jussinmäen valokuvien perusteella LED-valojen paremmasta päästä. W124 halogeenien rinnalla tosin etualan ylikorostus ei ole niin haitallista kuin se nykyaikaisten tehokkaiden lähivalojen rinnalla olisi. Harmi kun ei ehditty odottaa iltaa ennen asennusta, joten vertailumittausta Bosch Touring halogeenivaloihin ei ole.

Ei stuo 12 luksia 200 metrissä ole missään tapauksessa vähän, päinvastoin se on yli tuplasti enemmän kuin hyvät bi-xenonit saavat edes 150 metriin. Mutta se ei ole aivan niin paljon kuin neljänneksen pienempi valovirta suuressa valaisimessa saa aikaan. Ilmeisesti pieniä valaisimia ei ainakaan vielä osata optimoida yhtä hyvin kuin suuria? Ainakin valolähde heijastimen keskellä poraa suhteessa suuremman reiän etanan kokoiseen heijastimeen kuin lentopallon kokoiseen.

Jos w212 tarvii kattovalot, eikös ole sama laittaa kunnolliset? Vaikka 2×X-Vision Dominator ja 2×NBB Alhpa 225 xenon. Ei tule ihan heti samanlaista vastaan :shock:

Jos asennuksen tyylipisteillä on mitään merkitystä, niin vakiosäleikön ylimmän vaakalamellin avaaminen mahdollistaa 74 cm leveän valotangon upottamisen säleikköön.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

740 GLE kirjoitti::


Jos asennuksen tyylipisteillä on mitään merkitystä, niin vakiosäleikön ylimmän vaakalamellin avaaminen mahdollistaa 74 cm leveän valotangon upottamisen säleikköön.
Tuo säleikön rimmaus ei onnistu kun tuo tähti on lasia ja vain kaksi lamelli ripaa. :?:

ps.auto on 212 2014 vm.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ai niin, aloittelijan malli, kuten perheen nuorempi Mersukuski sanoo :D

Eli isotähtinen, jossa tähti ei näy kuskin paikalle. Tuo helpottaa siinä mielessä, että vaakalamellien väli on suurempi, joten korkeussuunnassa ei tarvi sahata säleikköä ihan niin hajalle kuin kolmiripaisessa. Valitettavasti valovalikoima suppenee samalla, koska vapaata leveyttä ison tähden sivuilla on vähän vähemmän kuin klassisen (=vanhanaikaisen) säleikön sentin levyisen keskiriman kahden puolen. Isot valaisimet eivät mahdu.

Tässäkö se peruste kattovaloille oli? Yhdenkin valon saa asentaa, kunhan se on keskellä ja enintään 40 cm ulkoreunasta. Eli 184 senttiä leveä auto tarvii vähintään 105 sentin LED tangon. Se tulee keulassa joko alas syvälle upotettuna tai katolle, koska auton omien valojen eteenkään ei saa asentaa.

Hyvä keskustelu! Mitä pidemmälle tätä spekuloin, sitä nätimmältä NBB Alpha-pari alkaa näyttää :lol:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo kori”