MB W212 HITSAAMINEN
MB W212 HITSAAMINEN
Mitä alkuvalmisteluja autolle Mb W212 220cdi vm. 2010 tarvii tehdä ennen takakelkan ruostevaurion hitsaamista kelkan paikoillaan ollessa. Virta-avain irti, akunkenkä irti - mitä muuta? Onko pikkuakkua? Vastausta odotellen yst tv Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
2010-mallisessa ei kai ole stop/starttia eikä sitten start/stop-akkua (isompaa pikkuakkua). Jos on automaattivaihteisto sähköisellä aluevaihtimella (vaihdevipu rattiakselilla) niin OBD-liittimen läheisyydessä on ihan pieni akku mutta ei siitä tarvitse välittää.
Ei tuo auto minusta mitään erityisvaatimuksia aseta. Ne tavalliset vaan, kannattaa huolehtia että hitsausvirtapiiri on mahdollisimman pieni eli maajohto hitsattavassa osassa lähellä hitsauskohtaa ja suojataan lähistön johtosarjat ym. kuumuudelta.
Ei tuo auto minusta mitään erityisvaatimuksia aseta. Ne tavalliset vaan, kannattaa huolehtia että hitsausvirtapiiri on mahdollisimman pieni eli maajohto hitsattavassa osassa lähellä hitsauskohtaa ja suojataan lähistön johtosarjat ym. kuumuudelta.
Re: MB W212 HITSAAMINEN
Ota kuvia ruostevaurioista.josaa kirjoitti:takakelkan ruostevaurion hitsaamista
Jo saa hitsata!!!! Autolla ajettu vasta 80 000 km!!!. Takakelkan päässä etummaisen tukitangon korvakkeiden ympäristö läpimätä - ruostunut sisältäpäin pään avoaukosta sisälle menneen märän mutamoskan vauhdittamana. Päällepäin viime kesänä ei vielä huomannut mitään.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Höpöä tommoset 80 tkm ja takakelkka mätä jutut. Jotain on tapahtunut, alkaen mittarista 500 tkm pois päättyen jonkinlaiseen virheeseen kelkan pintakäsittelyssä. W212 on sellainen auto että jos sillä taksissa ajetaan nopeasti vaikka 500tkm ja pidetään ja huolletaan hyvin, niin siitä voi helposti ottaa 350 tuhatta pois ja myydä sopivasti ajettuna.
^Ei kait viestintuojaa kannata ampua jos ei sanoma miellytä.
Ruostuu ne muutkin ihmisen tekemät autot heti uudesta alkaen eikä siinä kaupassa ajetut kilometrit välttämättä mitään merkitse. Ei Mersu mikään poikkeus ole, ei ole koskaan ollutkaan.
Ruostuu ne muutkin ihmisen tekemät autot heti uudesta alkaen eikä siinä kaupassa ajetut kilometrit välttämättä mitään merkitse. Ei Mersu mikään poikkeus ole, ei ole koskaan ollutkaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllä niitä 211 kohta saa ruveta räkimään, tosin ei niistä koskaan sellaisia tule kuin väyryset tai vanhemmat autot. Mutta joo, edellinen 212 oli melkeen puoli miljoonaa ajettu ja ei siinäkään apurungossa ollut mitään, kuten ei muutenkaan alustassa yhtäkään väljää puslaa, niveltä tai nuppia vaikka muutaman vuoden ajelin. Taksisuhari oli ennen myyntiä laittanut vielä uuden verhoilun kuskin istuinosaan joten kilometrit näkyi oikeasti vaan lukemana mittarissa.
Auto on tosiaan muuten kuin "uusi", mutta yllättäen tuo takakelkan pää on mätä. Auto on tuotu vuosi sitten Saksasta, jossa seisonut 4 vuotta tallissa. Ja ajettu tosiaan vain 80 000 km. Omien selvitysten perusteella Starilla tutkittuna kilometrit pitävät paikkansa ja sisälläkin on vielä uuden auton haju. Kun ostin auton, kynnyksissä oli vielä tehtaan muovit paikoillaan!!. Seuraavassa kuvia autosta päältäpäin ja ruostevauriosta palkin päästä etummaisen tukitangon korvakkeesta; vaurio ja sitten korjattuna/hitsattuna kotiverstaalla. Nyt olen ajellut jo satakunta kilometriä korjaukseni jälkeen - ja hyvin "hurisee".
[/img]
[/img]
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Niin tosiaan minulla on ollut noita mersuja ja missään mersussa ei aiemmin takakelkat pettäneet. Nytkin pojalla on tuo minun vanha W201 30 vuotta vanha ja takakelkka on ehyt eikä ole hitsailtu. Tässä W212:ssa on tuo takakelkka siinä mielessä kummallinen, että sen pää on avoin ja sinne lentää rapa renkaalta aivan suoraan, että semmoista.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Varmasti.Teddy kirjoitti:Jos hitsit näkyy päällepäin, niin kannattaa sitten varautua vittuiluun seuraavalla leimalla.
Oisi kannattanut nyt enitöiksi viedä veholle kuvattavaksi ja pyytänyt tehtaan kommenttia ikä/km nähden tuollainen vaurio ei ole normaalia kulumista.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Eipä ne hitsaukset pahemmin näy. Maalasin ensin raudan epoksipiellä ja päälle laitoin vielä alustamassan. Toivotaan, että katsastaja ei puutu asiaan. Syksyllä on seuraava katsastus. Niin kyllähän tuo kohta on nyt vahvempi kuin alunperin on ollut.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Niin ja sisäpuolelle palkkiin laitoin kotelosuojaa ja sitten vaseliinia niin paljon kuin sain laitettua. Avonaisen palkin pään tukkesin routamatosta tehdyllä tulpalla ja kiinnitin sen sikaliimalla. Tietenkin palkin sisäpuolen vesireikä jäi auki. Toisella puolella (vasemmalla) palkin pää oli sisältä hyvin ruosteessa ja maamoskassa, mutta kuitenkin vielä riittävän rautainen. Ulkopuoli palkista oli kuin uusi! Mutta, jos se olisi saanut ruostua vielä vuoden, olisi senkin pää varmasti pettänyt sisäpuolelta ruostuen. Puhdistin sen ja käsittelin sisältä samoin kuin oikeankin puolen. Ulkopuolelle laitoin alustamassaa. Molempien puolten palkinpää näyttää nyt samanlaiselta.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Peukut yritteliäisyydestä.
Oma pää ei kyllä olis riittänyt tuollaiseen - ennemmin olisin vaihtanut koko kelkan.
Ja piinannut asialla tehdasta.
Oma pää ei kyllä olis riittänyt tuollaiseen - ennemmin olisin vaihtanut koko kelkan.
Ja piinannut asialla tehdasta.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17