Pyöränlaakerin vaihto
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Pyöränlaakerin vaihto
Tervehdys,
kuskinpuolen etupyöränlaakeri on alkanut jurraamaan ja vinkumaan, joten ensi viikonloppuna on tarkoituksena vaihtaa se. Nappaan piruuttaan muutaman valokuvan tapahtumasta.
Tilasin laakerisarjan Skruvatilta ja meinaan vaihtaa laakeriholkista (hub) laakerit, ja laakeriradat. Ostan tuubin Mersun omaa laakerirasvaa, ja näkemykseni mukaan mitään erikoisia työkaluja en hommaan tarvitse. Tulee varmasti hieman painimista laakeriratojen purkamisen ja asentamisen kanssa.
Tämä on ensimmäinen kerta, kun tarvitsee vaihtaa pyöränlaakeri w212:seen. Tiedättekö eroaako w212:n etupyörän laakerinvaihtotyö w211:sen laakerinvaihdosta?
kuskinpuolen etupyöränlaakeri on alkanut jurraamaan ja vinkumaan, joten ensi viikonloppuna on tarkoituksena vaihtaa se. Nappaan piruuttaan muutaman valokuvan tapahtumasta.
Tilasin laakerisarjan Skruvatilta ja meinaan vaihtaa laakeriholkista (hub) laakerit, ja laakeriradat. Ostan tuubin Mersun omaa laakerirasvaa, ja näkemykseni mukaan mitään erikoisia työkaluja en hommaan tarvitse. Tulee varmasti hieman painimista laakeriratojen purkamisen ja asentamisen kanssa.
Tämä on ensimmäinen kerta, kun tarvitsee vaihtaa pyöränlaakeri w212:seen. Tiedättekö eroaako w212:n etupyörän laakerinvaihtotyö w211:sen laakerinvaihdosta?
Re: Pyöränlaakerin vaihto
Itte laittasin ennemminVolvostaMersuun kirjoitti: Ostan tuubin Mersun omaa laakerirasvaa
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590223/M ... P-222-400g
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se orkkis vaseliini on niin paskaa se muistuttaa marmeladi kuulan väriä ja kovuutta vuosien mittaan
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Noniin, nyt kiireiden jälkeen kerkesin hoitamaan autoa. Skruvatin laakerilla kesti kaksi viikkoa tulla. Ajaessa kuitenkin heräsi toisenlainen epäily viasta.
Vinkuminen oli vain pienemmillä nopeuksilla ja vain jarrujen lämmettyä. Pärinää/huminaa ei ollut, eikä vinkuva ääni koventunut kovemmilla kierroksilla. Suuremmilla nopeuksilla ääntä ei ollut ollenkaan (yli 60km/h). Johtopäätöksenä oletin, että ongelma johtuu jarrujärjestelmästä.
Kävin hakemassa Motonetistä uudet jarrulevyt ja palat. Maksoi yhteensä hieman alta 160€. Nappasin myös jarruputsia ja uudet anturit jarrupaloille.
Tänään sain vaihdettua uudet levyt ja palat w212:seen. Olen kokematon autojen ropailun kanssa, joten homma vei kaikkineen tavaroitten levittelyjen ja ajotestauksen kanssa viisi tuntia.
Homma oli helppo, mutta huomasin, että saa aika helposti tehtyä hommat perselleen. Käsitykseni autojen korjaamisesta ja huoltamisesta on hyvin rajallinen, mutta mielenkiinto, oppiminen, ja rahan säästäminen ajaa väkisinkin itsetekemiseen.
W212:sessä on ainoastaan oikealla puolella jarrupala-anturit, poiketen w211:stä, jossa on joka palalla tunnistimet, jos olen käsittänyt oikein?
Mersulla taitaa ylipäätään olla suunniteltu, että jarrupalat ja jarrulevyt vaihdetaan yhtäaikaa.
Jarrulevyn kuluneisuuden huomaa sen epätasaisesta toimimisesta (jytkyttää jarruttaessa), ja levyn reunaan muodostuneesta pykälästä.
Alla hieman listaa kuinka tein levyjen ja palojen vaihdon W212 etupuolelle.
Purkamisosio
1. Nostin auton pukeille (hallitunkki keskeltä, pukit reunoille)
2. Irrotin renkaan
3. Käänsin ratin niin, jotta pääsin operoimaan jarrusatulaa helposti.
4. Irroitin jarrutunnistimen (lähtee vetämällä)
5. Kaksi jarrusylinteri/jarrusatulan 13mm pulttia lähti irti helposti
6. Nostin jarrusylinterin roikkumaan jouseen kuparinpätkällä
7. Kaksi jarrupalojen tukiraudan kiinnitys pulttia auki 18mm (oli perkeleen tiukassa, joten kannattaa olla helevetin pitkä jatkovarsi)
8. Jarrupalojen tukirauta lähti paloineen irti, kun hieman kampesi meisselillä levyä vasten
9. Puhdista jarrulevyn kiinnityspiste hyvin huolellisesti (TX30 ruuvin kanta), jotta irroittaessa kärki ei pääse muljahtamaan kannassa. Säästyt monelta ärräpäältä.
10. Nyt itse jarrulevyn(roottorilevyn) pystyi irrottamaan, eli yksi TORX30 ruuvi auki. Jos joku fiksu joskus on laittanut hieman korroosionestoa pyöränlaakerituen ja jarrulevyn väliin, niin levy lähtee vetämällä pois. Muuten vanhaa levyä joutuu takomaan, kuten tänään. (Kumivasara, tai kylän isoin moska kehiin)
Nyt putsasin kaikki osat rautaharjalla, hiomapaperilla, rostoffilla, ja jarruputsilla. Kun osat kiiltää niin on helevetin mukava asentaa ne takaisin. Á-vot!
Kaasus
1. Pyöräytä jotain rasvaa/korroosionestoainetta jarrulevyn sisäpuolelle, jotta seuraavan on mukavampi tehdä sama huolto.
2. Kiinnitä levy TX30 ruuvilla 10Nm kireyteen. (Löysä momentti)
3. Aseta putsattu jarrupalateline ilman paloja 18mm pulteilla, ja kiristä kunnolla.
4. Aseta uuteen jarrupalaan uusi kertakäyttöinen jarrupalatunniste (Motonet: 6,90€).
5. Pyöräytä jarrupalan kannatusreunoihin hieman rasvaa, jotteivat pääse koskaan liikkuessan jymähtämään paikoilleen. Aseta uudet jarrupalat jarrupalatukeen. Anturillinen pala tulee ulkokehälle.
6. Avaa jarrunestekorkki, jottei sylinteriä sisään puristaessa nesteenpaine pääse hajottamaan jarrujärjestelmää tai halkaisemaan muoviaosia.
7. Purista jarrusylinteri sisään. Itse puristin puristimella, vanhaa jarrupalaa sylinterin päälläpitäen.
8. Tarkista jarrunesteen korkki, jottei ole päässyt paisumaan yli. Puhdista tarvittaessa yli paisuneet jarrunesteet välittömästi, koska jarruneste on erittäin pahaa myrkkyä, joka tappaa kaikki.
9. Aseta jarrusylinteri palojen päälle, ja kiristä 13mm pultit 25Nm kireyteen. (melko kireä)
10. Putsaa jarrulevyn pinta erittäin hyvin jarruputsilla, jotta jarrupalojen ja jarrulevyn välinen pinta on puhdas. Kiinnitä kulumisanturi (menee työntämällä).
11. Putsaa korrosiot autonrenkaan vanteen sisällä esimerkiksi hiomapaperilla, ja sipaise hieman samaa korroosionestorasvaa vanteen ja jarrulevyn väliseen tartuntapintaan. Rengas irtoaa jatkossa paljon paremmin.
Tässä hommassa huomasin, että helpoimmalla pääsee kun malttaa putsata ahkerasti osia, ja tehdä rauhassa yksi homma kerrallaan. Ja yksi rengas kerrallaan.
Homma meni mielestäni erittäin hyvin, ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen. En tiedä kuinka paljon säästin rahaa, ja väliäkö sillä kun itse saa tehdä. Tietääkö kukaan mitä tuollainen levyjen ja palojen vaihto maksaa huoltoliikkeessä? Onko 200€ vai 300€?[/quote]
Vinkuminen oli vain pienemmillä nopeuksilla ja vain jarrujen lämmettyä. Pärinää/huminaa ei ollut, eikä vinkuva ääni koventunut kovemmilla kierroksilla. Suuremmilla nopeuksilla ääntä ei ollut ollenkaan (yli 60km/h). Johtopäätöksenä oletin, että ongelma johtuu jarrujärjestelmästä.
Kävin hakemassa Motonetistä uudet jarrulevyt ja palat. Maksoi yhteensä hieman alta 160€. Nappasin myös jarruputsia ja uudet anturit jarrupaloille.
Tänään sain vaihdettua uudet levyt ja palat w212:seen. Olen kokematon autojen ropailun kanssa, joten homma vei kaikkineen tavaroitten levittelyjen ja ajotestauksen kanssa viisi tuntia.
Homma oli helppo, mutta huomasin, että saa aika helposti tehtyä hommat perselleen. Käsitykseni autojen korjaamisesta ja huoltamisesta on hyvin rajallinen, mutta mielenkiinto, oppiminen, ja rahan säästäminen ajaa väkisinkin itsetekemiseen.
W212:sessä on ainoastaan oikealla puolella jarrupala-anturit, poiketen w211:stä, jossa on joka palalla tunnistimet, jos olen käsittänyt oikein?
Mersulla taitaa ylipäätään olla suunniteltu, että jarrupalat ja jarrulevyt vaihdetaan yhtäaikaa.
Jarrulevyn kuluneisuuden huomaa sen epätasaisesta toimimisesta (jytkyttää jarruttaessa), ja levyn reunaan muodostuneesta pykälästä.
Alla hieman listaa kuinka tein levyjen ja palojen vaihdon W212 etupuolelle.
jos pois vaihdettavat palat ja levyt ovat kovin kuluneet. Annen aloittamista on hyvä varmistaa, että jarrunestesäiliössä on tyhjää ilmatilaa, ettei neste tule korkista yli mäntiä takaisin puserrettaessa.
Purkamisosio
1. Nostin auton pukeille (hallitunkki keskeltä, pukit reunoille)
2. Irrotin renkaan
3. Käänsin ratin niin, jotta pääsin operoimaan jarrusatulaa helposti.
4. Irroitin jarrutunnistimen (lähtee vetämällä)
5. Kaksi jarrusylinteri/jarrusatulan 13mm pulttia lähti irti helposti
6. Nostin jarrusylinterin roikkumaan jouseen kuparinpätkällä
7. Kaksi jarrupalojen tukiraudan kiinnitys pulttia auki 18mm (oli perkeleen tiukassa, joten kannattaa olla helevetin pitkä jatkovarsi)
8. Jarrupalojen tukirauta lähti paloineen irti, kun hieman kampesi meisselillä levyä vasten
9. Puhdista jarrulevyn kiinnityspiste hyvin huolellisesti (TX30 ruuvin kanta), jotta irroittaessa kärki ei pääse muljahtamaan kannassa. Säästyt monelta ärräpäältä.
10. Nyt itse jarrulevyn(roottorilevyn) pystyi irrottamaan, eli yksi TORX30 ruuvi auki. Jos joku fiksu joskus on laittanut hieman korroosionestoa pyöränlaakerituen ja jarrulevyn väliin, niin levy lähtee vetämällä pois. Muuten vanhaa levyä joutuu takomaan, kuten tänään. (Kumivasara, tai kylän isoin moska kehiin)
Nyt putsasin kaikki osat rautaharjalla, hiomapaperilla, rostoffilla, ja jarruputsilla. Kun osat kiiltää niin on helevetin mukava asentaa ne takaisin. Á-vot!
Kaasus
1. Pyöräytä jotain rasvaa/korroosionestoainetta jarrulevyn sisäpuolelle, jotta seuraavan on mukavampi tehdä sama huolto.
2. Kiinnitä levy TX30 ruuvilla 10Nm kireyteen. (Löysä momentti)
3. Aseta putsattu jarrupalateline ilman paloja 18mm pulteilla, ja kiristä kunnolla.
4. Aseta uuteen jarrupalaan uusi kertakäyttöinen jarrupalatunniste (Motonet: 6,90€).
5. Pyöräytä jarrupalan kannatusreunoihin hieman rasvaa, jotteivat pääse koskaan liikkuessan jymähtämään paikoilleen. Aseta uudet jarrupalat jarrupalatukeen. Anturillinen pala tulee ulkokehälle.
6. Avaa jarrunestekorkki, jottei sylinteriä sisään puristaessa nesteenpaine pääse hajottamaan jarrujärjestelmää tai halkaisemaan muoviaosia.
7. Purista jarrusylinteri sisään. Itse puristin puristimella, vanhaa jarrupalaa sylinterin päälläpitäen.
8. Tarkista jarrunesteen korkki, jottei ole päässyt paisumaan yli. Puhdista tarvittaessa yli paisuneet jarrunesteet välittömästi, koska jarruneste on erittäin pahaa myrkkyä, joka tappaa kaikki.
9. Aseta jarrusylinteri palojen päälle, ja kiristä 13mm pultit 25Nm kireyteen. (melko kireä)
10. Putsaa jarrulevyn pinta erittäin hyvin jarruputsilla, jotta jarrupalojen ja jarrulevyn välinen pinta on puhdas. Kiinnitä kulumisanturi (menee työntämällä).
11. Putsaa korrosiot autonrenkaan vanteen sisällä esimerkiksi hiomapaperilla, ja sipaise hieman samaa korroosionestorasvaa vanteen ja jarrulevyn väliseen tartuntapintaan. Rengas irtoaa jatkossa paljon paremmin.
Tässä hommassa huomasin, että helpoimmalla pääsee kun malttaa putsata ahkerasti osia, ja tehdä rauhassa yksi homma kerrallaan. Ja yksi rengas kerrallaan.
Homma meni mielestäni erittäin hyvin, ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen. En tiedä kuinka paljon säästin rahaa, ja väliäkö sillä kun itse saa tehdä. Tietääkö kukaan mitä tuollainen levyjen ja palojen vaihto maksaa huoltoliikkeessä? Onko 200€ vai 300€?[/quote]
Viimeksi muokannut VolvostaMersuun, 22.5.2016 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Lähtöasetelma
Satula käännetty esille
Tiukassa olleen 18mm pultin löysyttäminen jatkovarren avulla
Jarrusatula ja tuet irti. Satula roikkuu kevipätkän varassa jousesta.
Vanha jarrulevy ja uusi jarrulevy
Likainen pyöränlaakerituki/jarrulevytuki/brakehub
Putsattu versio
Uusi levy paikallaan
Sylinterin sisäänpuristaminen
Putsausta ja rengas vaille
Taas pelittää
Satula käännetty esille
Tiukassa olleen 18mm pultin löysyttäminen jatkovarren avulla
Jarrusatula ja tuet irti. Satula roikkuu kevipätkän varassa jousesta.
Vanha jarrulevy ja uusi jarrulevy
Likainen pyöränlaakerituki/jarrulevytuki/brakehub
Putsattu versio
Uusi levy paikallaan
Sylinterin sisäänpuristaminen
Putsausta ja rengas vaille
Taas pelittää
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Kiitos kommenteista.
Levyssä oli selkeästi parin kolmen millin kulunut pykälä reunassa, hyvin tunti sormella kun kynttä vasten napsutteli. Uusi levy on täysin sileä. Jarrupaloja oli noin 4-5milliä jäljellä eli loppu oli nekin.
Alunperin vika tuntui johtuvan nimenomaan kuskinpuolen renkassa jumittuneesta jarrupalasta. Se ei päässyt liukumaan kaiken lian keskellä. Lika näytti myös osittain kuumentuneelta, paakkuuntuneelta, eli jarrupalat ovat jääneet joskus kuumentamaan levyä ja tästä johtuen vääntäneen jarrulevyä soikeaksi.
Jarrupalan jumittuneisuuden huomasi, kun ulompi jarrrupala piti takoa irti satulasta. Muut lähti nätisti.
Ongelmaksi voi varmaankin muodostua myös, jos kuumentuneet jarrupalat jätetään lepäämään levyjen päälle usein.
Kävin koeajolla, ja äänet on kadonneet tyystin.
Jarrumännästä oleva kuva on juuri ennen kun alan pusertamaan sitä sisään. Sylinteri tuntu liikkuvan hyvin kun testasin muutaman kerran sisään ja ulos .
Levyssä oli selkeästi parin kolmen millin kulunut pykälä reunassa, hyvin tunti sormella kun kynttä vasten napsutteli. Uusi levy on täysin sileä. Jarrupaloja oli noin 4-5milliä jäljellä eli loppu oli nekin.
Alunperin vika tuntui johtuvan nimenomaan kuskinpuolen renkassa jumittuneesta jarrupalasta. Se ei päässyt liukumaan kaiken lian keskellä. Lika näytti myös osittain kuumentuneelta, paakkuuntuneelta, eli jarrupalat ovat jääneet joskus kuumentamaan levyä ja tästä johtuen vääntäneen jarrulevyä soikeaksi.
Jarrupalan jumittuneisuuden huomasi, kun ulompi jarrrupala piti takoa irti satulasta. Muut lähti nätisti.
Ongelmaksi voi varmaankin muodostua myös, jos kuumentuneet jarrupalat jätetään lepäämään levyjen päälle usein.
Kävin koeajolla, ja äänet on kadonneet tyystin.
Jarrumännästä oleva kuva on juuri ennen kun alan pusertamaan sitä sisään. Sylinteri tuntu liikkuvan hyvin kun testasin muutaman kerran sisään ja ulos .
Jarruhuolto koko kierros taitaa olla Veholla noin tonni, sitten on edukkaampiakin. Tässä yhen hinnat:
Etupalat 95 vaihdettuna
Takapalat 90 vaihdettuna
Levyt ja palat eteen 225 vaihdettuna
Levyt ja palat taakse 185 vaihdettuna
Pääkaupunkiseudulla.
Etupalat 95 vaihdettuna
Takapalat 90 vaihdettuna
Levyt ja palat eteen 225 vaihdettuna
Levyt ja palat taakse 185 vaihdettuna
Pääkaupunkiseudulla.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Yksi varoitus vielä, etenkin jos pois vaihdettavat palat ja levyt ovat kovin kuluneet. Annen aloittamista on hyvä varmistaa, että jarrunestesäiliössä on tyhjää ilmatilaa, ettei neste tule korkista yli mäntiä takaisin puserrettaessa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jep. Yleensä kun nestesäiliön varoitustuikku alkaa kiilua, laitetaan säiliö täyteen nestettä (Loogista, eikö?), eikä vaihdeta niitä alimittaan kuluneita hiiliä ja kiekkoja, eikä varsinkaan vaihdeta myös sitä nestettä.
Sitten kun nesteitä ei vaihdeta ajallaan, vaihdellaankin kohta satuloita ja hydrauliyksiköitä, ellei koko autoa kun ei vehkeet pelaa ja kolisee.
GAZ51 ohjekirjassa v. -56 neuvotaan mitä aineita ja missä määrin pitää apteekista hakea, jotta aikaansaa parahultaista jarrunestettä, sekä korvikealkoholin käyttö pulan sattuessa. Nykyvehkeissä jarru-, ynnä ajonkahlintajärjestelmä ei ehkä ole yhtä robusti ja mukautuvainen. Oikeastaan aika nirsoja käytetyistä nesteistä ja persoja oikea-aikaisille vaihdoille.
Valitettavan yleistä on tarinoiden mukaan korjaamoalallakin imaista huollossa öljynvaihtajalla säiliö tyhjäksi ja uutta lientä ylärajaan, kaikkiin vielä samasta isosta kannusta "DOT 4". Eihän se neste silloin oikein vaihdettu ole, vaikka siitä se ruksi lappuun rustataankin.
Sitten kun nesteitä ei vaihdeta ajallaan, vaihdellaankin kohta satuloita ja hydrauliyksiköitä, ellei koko autoa kun ei vehkeet pelaa ja kolisee.
GAZ51 ohjekirjassa v. -56 neuvotaan mitä aineita ja missä määrin pitää apteekista hakea, jotta aikaansaa parahultaista jarrunestettä, sekä korvikealkoholin käyttö pulan sattuessa. Nykyvehkeissä jarru-, ynnä ajonkahlintajärjestelmä ei ehkä ole yhtä robusti ja mukautuvainen. Oikeastaan aika nirsoja käytetyistä nesteistä ja persoja oikea-aikaisille vaihdoille.
Valitettavan yleistä on tarinoiden mukaan korjaamoalallakin imaista huollossa öljynvaihtajalla säiliö tyhjäksi ja uutta lientä ylärajaan, kaikkiin vielä samasta isosta kannusta "DOT 4". Eihän se neste silloin oikein vaihdettu ole, vaikka siitä se ruksi lappuun rustataankin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Kyllä mä joskus kiristin ei kestänyt kauaa sen jälkeen oli ilmeisesti liian kauan pyörinyt väljänä. Kannattaa se uusi ostaa jo valmiiksi varastoon ja se toteutus selviää siinä purkaessa ei voi olla vaikea rasti kun multakin onnistuu.R/T 70 kirjoitti:Niin, mites se etupyöränlaakerin vaihto onko minkäläinen urakka. Katsastuksessa lievää väljyyttä, voisko vaan vähän kiristää.
No vielä senverta että jättäisin pikkusen suuremman välyksen kun uudella laakerilla.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Helppo homma ei tarvitse ihmeempiäR/T 70 kirjoitti:Niin, mites se etupyöränlaakerin vaihto onko minkäläinen urakka. Katsastuksessa lievää väljyyttä, voisko vaan vähän kiristää.
työkaluja uudet koolit kopautta vanhoilla paikoillen vanhoilla, vanhan ja vasran välissä vaikka
jääkiekolla(ainoa käyttö moiselle lätyskälle)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä