Vanhojen kaiveluja automaatin ongelmat

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
500S 4-matic
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2019 9:17

Vanhojen kaiveluja automaatin ongelmat

Viesti Kirjoittaja 500S 4-matic »

Löysin ketjuja mutta en ratkaisua. W212 automaatti 5-lovinen, tekee satunnaisesti voimakasta nykäisyä kun vaihteen kytkee päälle. Tunne sama kun joku ajaisi perään, mutta tekee harvoin kerran päivässä tai kahden kolmen päivän välein. Oma epäily joku solenoidi, öljyt juuri vaihdettu ja kyb-solenoidi myös ja tarkistettu että öljynmäärä on oikein.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Vanhojen kaiveluja automaatin ongelmat

Viesti Kirjoittaja AK47 »

500S 4-matic kirjoitti:Löysin ketjuja mutta en ratkaisua. W212 automaatti 5-lovinen, tekee satunnaisesti voimakasta nykäisyä kun vaihteen kytkee päälle. Tunne sama kun joku ajaisi perään, mutta tekee harvoin kerran päivässä tai kahden kolmen päivän välein. Oma epäily joku solenoidi, öljyt juuri vaihdettu ja kyb-solenoidi myös ja tarkistettu että öljynmäärä on oikein.
Onko öljymäärä oikein myös tcu boksissa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Vanhojen kaiveluja automaatin ongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

500S 4-matic kirjoitti:Löysin ketjuja mutta en ratkaisua. W212 automaatti 5-lovinen, tekee satunnaisesti voimakasta nykäisyä kun vaihteen kytkee päälle. Tunne sama kun joku ajaisi perään, mutta tekee harvoin kerran päivässä tai kahden kolmen päivän välein. Oma epäily joku solenoidi, öljyt juuri vaihdettu ja kyb-solenoidi myös ja tarkistettu että öljynmäärä on oikein.
Miten vika alkoi, mitään muita kumalisuuksia ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
500S 4-matic
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2019 9:17

Viesti Kirjoittaja 500S 4-matic »

Nyt pitäisi muistaa oliko vika jo ennen öljynvaihtoa, muistaakseni oli ja laatikko toimii muilta osin normaalisti. Vaihtaa pehmeästi, hiljaisessa nopeudessa pienemmälle avvistuksen nykäisee mutta mielestäni kuuluu asiaan. En tosin tiedä miten tällaisen laatikon pitää toimia, ollut kyllä automaatti mersuja 5-lovisella laatikolla mutta ei muistikuvaa toimivuudesta. En tiedä mikä on tcu boksi? (edit) löysin sen boksin ja sehän on laatikon ecu, miten siellä voi olla öljyä?
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Jos/ kun laatikon puolelta johtosarjan liitin alkaa vuotaa, niin vaihteistoöljy kiipeää kapillaarisesti johtosarjaa pitkin sinne ohjainlaitteeseen.

Niin yleinen vika että, ainakin niissä vaihteistonsuodatinsarjoissa mitä itse asentelen ko. laatikon puoleinen töpseli tulee mukana.

Tuo AK 47 öljymäärä kyssäri oli huumoria. :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

500S 4-matic kirjoitti:En tosin tiedä miten tällaisen laatikon pitää toimia, ollut kyllä automaatti mersuja 5-lovisella laatikolla mutta ei muistikuvaa toimivuudesta. En tiedä mikä on tcu boksi? (edit) löysin sen boksin ja sehän on laatikon ecu, miten siellä voi olla öljyä?
Siinpä vastasit jo itse kysymykseen :D oikein toimivan vaihteiston toimintaa ei juurikaan huomaa.
TCU-boksiin pääsee öljyä viallisen pistokkeen kautta johtosarjaa myöten.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Leemu kirjoitti:
500S 4-matic kirjoitti:En tosin tiedä miten tällaisen laatikon pitää toimia, ollut kyllä automaatti mersuja 5-lovisella laatikolla mutta ei muistikuvaa toimivuudesta. En tiedä mikä on tcu boksi? (edit) löysin sen boksin ja sehän on laatikon ecu, miten siellä voi olla öljyä?
Siinpä vastasit jo itse kysymykseen :D oikein toimivan vaihteiston toimintaa ei juurikaan huomaa.
TCU-boksiin pääsee öljyä viallisen pistokkeen kautta johtosarjaa myöten.
Ja se tcu:n oikea öljy määrä/taso on 0 :)
eli kyllä se pitää tarkistaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
500S 4-matic
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2019 9:17

Viesti Kirjoittaja 500S 4-matic »

Se pistoke vahdettiin öljynvaihdon yhteydessä, ainakin joku pistoke siinä paketissa oli missä suodatin ja tiiviste. Ja se kyb venttiili myös vaihdettiin samalla.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

500S 4-matic kirjoitti:Se pistoke vahdettiin öljynvaihdon yhteydessä, ainakin joku pistoke siinä paketissa oli missä suodatin ja tiiviste. Ja se kyb venttiili myös vaihdettiin samalla.
Jos oli vuotanut niin sitä suuremlla syllä tarkista TCU
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

[quote="500S 4-matic"]Se pistoke vahdettiin öljynvaihdon yhteydessä, ainakin joku pistoke siinä paketissa oli missä suodatin ja tiiviste. Ja se kyb venttiili myös vaihdettiin samalla.[/quote

Mulla oli yhdessä boksissa öljyä ja sitä oli sitten desi-pari. Määrä epätarkka arvio koska öljy lensi ympäriinsä kun se boksi pompsahti autki, joten kannattaa varoa ettei sotke paikkoja. Tossa tapauksessa kuuli ihan loiskeen kun sitä boksia heilutteli käsissä. Mutta häiriöön riittää vaikka muutama tippa - likainen öljy johtaa sähköä.

Joo, vähän tummalla huumorilla toi öljytaso tcussa kysymys.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo voimansiirto”