jurina

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
perkio
Viestit: 1
Liittynyt: 05.11.2005 14:16

jurina

Viesti Kirjoittaja perkio »

osaako joku kertoa mistä johtuu tasainen jurina aina samalla kierros alueella vedätettäessä(1500krpm)joka vaihteella sama ongelma paitsi ykkösellä.
kyseessä on vanha MB 250D-87 ja ajettu jotain puolimiljoonaa.
Ristikot on uusittu ja rättinivel.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jos ei ole automaatti niin vitos koneen ongelma on se jurina :cry: Mersun ei olis pitänyt ikinään laittaa vitos konetta normaali laatikon yhteyteen :lol: :lol: :lol:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Uusitko myös sen perimmäisen värinänvaimentimen? Omassa 250 deessä vaikutti aika paljon jurinoihin sen uusiminen.Muttamutta;jurina kuullostaa taasen aivan erilaiselta apukuskin penkillä istuen kuin kuskinpenkille.Ominaisuus-kuten Mikko sanoi..ja joo viitonen;käsittämätön sylinterimäärä;Onko esim. japsia tai jenkkiä josta löytyisi 5 sylinteriä.. :shock:

edit.siirretty w124 voimansiirto osastolle.
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

Mikko K kirjoitti:Jos ei ole automaatti niin vitos koneen ongelma on se jurina :cry: Mersun ei olis pitänyt ikinään laittaa vitos konetta normaali laatikon yhteyteen :lol: :lol: :lol:
Höpöhöpö ei jurise jos on kaikki rättinivelet kunnossa. Mulla oli revenny se ensimmäinen "värinävaimennin" niin jurisi juuri kuvailemalla tavalla. Sen kun vaihto niin loppu jurinat. Ja on viitos kone ja "normaali" laatikko.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Oli semmonen perusjurina kolmosvaihteelta alkaen pienillä kierroksilla vedättäessä jo uusissa 250:ssä. Voihan se olla, että Toni R:llä on maanantaikappale josta tuo perusominaisuus puuttuu :lol:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mitenkäs tuon saisi pois vm. -90 300D:stä. En ole vielä mistään patenttiratkaisua löytänyt. Autokin on aika uusi tuttavuus. Tällä olen ajanut vasta kolme päivää ja jyrisee ihan samalla tavalla kuin aikaisempi 300D vm. -86. Kaupungissa jyrinättömät yli 4-sylinteriset w124:t taitaa olla harvinaisia. :?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Toimiikohan tässä kohtaa sama jippo kuin 123:n (126) kohdalla? Kaikki alustan kumitavara vaihtoon? :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuo kuvailemasi jurina on hyvinkin autokohtainen...toisissa on toisissa ei :shock: Yleensä ääni loppuu kun ringit 2000 - 2500 rpm kuin seinään.

Joisakin kardaanin värinänvaimenin ja yms. kuminivelet vaikuttaa toisissa taas ei.

Oma 250 D vm -85, ajettu 220 tkm ei kärsi em ongelmista, joku -88 taas kärsii :roll: :roll: :roll:

Tähän ongelmaan on sitten tullut ratkaisuna kaksimassa vauhtipyörä jonka jousituksen väliin nämä jurinat häviävät :shock: :shock:

Halvin ratkaisu on oikeat vahdevalinnat :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Perttu K kirjoitti:Mitenkäs tuon saisi pois vm. -90 300D:stä. En ole vielä mistään patenttiratkaisua löytänyt. Autokin on aika uusi tuttavuus. Tällä olen ajanut vasta kolme päivää ja jyrisee ihan samalla tavalla kuin aikaisempi 300D vm. -86. Kaupungissa jyrinättömät yli 4-sylinteriset w124:t taitaa olla harvinaisia. :?
Ihmettelen. Meikäläisellä ei ole jurissut koskaan, ei ennen eikä jälkeen rättinivelien vaihtamista. Kestää lähteä 20:n vauhdista kolmosella ilman jurinoita.. -90 taisi kuitenkin jo kaksoismassavauhtipyörä olla, eikös se tullut jo -89 faceliftin yhteydessä, vai tuliko? :roll:
miso
Viestit: 33
Liittynyt: 03.10.2005 14:41
Paikkakunta: kemi

Re: jurina

Viesti Kirjoittaja miso »

perkio kirjoitti:osaako joku kertoa mistä johtuu tasainen jurina aina samalla kierros alueella vedätettäessä(1500krpm)joka vaihteella sama ongelma paitsi ykkösellä.
kyseessä on vanha MB 250D-87 ja ajettu jotain puolimiljoonaa.
Ristikot on uusittu ja rättinivel.
Voisko olla paineasetelma/kytkinlevy itsellä jurrasi matalaäänisesti 190D. Niissä tai siellä on myös jotkin värinänvaimentimet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”