Vaihteiston öljyvuoto

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Sakari

Vaihteiston öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Laatikko hieman hikoilee tuosta takastefasta eli siitä mihin tuo kardaani tulee kiinni. Onko siinä laatikossa sama juttu kuin perässä että se akselin mutteri säätäisi niitä laakerivälyksiä vai voiko tuon laatikon stefan vaihtaa ihan vaan miettimättä laakerivälyksiä, laittaa vaan sopivan tiukkaan että pysyy?
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Eikö kukaan foorumilla tiedä laatikon takastefan vaihdosta mitään :shock: ?

Muuta tietoa ei tartteis kun tuon mutterin momentin, onko sillä samanlainen merkitys kuin perässä että säätää niitä laakerivälyksiä?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei muuta kun vaihat vaan sen tefan ja vetäset sen mutterin kunnolla kiinni sitten se lukitus, siinä koko homma :wink:
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Sakari kirjoitti:Eikö kukaan foorumilla tiedä laatikon takastefan vaihdosta mitään :shock: ?
Senverran että :

-piti tehä 12 lovinen PITKÄ 30mm hylsy ,....- polttamalla OK 21.03 :lla keskitapille reikee ja hitsaamalla 21mm romuhylsy jatkoks.

Se keskitappi töröttää nuin viis senttijä .......
-Jokamiehelähä on kuuskanttisija ..... mutta sielä oli, mulla ainaki 12 kanttine mutteri :wink:
VALMET 5oo -69
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Joo eiköhän korjaamolta jostain luulis löytyvän 12 kulmanen pitkä hylsy kun kerran mersukorjaamo pitäis olla kyseessä :) ja perän pinioniin tuossa ostin uuden mutterin (entiedämiksi) niin sekin oli sellanen 12kulmanen. Turhaa se tuli ostettua koska siihen vanhaan täytyy tehdä kuitenkin merkki ja sen mukaan kiristellä paikalleen. Josko tuo samainen mutteri sopisi laatikkoon niin laitan sen sitten sinne :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla on semmonen pitkäks hitsattu hylsä täällä Espoossa, jos tarve ilmenee ja paikkakuntakohtainen ero ei koidu hankaluudeksi. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Espoossahan tuo työpaikkakin, eli haetaan hylsy jos tulee tarpeeseen tarvitsee ensi viikon aikana katsella jos löydän tuollaisen hylsyn jostain töistä.
Antsu
Viestit: 2
Liittynyt: 27.3.2016 23:42

Vaihteiston öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Antsu »

Morjens! Tuon laipan kiinnitysmutterin momentti on alfamerin oppaan mukaan 160 Nm, eli aika tiukkaan saa vetää. Tuo on suositus, että varmaan kiinniasti saa vetää kunnolla ja uusi mutteri mielellään.
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Juuri tuollaisen hylsyn tein Motonetin pitkästä 30 mm 12 kulmaisesta hylsystä. Maksoi alta kympin.

Hylsyn sisäsyrjässä on tuohon tarpeeseen liian iso viiste, jonka poistin lyhentämällä hylsyä viisteen verran rälläkällä. Ei tarvinnut polttaa lisäreikiä vaan kävi tosi hyvin ja sai sekä auki että kiinni.

Tiukkaan vaan kiinni samoilla shimmeillä, niin ainakin omassa remontissa onnistui.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”