300 tdt, vain pakki puuttuu!
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 06.2.2013 20:40
300 tdt, vain pakki puuttuu!
Nyt tarttis viisaampien tietämystä. Auto on -91 300 tdt automaattivaihteisena. Eräänä kauniina päivänä autosta käytännössä hävisi peruutusvaihde. Kohtuullisen ärsyttävä vika.. Auto suostuu liikkumaan pakilla pienellä kaasulla / tyhjäkäynnillä, mutta alustan pitää tällöin olla kova tai mielellään hieman myötäinen. Missä siis vika? mikä vois olla lootasta sökönä? Ja mikäli viankuva on jollekin tuttu niin korjausvinkkejäkin mieluusti kuunnellaan. Oon kuullu myös jonkun 300 vaparidieselin sairastuneen samaan syndroomaan, joten ei ihan ainutlaatuinen vika liene.
mulla oli kans joskus pakki hukassa...
korjaus oli laatikon liistereiden vaihto monta kertaa huuhtelemalla ja pari kertaa vissiin siinä välissä tuli suodatin vaihdettua ja jonnin verran ajoakin...
lopultahan se alkoi toimiin.... toisaan oli mulla vaan pari vuotta se pakki poissa, kun eihän sitä mihkää tarvii
korjaus oli laatikon liistereiden vaihto monta kertaa huuhtelemalla ja pari kertaa vissiin siinä välissä tuli suodatin vaihdettua ja jonnin verran ajoakin...
lopultahan se alkoi toimiin.... toisaan oli mulla vaan pari vuotta se pakki poissa, kun eihän sitä mihkää tarvii

® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 06.2.2013 20:40
Öljyt on tarkastettu viime keväänä ja oli kunnossa ja määräkin oikea, pitänee kuitenkin aloittaa tutkailu siitä. Njoo, tuli pariin otteeseen syyllistyttyä siihen kaasulla pakitteluun kun piti jotenkin koittaa saada autoa liikutettua.. Jospa se pakin mäntä ei ois vielä noista parista kerrasta ottanut itseensä kun matalilla kiekoilla lulla suostuu vielä hiukan liikkumaan. Mites se pakin mäntä / tiiviste, oisko minkälainen homma itellä ehjätä, kun oli jo erään osaavamman kaverin kans puhetta laatikon rassuusta? Oisko siihen hommaan vinkkejä tai tietoa. Kiitoksia muuten jo tässä vaiheessa vastanneille, hienoa, että löytyy täältä tietämystä, ettei tarvi välttämättä heti mennä perse edellä puuhun saatikka Veholle..
Niitten öljyjen kuntoa ei tarkastamalla näje... Vaihtoon vaan, jos ei tietoa millä kilometreillä vaihdettu viimeks.Pintanaarmu kirjoitti:Öljyt on tarkastettu viime keväänä ja oli kunnossa ja määräkin oikea, pitänee kuitenkin aloittaa tutkailu siitä. Njoo, tuli pariin otteeseen syyllistyttyä siihen kaasulla pakitteluun kun piti jotenkin koittaa saada autoa liikutettua.. Jospa se pakin mäntä ei ois vielä noista parista kerrasta ottanut itseensä kun matalilla kiekoilla lulla suostuu vielä hiukan liikkumaan. Mites se pakin mäntä / tiiviste, oisko minkälainen homma itellä ehjätä, kun oli jo erään osaavamman kaverin kans puhetta laatikon rassuusta? Oisko siihen hommaan vinkkejä tai tietoa. Kiitoksia muuten jo tässä vaiheessa vastanneille, hienoa, että löytyy täältä tietämystä, ettei tarvi välttämättä heti mennä perse edellä puuhun saatikka Veholle..
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen

Tuonne joskus laittelin muutaman kuvan omalle kohdalle osuneista pakin männistä.
viewtopic.php?p=584705
Noissa kummassakaan kuvassa ei näy pakin männän takapuolella oleva tappi, jos pakittelee väkisin kaasulla niin se tappi katkeaa ja joutuu vaihtamaan tuon männän, muuten riittää vaan noiden 2 tiivisteen vaihto. Usein vika on se että tuosta männän ulkokehällä olevasta tiivisteesta puuttuu palasia tai koko huuli on revennyt tiivisteestä irti.
Sitten samalla kannattaa tarkistaa sen ensimmäisen kytkinpakan kunto, jos kitkalevyt ovat loppu niin reippaammin pakitettaessa tulee ylemmän kuvan mukaista romua kun pakka pohjaa.
viewtopic.php?p=584705
Noissa kummassakaan kuvassa ei näy pakin männän takapuolella oleva tappi, jos pakittelee väkisin kaasulla niin se tappi katkeaa ja joutuu vaihtamaan tuon männän, muuten riittää vaan noiden 2 tiivisteen vaihto. Usein vika on se että tuosta männän ulkokehällä olevasta tiivisteesta puuttuu palasia tai koko huuli on revennyt tiivisteestä irti.
Sitten samalla kannattaa tarkistaa sen ensimmäisen kytkinpakan kunto, jos kitkalevyt ovat loppu niin reippaammin pakitettaessa tulee ylemmän kuvan mukaista romua kun pakka pohjaa.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 06.2.2013 20:40
Viankuvaus on juurikin tuota samaa, kytkeytyy hiukan viiveellä ja jotenkin heikosti sekä saattaa nykiä. Pitänee alkaa suunnitella lodjun remonttia sekä käydä tilaamassa nuo tiivisteet ainakin tähän alkuun. Autolla on pakko ajella tässäkin välissä, mutta täytyy entisestä enemmän koittaa vältellä pakin käyttöä, täytynee lingota pihaankin semmonen kenttä, että sopii ympäri ajamaan. Hmm.. kannataiskohan samalla kertaa jos laatikkoa aukoo, vaihdella joitain muitakin kuluvia hiluja, jotain korjaussarjoja tms?
Korjaussarjoista en osaa sanoa mutta kun laatikon joutuu irrottamaan niin periaatteessa samalla sinne voisi vaihdattaa kaikki tiivisteet ja levyt niin menisi taas seuraavat 400 tkm huoletta, hintaa sille toki kertyy lähemmäs 1000 euroa.
Jos taas korjaa pelkästään ne pakin männän tiivisteet niin hinta tulee alle 100 euroa. Jos taas samalla kurkkaa sinne pakan sisään joka pitää muutenkin irrottaa ja päättää vaihtaa nekin levyt uuteen niin tulee taas yksi 100 euroa lisähintaa remontille. Nämä remontit voi itsekin suorittaa jos vaan kiinnostusta riittää, perusteellisempi laatikkoremontti kannattaa teettää.
Mutta joka tapauksessa pakin mäntään molemmat tiivisteet ja sitten ne valkoiset teflonrenkaat kannattaa varata valmiiksi
Jos taas korjaa pelkästään ne pakin männän tiivisteet niin hinta tulee alle 100 euroa. Jos taas samalla kurkkaa sinne pakan sisään joka pitää muutenkin irrottaa ja päättää vaihtaa nekin levyt uuteen niin tulee taas yksi 100 euroa lisähintaa remontille. Nämä remontit voi itsekin suorittaa jos vaan kiinnostusta riittää, perusteellisempi laatikkoremontti kannattaa teettää.
Mutta joka tapauksessa pakin mäntään molemmat tiivisteet ja sitten ne valkoiset teflonrenkaat kannattaa varata valmiiksi
Pakin männän tiiviste vuotaa ja kohta kitkalevyt ovat sileät. Mulla rupes palttiarallaa kuukausi takaperin omassa 300tdt:ssä pakki viivyttelemään kytkeytymistä ja katosi kohta kokonaan.
Noh laatikko irti ja pariksi päivää Jm-koneelle, kun laatikko kerran otettiin irti nii tehtiin täyshuolto eli tiivisteet ja kitkalevyt vaihettiin. Ny pellaa! 

