Automaattista pulmaa pukkaa
Automaattista pulmaa pukkaa
Voi harmin paikka. Kun työmatka pitenee, niin Luckyn taxi saa uusia ominaisuuksia.
Taxina toimii edelleen 1989 E 200 automaatti. Laatikon mallista ei parempaa tietoa vielä ole.
Jo muutamia vuosia sitten, suunnattoman huippunopeuden saavuttaminen muuttui mahdottomaksi, koska kaasu pohjassa ajettaessa vaihteisto halusi aina ja välttämättä vaihtaa kolmoselle, oli nopeus mikä hyvänsä.
Tämä aiheutti kierroslukumittarin pomppaamisen punaiselle ja kiihtymisen hyytymisen. Syytä ei juuri etsitty, koska huippunopeuden saavuttaminen ei ollut, eikä ole vieläkään tärkeää.
Mutta tärkeää olisi vaihteiston normaali toiminta normaaleissa nopeuksissa ja se on tänä vuonna kehittynyt huonommaksi.
Aluksi ongelma paheni siten, että jos moottoritie nopeuksissa jouduttiin, esim. ohitustilanteessa vaihtamaan kolmosta, niin tämän jälkeen nelosen kytkeytyminen alkoi ottamaan enemmän ja aina vaan enemmän aikaa.
Tällöin nelonen kuitenkin vielä löytyi taajamanopeuksissa, ehkä jopa turhankin nopeasti.
Tällä hetkellä nelosen kytkeytyminen riippuu täysin taikurin hatusta.
Välillä auttaa pieni jarrun kanssa kikkailu, mutta nyt alkaa jo kuluneiden palojen merkkivalo vilkkumaan.
Pakki, ykkönen, kakkonen ja kolmonen kytkeytyvät, mielestäni niin kuin pitääkin, tai ainakin ihan sopivalla tavalla.
Joten kysymys kuuluu, mistä etsiä vikaa?
Mitä säätöjä tulisi tarkistaa?
Taxina toimii edelleen 1989 E 200 automaatti. Laatikon mallista ei parempaa tietoa vielä ole.
Jo muutamia vuosia sitten, suunnattoman huippunopeuden saavuttaminen muuttui mahdottomaksi, koska kaasu pohjassa ajettaessa vaihteisto halusi aina ja välttämättä vaihtaa kolmoselle, oli nopeus mikä hyvänsä.
Tämä aiheutti kierroslukumittarin pomppaamisen punaiselle ja kiihtymisen hyytymisen. Syytä ei juuri etsitty, koska huippunopeuden saavuttaminen ei ollut, eikä ole vieläkään tärkeää.
Mutta tärkeää olisi vaihteiston normaali toiminta normaaleissa nopeuksissa ja se on tänä vuonna kehittynyt huonommaksi.
Aluksi ongelma paheni siten, että jos moottoritie nopeuksissa jouduttiin, esim. ohitustilanteessa vaihtamaan kolmosta, niin tämän jälkeen nelosen kytkeytyminen alkoi ottamaan enemmän ja aina vaan enemmän aikaa.
Tällöin nelonen kuitenkin vielä löytyi taajamanopeuksissa, ehkä jopa turhankin nopeasti.
Tällä hetkellä nelosen kytkeytyminen riippuu täysin taikurin hatusta.
Välillä auttaa pieni jarrun kanssa kikkailu, mutta nyt alkaa jo kuluneiden palojen merkkivalo vilkkumaan.
Pakki, ykkönen, kakkonen ja kolmonen kytkeytyvät, mielestäni niin kuin pitääkin, tai ainakin ihan sopivalla tavalla.
Joten kysymys kuuluu, mistä etsiä vikaa?
Mitä säätöjä tulisi tarkistaa?
Laatikon puolella minusta vika. Voisit koittaa että parantaako laatikon paineiden nosto (esim. 1/4 kierros) yhtään. Seuraavaksi vaihtaisin laatikkoöljyt ja tarkistaisin että öljyä on riittävästi ( itse asiassa tämän voisi tehdä ensimmäisenä )
Sitten samalla kun laatikon öljypohja on auki niin tarkistaisin että venttiilikoneiston puolella 3-4 jousi on edes suurinpiirtein ehjä.

Sitten samalla kun laatikon öljypohja on auki niin tarkistaisin että venttiilikoneiston puolella 3-4 jousi on edes suurinpiirtein ehjä.
Re: Automaattista pulmaa pukkaa
Milloinkas tähän on vaihdettu viimeksi suodatin ja öljyt (vuosia/kilometrejä)?
Automaatilla on kyllä tullut ajeltua ennen tätäkin, joten öljymäärän tarkistus on tuttua puuhaa.
Taxi hukkaa hieman laatikkoöljyä, joten siksikin tarkistan öljymäärän melko usein.
Öljynvaihdon olen laiminlyönyt, kuten yleinen käytäntö on, eikä edellisestä vaihdosta edes ole mitään tietoakaan.
Lisätty sitä kuitenkin on, muutama litra vuosien saatossa.
Miten siis paineiden nosto suoritetaan?
Entä kuuluuko laatikon oikealla puolella olevan väkkärän, johon kick down vaijeri ja alipaineletku kiinnittyvät, heilua sormivoimin?
Taxi hukkaa hieman laatikkoöljyä, joten siksikin tarkistan öljymäärän melko usein.
Öljynvaihdon olen laiminlyönyt, kuten yleinen käytäntö on, eikä edellisestä vaihdosta edes ole mitään tietoakaan.
Lisätty sitä kuitenkin on, muutama litra vuosien saatossa.
Miten siis paineiden nosto suoritetaan?
Entä kuuluuko laatikon oikealla puolella olevan väkkärän, johon kick down vaijeri ja alipaineletku kiinnittyvät, heilua sormivoimin?
Eilen omaani (722.122) automaattiin lisäsin paineita kierroksen, nyt yhteensä 2 täyttä ja pari naksua päälle kierretty lisää.
Nelonen menee päälle kun löysää kaasun kolmosella kiihdyttämisen jälkeen ja painaa vähän lisää. Ei luista enää mutta kytkeytyminen vaatii pientä kikkailua.
Ennen paineiden nostoa nelosta ei tahtonut saada päälle millään vaan luisti vain ja tahtoi aina vain puottaa kolmosen takasin.
toivottavasti paineiden säätö auttaa. Jousi pitäs vielä tarkistaa, liekö huonossa hapessa.
H
Nelonen menee päälle kun löysää kaasun kolmosella kiihdyttämisen jälkeen ja painaa vähän lisää. Ei luista enää mutta kytkeytyminen vaatii pientä kikkailua.
Ennen paineiden nostoa nelosta ei tahtonut saada päälle millään vaan luisti vain ja tahtoi aina vain puottaa kolmosen takasin.
toivottavasti paineiden säätö auttaa. Jousi pitäs vielä tarkistaa, liekö huonossa hapessa.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Venttiilikoneiston 3-4 vaihdon jousi kannattaa tarkistaa, jossei sielläkään mitään hälyttävää niin pakan tiiviste vuotaa ja kyyyyytkee rauhassa.Hese126 kirjoitti:Eilen omaani (722.122) automaattiin lisäsin paineita kierroksen, nyt yhteensä 2 täyttä ja pari naksua päälle kierretty lisää.
Nelonen menee päälle kun löysää kaasun kolmosella kiihdyttämisen jälkeen ja painaa vähän lisää. Ei luista enää mutta kytkeytyminen vaatii pientä kikkailua.
Ennen paineiden nostoa nelosta ei tahtonut saada päälle millään vaan luisti vain ja tahtoi aina vain puottaa kolmosen takasin.
toivottavasti paineiden säätö auttaa. Jousi pitäs vielä tarkistaa, liekö huonossa hapessa.
H
Tuossa paineen lisäämisessa on vaan se huono puoli että pakki ei oikeen tykkää siitä.
Lucky 13 kirjoitti:Noniin, terveisiä tallilta.
Kyllä siellä sitä öljyä on, sentin verran yli ylärajan.
T-kahvaa käännetty nyt yhteensä 2 kierrosta kiinnipäin.
Ei selkeää vaikutusta.
Lodju ei vaihda nelosta.
Tätä ei oikein kauniisti voi sanoa mutta yritetään: Selvähän se, jos kuski ei vaihda suodatinta ja öljyä, niin miksi lootan pitäis vaihtaa vaihteita?
Öljyn ja suotimen vaihtoväli on 60tkm. Jokos tässä on sen verran mittarissa?
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Onko taikatemput siis jo käytetty?
Kumminkos päin toimii se katkaisija siellä kaasupolkimen alla?
Voiko siis öljynsuodatin mennä niin tukkoon että loota kärsii sen takia öljypulasta. Öljy ei ole kovin likaista eikä haise huonolle.
Kun öljypohja avataan, niin kannattaa sinne kait vaihtaa se vieteri samalla.
Jos niitä on toisetkin joutuneet vaihtamaan, niin varmaan siinä on vika minullakin.
Toisesta aiheesta löysin linkin Benzworldiin, jonne joku oli kirjoittanut tarinaa jousen vaihdosta oikein kuvien kera: Linkki
Juttu on kuitenkin jo niin vanha, että mielenkiintoisimmat kuvat ovat jo hävinneet. Jos haluan vaihtaa 2-3 ja 3-4 jouset, niin missä ne tarkalleen sijaitsevat? Jotta en vaihda vääriä jousia.
Löytyisikö mistään kuvaa tuosta venttiilikoneiston vieterirasiasta?
Vianetsintätaulukkokin löytyi Täältä Mutta onkos tuolla nyt minun pulmaani mainittuna, kun sanotaan että "Transmission slips during 3-4 shift", niin tarkoitetaanko sillä vain luistamista, vai myös vaihtamista?
Kumminkos päin toimii se katkaisija siellä kaasupolkimen alla?
Voiko siis öljynsuodatin mennä niin tukkoon että loota kärsii sen takia öljypulasta. Öljy ei ole kovin likaista eikä haise huonolle.
Kun öljypohja avataan, niin kannattaa sinne kait vaihtaa se vieteri samalla.
Jos niitä on toisetkin joutuneet vaihtamaan, niin varmaan siinä on vika minullakin.
Toisesta aiheesta löysin linkin Benzworldiin, jonne joku oli kirjoittanut tarinaa jousen vaihdosta oikein kuvien kera: Linkki
Juttu on kuitenkin jo niin vanha, että mielenkiintoisimmat kuvat ovat jo hävinneet. Jos haluan vaihtaa 2-3 ja 3-4 jouset, niin missä ne tarkalleen sijaitsevat? Jotta en vaihda vääriä jousia.
Löytyisikö mistään kuvaa tuosta venttiilikoneiston vieterirasiasta?
Vianetsintätaulukkokin löytyi Täältä Mutta onkos tuolla nyt minun pulmaani mainittuna, kun sanotaan että "Transmission slips during 3-4 shift", niin tarkoitetaanko sillä vain luistamista, vai myös vaihtamista?