kysymyksiä 4 matikin toiminnasta
- Britomaris
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15.7.2007 23:52
- Paikkakunta: Turku
kysymyksiä 4 matikin toiminnasta
on herännyt vahvoja epäilyksiä siitä toimiiko autossani neliveto. välillä tuntuu että toimii ja vetoa on etupyörissä hyvin. olen kuullut että suhde olis jotain 60 ja 40 mutta jos pistän kaasun pohjaan takapää vie kuin tauti jos vertaa etupään vetoon. miten saan varmistettua että jakolaatikko toimii oikein?
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Se tuntuu aika takapainoselta toimiessaankin. Kun kolomio killuu taulussa, kytkeytyy niin sentähen se aika mieluusti lähtee luisuun. Mun mielestä hyvä, ei puske.
Sitte kun etuperässä ei mittään lukkoa ole niin josse raapii vain toisella ja takaa molemmilla niin sen herkkyys luisuun lähtöön on samaa luokkaa takavetosen kans.
Kyllä sen toimivuuden aistii kun ajaa vaikka 60km/h ja alakaa rynnätä. Jos sutii lumella het kunnolla, niin ei varmaan toimi.
Sitte kun etuperässä ei mittään lukkoa ole niin josse raapii vain toisella ja takaa molemmilla niin sen herkkyys luisuun lähtöön on samaa luokkaa takavetosen kans.
Kyllä sen toimivuuden aistii kun ajaa vaikka 60km/h ja alakaa rynnätä. Jos sutii lumella het kunnolla, niin ei varmaan toimi.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Tästä täytyy olla erimieltä. Mitä nyt 1kk kerkesin lumella tuolla maticilla ajaa niin paljon paremmin ja "suorempaa" lähtee kurvissa kaasulla vaikka etupäässä ei lukkoa olekkaan. Sen kun laitoin taas seisontaan ja otin 200D:n alle niin johan nakkeli perää sivulle kurvissa vaikka ei edes yrittäny.JuhoL kirjoitti: Sitte kun etuperässä ei mittään lukkoa ole niin josse raapii vain toisella ja takaa molemmilla niin sen herkkyys luisuun lähtöön on samaa luokkaa takavetosen kans.
Sulla toimii paremmin sitten.
Johtuukohan mulla tuo tuosta korkiasta keulasta... kallistelee enemmän..
Kerkesin kysellä tuossa vaasan st matikki mieheltä, eikä silläkään mittään yhen renkaan syndroomaa ole.
Johtuukohan mulla tuo tuosta korkiasta keulasta... kallistelee enemmän..
Kerkesin kysellä tuossa vaasan st matikki mieheltä, eikä silläkään mittään yhen renkaan syndroomaa ole.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740