rattivaihteisto lattialle?
rattivaihteisto lattialle?
eli tarvitseeko minkä verran työtä ja käykö enää sama laatikko ko.tarkoitukseen? w124 200d
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Jos sais vielä jostain rattivaihteet, paitsi vanhan hiacen ostamalla tai vastaavan, niin toki ottaisin. 

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
Laitetaas kuvatustakin näytille:

Tuollanen ois kyllä pop!
...ja oma hymiö sille tietenkin!
MUOKS: Rattivaihteilla ajamisesta löytyi mainio aikalaiskertomus - kuka lie kirjoittanutkaan...
"Lähden koeajolle.
Myyjä tulee kyytiin kun pyydän ja selostaa vaihdevivuston toimintaa niin antaumuksella että olen peruuttaa valopylvään nurin, hups, ei se ykkönen ollutkaan.
Ykkönen toki löytyy ja kakkonenkin
"vedäitteespäinlujastijasittelöysääjakäännätuonnepäinmenikö ?"
Kakkosella kiihdytän reippaasti ja tempaisen kolm...
ykkösen Idea päälle.
Myyjä sanoo että "taitaa olla ykkönen".
(Kas, enpä olisi arvannutkaan, luulin nenäni osuneen ratin kehään koska en heti tällännyt kaasua pohjaan kolmosella. Onneksi ei ollut ketään takana tulossa)
Koeajo jatkuu niin että kulloisellakin vaihteella huudatetaan täydet kierrokset jotta seuraava vaihde ehtii löytyä ennenkuin auto pysähtyy kokonaan."
Ja kuvakin näyttää olevan Eldon alunperin linkittämä.

Tuollanen ois kyllä pop!

MUOKS: Rattivaihteilla ajamisesta löytyi mainio aikalaiskertomus - kuka lie kirjoittanutkaan...

"Lähden koeajolle.
Myyjä tulee kyytiin kun pyydän ja selostaa vaihdevivuston toimintaa niin antaumuksella että olen peruuttaa valopylvään nurin, hups, ei se ykkönen ollutkaan.

Ykkönen toki löytyy ja kakkonenkin
"vedäitteespäinlujastijasittelöysääjakäännätuonnepäinmenikö ?"
Kakkosella kiihdytän reippaasti ja tempaisen kolm...

Myyjä sanoo että "taitaa olla ykkönen".

(Kas, enpä olisi arvannutkaan, luulin nenäni osuneen ratin kehään koska en heti tällännyt kaasua pohjaan kolmosella. Onneksi ei ollut ketään takana tulossa)

Koeajo jatkuu niin että kulloisellakin vaihteella huudatetaan täydet kierrokset jotta seuraava vaihde ehtii löytyä ennenkuin auto pysähtyy kokonaan."
Ja kuvakin näyttää olevan Eldon alunperin linkittämä.
Viimeksi muokannut prehistorik, 10.10.2011 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Virallinen Oikolukija
Pikkumuksuna joskus oltiin autokauppoja kiertämässä. Vuosi oli -88 tai -89, todennäköisesti -88. Yhdessä liikkeessä oli sitten tuollainen vehje. Se jäi kahdesta syystä kaivelemaan, vaikken tuolloin mitään autoista ymmärtänytkään.
1) Siinä oli rattivaihde
2) Edessä oli sellainen "sohva", kolmen hengen istuttava siis.
3) Auton hintalapussa komeili teksti "matkamalli".
Enhän minä tuota matkamallia silloin käsittänyt, luulin ettei sitä ole tarkoitettu ollenkaan kaupunkiajoon.
Sääli kun en tuolloin ymmärtänyt mallista. Hintaa oli kuitenkin 50 000 markkaa, olisiko sitten ollut w123? Tuskin w126? Ehkä w124?
1) Siinä oli rattivaihde
2) Edessä oli sellainen "sohva", kolmen hengen istuttava siis.
3) Auton hintalapussa komeili teksti "matkamalli".
Enhän minä tuota matkamallia silloin käsittänyt, luulin ettei sitä ole tarkoitettu ollenkaan kaupunkiajoon.
Sääli kun en tuolloin ymmärtänyt mallista. Hintaa oli kuitenkin 50 000 markkaa, olisiko sitten ollut w123? Tuskin w126? Ehkä w124?
Kein siknatuur
-
Itse olen saanut ajokortin 10 vuotta aiemmin kun Sampo katteli pikkumuksuna rattivaihteita. Olen kyllä ajanut sellaisellakin, mutta mikähän oli ajoneuvon merkki
Itselläni ei ole ollut kylläkään.
Olikohan niin, että jossakin 1500 Mossessa oli tuolloin rattivaihteet. Ja ehkä vielä myöhemminkin jollakin pakumuotoisen tapaisella rattivaihteisella koslalla olen ajanut.

Olikohan niin, että jossakin 1500 Mossessa oli tuolloin rattivaihteet. Ja ehkä vielä myöhemminkin jollakin pakumuotoisen tapaisella rattivaihteisella koslalla olen ajanut.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Armeija aikaan...-85...Lappeenrannasta kävin lomilla Savonlinnassa riiuu reissulla broidin 96 Saabilla...vekkuli ajjaa..rattivaihteet ja vapaakytkin650000tuttavuus kirjoitti:Itse olen saanut ajokortin 10 vuotta aiemmin kun Sampo katteli pikkumuksuna rattivaihteita. Olen kyllä ajanut sellaisellakin, mutta mikähän oli ajoneuvon merkkiItselläni ei ole ollut kylläkään.
Viimesellä lomareissulla ,siviilivermeitten haku loma,,takas kasarmille menomatkalla,,,tosta kikottimesta hajos keskelle korpea jakopää. Olikohan ratakset tehty jostain nailonista tai muovist tms..
Viimeksi muokannut melsu, 11.10.2011 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä vihollisfoorumi...?miqum_86 kirjoitti:katselin äsken tuolta vihollisfoorumilta että siellähän ne oli oikein topicin perustanut tästä vaihteistosta ja käsitin,että on harvinaisen puoleinenkin??
Tuo rattivaihde on oikeasti äärettömän harvinainen varuste w124:ssa. Pelkästään suomitaxeissa ollut w124:ssa. Älä ihmeessä mene hävittämään, kuten suurimmalle osalle kävi taxikäytön jälkeen.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Olen kertaalleen koeajanutkin rattivaihteisen 124:n...
kuulosti tuo tarina tutulledealer kirjoitti:Olen kertaalleen koeajanutkin rattivaihteisen 124:n...

® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
On on on 
Stoppimerkillä odoteltiin ykkönen päällä että pääsisi jostain jonon välistä puikkaamaan risteyksen yli, no tulihan se muutaman kymmenen metrin rako joten isolla kaasulla kytkin ylös ja liikkeelle, kierrosten noustua ykkösellä arvioidun jakopään kestokyvyn rajamaille vedin kaasua pohjasta löysäämättä kakkosta päälle - lasinpyyhkijän viiksestä
Otti ysikuutonen siihen malliin kierroksia ettei varmaan koskaan ennen eikä sen jälkeenkään

Stoppimerkillä odoteltiin ykkönen päällä että pääsisi jostain jonon välistä puikkaamaan risteyksen yli, no tulihan se muutaman kymmenen metrin rako joten isolla kaasulla kytkin ylös ja liikkeelle, kierrosten noustua ykkösellä arvioidun jakopään kestokyvyn rajamaille vedin kaasua pohjasta löysäämättä kakkosta päälle - lasinpyyhkijän viiksestä

Otti ysikuutonen siihen malliin kierroksia ettei varmaan koskaan ennen eikä sen jälkeenkään

dealer kirjoitti:On on on

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Faijalla oli rattivaihteinen pystäri tuohon vuosituhannen vaihteeseen saakka, tuli sillä jonkun kerran ajettua. Minä tykkäsin kyllä. Suurin ero lattiavaihteelliseen on siinä, että vaihdot täytyy tehdä rauhallisesti.
Repimällä eivät mene yhtään sen nopeammin päälle, mutta vanhuuttaan väljistyneen vivuston kanssa saattaa laatikko kyllä protestoida äänekkäästi.
124 rattikepillä on sen verran harvinainen, ettei sitä kannata enää muuttaa, pilalle menee
Repimällä eivät mene yhtään sen nopeammin päälle, mutta vanhuuttaan väljistyneen vivuston kanssa saattaa laatikko kyllä protestoida äänekkäästi.
124 rattikepillä on sen verran harvinainen, ettei sitä kannata enää muuttaa, pilalle menee

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
koeajoin
koeajoin tässä erään 200d mallin rattivaihteella, 4 vaihteinen
entinen taxi 6 hengen!
radio oli siinä tuulilasilla kotelossaan taximittarin(?) kanssa!
ja etupenkkien välissä pinehkö istuintyyny
alle puoli miljoonaa mittarissa ?
tunkin paikat ehjät
huippu yksilö!
entinen taxi 6 hengen!
radio oli siinä tuulilasilla kotelossaan taximittarin(?) kanssa!
ja etupenkkien välissä pinehkö istuintyyny
alle puoli miljoonaa mittarissa ?
tunkin paikat ehjät
huippu yksilö!