Vaihtoehtoiset nivelten suojakumit etuvetoakseleille.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
mika4matic
Viestit: 38
Liittynyt: 06.1.2011 16:17
Paikkakunta: Espoo

Vaihtoehtoiset nivelten suojakumit etuvetoakseleille.

Viesti Kirjoittaja mika4matic »

Oletko köyhä mersun omistaja (kuten minä) joka ei halua maksaa vetoakselien suojakumeista 200e/kpl? :wink:

Korvasin alkuperäiset kumit Fiatin kumeilla.

Uloimpaan niveleen laitoin Fiat Scudon vm. 1996-2001 suojakumin. Fixus tuotenumero 802-50016.

Kuva
Vasemman puoleinen on mersun alkuperäinen ja oikealla Scudon kumi (klikkaa kuvaa suurentaaksesi sen). Ovat kuin samasta muotissa tehtyjä.

Sisempään niveleen laitoin Fiat Ducaton vm. 1988-1993 suojakumin. Fixus tuotenumero 802-52451.

Kuva
Vasemman puoleinen on mersun alkuperäinen kahden kumin yhdistelmä ja oikealla Ducaton kumi (klikkaa kuvaa suurentaaksesi sen).

Kuva
Kumit asennettuna. Sovivat täydellisesti paikalleen.

Kumit maksoivat 9e/kpl sisältäen klemmarit ja rasvan. Kun uusi kaikki kumit molemmilta etuakseleilta, tuli säästöä Mertelin hintoihin verrattuna noin 500 euroa. Vehon hintoja en uskalla edes kuvitella...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tämmöiset säästövinkit aina lämmittävät sydäntä. :D

Miksihän tuo sisänivelen kumi pitää olla niin monimutkaisen näköinen? Ilmeisesti siinä on sisään-ulos -liikettä niin paljon, että ruttuja pitää olla tanakasti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:shock: Nuita pitää lähteä sitte hakemaan varastoon, jos sattuu jotta rikki menee ni on uudet valmiina.

KIITOS :!: :!:
mika4matic:kille säästövinkistä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pupetti kirjoitti::shock: Nuita pitää lähteä sitte hakemaan varastoon, jos sattuu jotta rikki menee ni on uudet valmiina.

KIITOS :!: :!:
mika4matic:kille säästövinkistä.
onkos se pupetti hommannu neljällä jalalla vetävän, kun ei ole silimiin osunna etes kuvvaa siitä :roll:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Eei ku takasilta vetää.....mutta varuiks...mistäs en ikinä tietää koska nelikko tulee yhtäkkiä :wink:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Sisempi pää on niin paksu, että siihen on ollut vaikea löytää kunnolla
kiristyviä pantoja. Tuo Ducaton sarja on niin halpa, että kannattaa ostaa
jo pelkän pannan takia.

Parempi vaihtaa heti vaikka huonokin kumi kuin antaa olla rikki.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Minkälainen homma tuo sisemmäisen kumin vaihto on, en tiedä onko tilanne edes akuutti vielä mutta se isompi osa siitä kumista on revennyt irti, mutta olin katsovinani että se kumi on kuitenkin tiivistetty vielä itse akseliin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helppo, akselin kun saa irti niin yksi sokka, nivel irti ja uusi kumi paikalleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”