Automaatti ongelmia

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
migguel
Viestit: 2
Liittynyt: 20.10.2010 15:50

Automaatti ongelmia

Viesti Kirjoittaja migguel »

Kuka osaisi sanoa mikäs mersuuni tuli kun ei vaihda kakkoselta isommalle enään ollenkaan. sillonkuin tuli vähä pakkasta niin vaihto oli tosi työn ja tuskan takana.Nyt se ei vaihda enään ollenkaan
Auttaiskohan paineen nosto vai onko laatikko jo entinen ?

Auto on w124 250d automatik -89
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Vaihtoko ennen pakkasia normaalisti ? vaiha öölit ekana :!: kato mitä vaikuttaa...minähä en tiiä autoista yhtään mittään saatikka vaihelaatikoista.

Kun mun tomaatti oli korjattavana niin mestari sano, ett monen laatikon toiminta parantunu pelkällä öölin vaihdolla (MAG1 ATF+4, Motonet)

Kai ne jottai ööleistä tietävät kun sanovat, että toi toimii mesessä parhaiten.

Mullahan oli ihan sama ongelma, ettei pykäliä löytyny ja luisti ihan hitosti.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
lollero
Viestit: 5
Liittynyt: 10.12.2010 0:03
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja lollero »

Syvimmät pahoitteluni että lainaan topikkiasi näinkin törkeästi, ei vaan viitti samannimistä tehhä heti perään. Mulla tosiaan on 300-24 ce:n 4-lovisen automaattilotjun kanssa probleemia. Elikkäs se kuuluisa vika että 2 ja kolmos vaihteen välillä on jotakin häikkää, vaihto kestää kauan ja luistaa. Ja itse kysymys on että tunteeko kukaan ketään pätevää gurua kuka mahdollisesti kohtuullista korvausta vastaan tahtoisi säätää vaihteiston toimimaan oikein? Ei millään viittis ruveta ite tuhoamaan tota. plussaa olisi jos tämä tapahtuisi vielä kohtuullisen ajomatkan päässä kotkasta (lue 200km suuntaasa)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

lollero kirjoitti:Syvimmät pahoitteluni että lainaan topikkiasi näinkin törkeästi, ei vaan viitti samannimistä tehhä heti perään. Mulla tosiaan on 300-24 ce:n 4-lovisen automaattilotjun kanssa probleemia. Elikkäs se kuuluisa vika että 2 ja kolmos vaihteen välillä on jotakin häikkää, vaihto kestää kauan ja luistaa. Ja itse kysymys on että tunteeko kukaan ketään pätevää gurua kuka mahdollisesti kohtuullista korvausta vastaan tahtoisi säätää vaihteiston toimimaan oikein? Ei millään viittis ruveta ite tuhoamaan tota. plussaa olisi jos tämä tapahtuisi vielä kohtuullisen ajomatkan päässä kotkasta (lue 200km suuntaasa)
Öljyt pois, jos oikeen mustaa ja p*skan hajusta, niin vaihtolaatikkoa harkintaan, tosin eipä kovin kallis ole koettaa elvytellä: Jos öljyt ok, niin loovasta pohja auki, Vehosta, KL:stä tms. suodatin, pohjan tiiviste sekä 2-3 vaihdon korjaussarja osanro: 126 270 44 77 (viimeksi mainittu n.8-10 eur). Jousisarja paikoilleen venttiilikoneiston etuvasemmassa kulmassa olevan luukun alle. Romut nippuun, uuvet öljöt sisään, testaamaan ja säätelemään. Laatikon vasemmalla kupeella olevan muovipyörylän keskeltä saa kumitulpan alta kiskastua T-mallisen avaimen ulospäin, sitä myötäpäin punoen vaihot napakoituu. Vaijerista saa vaihtoherkkyyttä/hetkeä myös sitte sovitella tarvitessa.

Tuolla: http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html on mainiot kuvat, ohjeet ja muuta asiaan liittyen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
lollero
Viestit: 5
Liittynyt: 10.12.2010 0:03
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja lollero »

hei kiitoksia, tässähän tuli niin kattavat ohjeet että vois vaikka ite kokeillakkin tota säätää :). edellinen omistaja oli noi öljyt ja suodattimen vaihtannu tosiaan tossa joku viikko takaperin ja siitä ei ainakaan ollut hyötyä. Muilla vaihteilla tosiaan vaihto sujuu hienosti mutta ongelma on juuri tossa 2-3 välissä. Vielä semmonen kymysys että kuinka paljon tonne pitää varata uutta öljyä kun ottaa ton vaihteiston pohjan irti? 7litraa ? mikä öljy olis hinta/laatusuhteeltaa parasta?
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Lootan kokonaisöljytilavuus 6,6 litraa, mutta vaihdossa ei sitä mene. Varaa 6 litraa Mobil ATF 220:iä, on sopiva öljy ja taatusti halpaa.
S204, AZT250
migguel
Viestit: 2
Liittynyt: 20.10.2010 15:50

Viesti Kirjoittaja migguel »

no niin nyt tuli suuremmat ongelmat, laatikko ei vaihda enään kakkosta isommalle :kele: . Vika tuli tien päällä, laatikko alko vaan luistaan hirveänä. sittenku pysähty niin ei vaihtanut enään kakkosta isommalle.
öljyt ja suodatin on vaihdettu ihan vasta. vanhat öljyt oli aikalailla samanlaista kuin uudet.
oisko jollain mitään jippoa mitä vois kokeilla :help:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yhtäkkiä sanosin, et se nopein konsti on ottaa aski pöyrälle, päreiksi ja kattoo sen kolomos pakan männän tiivisteen ja lamellien kunto 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Lucky-Dog kirjoitti:Yhtäkkiä sanosin, et se nopein konsti on ottaa aski pöyrälle, päreiksi ja kattoo sen kolomos pakan männän tiivisteen ja lamellien kunto 8)
juu ja samallahan siin plärääis ne muukki pakat ja pannat :wink:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu iliman muuta, mutta toi kommentti olikin niinku diagnoosia varte :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
slowride
Viestit: 10
Liittynyt: 16.12.2010 20:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja slowride »

Vois olla myös alipainemodulaattori-vacuum control valve joka säätelee paineita laatikolle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”