Tere,
Alko mersulla kuukautiset, eli tip tip tippasee punasta allensa.
Kävin tuossa lisäämässä öljyä huikan, menihän sitä jonnin verran, ehkä puoltoista desiä taas.
Kannattaako tälläsen tee-se-itse ukkelin ruveta vaihtamaan tuota takastefaa. Kerrottakoon se että W124:sten kanssa katkaisen aina joka toinen remontti pultin kuin pultinkin, mutta W123:n kanssa onnistuu koneenvaihtokin tuosta vaan. Eli jotain osaa tehdä mutta siltikkin se viimeisin "tatchi" puuttuu.
Mites se takastefan vaihtaminen onnistuu, taisiis tietääkö joku suoraan eri muttereiden koot. Minkä kokoinen se takalaipan möllykkä on, aukeaako räikällä ja hylsyllä vai pitääkö olla se loviavain ? Miten saan kardaanin helpoiten poissa tieltä ?
Jos se vuoto onkin siirtotankojen läpivienneissä, mimmonen homma niiden O-renkaat on vaihtaa ? Pöljä kun en katsonut ihan tarkasti mistä se tulee vaikka nosturilla käväsin.
Kannakkeen kumen kohdille se öljy kertyy ja siitä se tippasee, eli voisi olettaa että se on tuosta takastefasta, mutta oli ne siirtotangot myös aika möhmäset. Sieltä takapäästä, läpivientien kohtaa en katsonut.
-Risto
Vaihdelaatikon (manuaali) takastefa, tai siirtotangon O-renk
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Vaihdelaatikon (manuaali) takastefa, tai siirtotangon O-renk
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Toista tonnia jo uudella stefalla takana, kartaanin tärryytyskin on tasoittunut Eikä etes mikään pultti tippunut tielle, ittestään tasottunut, kumma homma.
Kartaanin keskimutteri oli löysällä kartaania irroittaessa, takaisin laitettaessa kiristettiin, oiskohan tuolla ollut merkitystä tuohon tärryytykseen, tärisee se vieläkin kaasupohjassa kiidyttäessä nelosella siinä 100km/h mutta vähän aikaa se antoi sellaiseta pientäsievää tärinää, jota ei varmaan muutakuin omistaja huomaa tasakaasulla viitosella 105km/h.
-Risto
Kartaanin keskimutteri oli löysällä kartaania irroittaessa, takaisin laitettaessa kiristettiin, oiskohan tuolla ollut merkitystä tuohon tärryytykseen, tärisee se vieläkin kaasupohjassa kiidyttäessä nelosella siinä 100km/h mutta vähän aikaa se antoi sellaiseta pientäsievää tärinää, jota ei varmaan muutakuin omistaja huomaa tasakaasulla viitosella 105km/h.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti