Vaihdelaatikon (manuaali) takastefa, tai siirtotangon O-renk

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Vaihdelaatikon (manuaali) takastefa, tai siirtotangon O-renk

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tere,

Alko mersulla kuukautiset, eli tip tip tippasee punasta allensa.
Kävin tuossa lisäämässä öljyä huikan, menihän sitä jonnin verran, ehkä puoltoista desiä taas. :D

Kannattaako tälläsen tee-se-itse ukkelin ruveta vaihtamaan tuota takastefaa. Kerrottakoon se että W124:sten kanssa katkaisen aina joka toinen remontti pultin kuin pultinkin, mutta W123:n kanssa onnistuu koneenvaihtokin tuosta vaan. Eli jotain osaa tehdä mutta siltikkin se viimeisin "tatchi" puuttuu. :lol: :D :shock:

Mites se takastefan vaihtaminen onnistuu, taisiis tietääkö joku suoraan eri muttereiden koot. Minkä kokoinen se takalaipan möllykkä on, aukeaako räikällä ja hylsyllä vai pitääkö olla se loviavain ? Miten saan kardaanin helpoiten poissa tieltä ?

Jos se vuoto onkin siirtotankojen läpivienneissä, mimmonen homma niiden O-renkaat on vaihtaa ? Pöljä kun en katsonut ihan tarkasti mistä se tulee vaikka nosturilla käväsin. :idiot:

Kannakkeen kumen kohdille se öljy kertyy ja siitä se tippasee, eli voisi olettaa että se on tuosta takastefasta, mutta oli ne siirtotangot myös aika möhmäset. Sieltä takapäästä, läpivientien kohtaa en katsonut. :idiot:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
peenu
Viestit: 17
Liittynyt: 02.10.2007 20:30

Viesti Kirjoittaja peenu »

Stefan vuoto sotkee myös siirtotangot öljyyn. Stefan vaihto on helppo homma. Kartaani irti ja akselin päässä on 30 mm 12-kulmainen mutteri. Tarttee pitkän hylsyn. Stefa maksaa jotain 4 e, joten ei kannata loodaa särkee sen takia.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jaaha,

Kiitoksia vastauksesta, onkohan se ihan varma että se on 30 millinen se mutteri, kun jostain luin että se on 28 ja jostain että 32 millinen :roll: :lol: Vai pitääkö ostaa koko sarja ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Juu,

Taitaa olla 30 millinen:
Kuva

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Nonni,

Nyt on takastefa vaihettu, ja kartaani tärisää :lol: :D :shock: :roll: :P :cry: :wink:

Linttailu on elämäntapa.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Toista tonnia jo uudella stefalla takana, kartaanin tärryytyskin on tasoittunut :shock: Eikä etes mikään pultti tippunut tielle, ittestään tasottunut, kumma homma.

Kartaanin keskimutteri oli löysällä kartaania irroittaessa, takaisin laitettaessa kiristettiin, oiskohan tuolla ollut merkitystä tuohon tärryytykseen, tärisee se vieläkin kaasupohjassa kiidyttäessä nelosella siinä 100km/h mutta vähän aikaa se antoi sellaiseta pientäsievää tärinää, jota ei varmaan muutakuin omistaja huomaa tasakaasulla viitosella 105km/h.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”