Mikä vikana, mese ei liiku
Mikä vikana, mese ei liiku
Mikähän hajosi ja kalliiksikohan tulee? Eli risteyksestä lähtiessäni liikkeelle kuului/tai ehkäpä enemminkin tuntui jokin napsahdus/kumahdus, kuin jokin oli mennyt poikki. Lähdin liikkeelle normalisti pysähdyksistä ykkösvaihteelle, auto ehti hieman liikahtaa ennenkuin veto katosi kokonaan. Auto ei vedä millään vaihteella. Laitoin vaihteen päälle ja kurkistin auton alle. Kardaani näytti pyörivän kun katsoin sinne taakse missä on se "perämurikka". Eli joku sellanen laippa jossa on pultteja pyörii.
Suuri harmitus kun juuri ostin kakkosautoksi -87 230E mesen ja nyt on pleko paidassa et tuliko kuinka kallis remppa.
Suuri harmitus kun juuri ostin kakkosautoksi -87 230E mesen ja nyt on pleko paidassa et tuliko kuinka kallis remppa.
on tapahtunut minullekin muutama vuosi sitten... alla oli silloin W124 200D vm 86. Jäin silloin (viikonloppuna tietenkin) noin 450 km:n päähän kotoa...dealer kirjoitti:Vetari poikki.
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
En ole ikinä kyllä kuullut, että se olisi vakiotehoilla hajonnut niin päreiksi että veto katkeaa.Sivonen kirjoitti:Tarkoittanee kardaanin kuminiveltä (ns. rättinivel). Tokihan sekin voi mennä hajalle, mutta kyllä se kaikkein tyypillisin vika on se vetoakseli.
Mulla meni joskus W201:ssa se kumiosa siitä aika huonoksi ja seurauksena oli vaan aika ikävä rääkäisy aina liikkelle lähtiessä. Itse nivel kyllä välittää voiman vaikka kumi olisi ihan kaputt.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
no vakiotehollahan sitä ei saa rikki mutta miljoonalla kilometrillä kyllä tai sitten vaan liian isolla vaihteella jyrnäämällä... 124ssa meni caput värinänvaimennin irtos se ulkokehä ja piti muuten jännää kolinaa ei muuta ku rinkula rälläkällä irti ja pari päivää ajoo ilman vaimenninta kunnes sai uuden tilattuaAku P kirjoitti:En ole ikinä kyllä kuullut, että se olisi vakiotehoilla hajonnut niin päreiksi että veto katkeaa.Sivonen kirjoitti:Tarkoittanee kardaanin kuminiveltä (ns. rättinivel). Tokihan sekin voi mennä hajalle, mutta kyllä se kaikkein tyypillisin vika on se vetoakseli.
Mulla meni joskus W201:ssa se kumiosa siitä aika huonoksi ja seurauksena oli vaan aika ikävä rääkäisy aina liikkelle lähtiessä. Itse nivel kyllä välittää voiman vaikka kumi olisi ihan kaputt.
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
petska kirjoitti:vakio vikadealer kirjoitti:Vetari poikki.
Tuntuupa isäänät tuntevan hyvin nämä merkuuriukset Tuli korjaamolata juuri tietoa et vetari poikki oikelta puolelta...
Ajattelin kysyä tuota osaa hajottamolta. Mitenkähän on arvon tietäjät, autoni on 230 -87 sedan niin käykö siihen oheisesta linkistä vetoakseli?
http://www.varaosahaku.fi/?index=stock& ... r=1&page=1
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
paksuudessa ja perän puoleisen pään kiinnityksessähän noissa vetareissa oli eroja moottorin ja perän ( ) mukaan?
edit: 201 2.oD tais uus kustantaa jotain 250e
edit: 201 2.oD tais uus kustantaa jotain 250e
Viimeksi muokannut ®ÐÐ, 12.8.2007 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
minkäslainen operaatio tuon vaihto mahtaa olla? meni meinaan iteltäkin irti katki poikki just tuo oikeanpuoleinen vetari tänään..
ei ollu mikään kummonen operaatio sen jälkeen kun navan mutterin sai auki ja sekin totteli kaksi metristä jatkovartta eikas hyvin. uusi vanha vetari oli huomattavasti paksumpi kun tuo vanha joten eiköhän nyt kestä perkule..
ei ollu mikään kummonen operaatio sen jälkeen kun navan mutterin sai auki ja sekin totteli kaksi metristä jatkovartta eikas hyvin. uusi vanha vetari oli huomattavasti paksumpi kun tuo vanha joten eiköhän nyt kestä perkule..
kaiken minkä huollan myös korjaan!