Alkaa senverran olla ihmeellisen tuntuinen tämä bensamesen kytkin että josko viisaammilla olisi tietoa.
1. Poljin jää joskus pohjaan, tämä tapahtuu aina yleensä pakitettaessa kun aavistuksen joutuu luistattaa. Myös ykkösellä valoissa seisomisen seurauksena on tehnyt tämän pari kertaa.
2. Kun poljin jää pohjaan, ja ottaa vaihteen pois, vaihdetta ei saa päälle ennenkuin nostaa polkimen jalalla ylös ja painaa kytkimen uudestaan pohjaan. Eli aivan kuin neste pääsisi jostakin pois että paine laskee ja kytkin alkaa ottaa kiinni.
3. Kytkin nousee pohja-asennosta terhakkaasti pois kun vähän auttaa, ei siis tarvitse koko matkaa jalalla työntää
4. Kytkin ei luista
5. Pääsylinteri tutkittu -> ei vuoda, työsylinteri katsottu -> ei vuoda eikä ole nestepintakaan laskenut moneen kuukauteen.
6. Kun laittaa vaihteen ykköselle ja pitää kytkimen pohjassa, hetken kuluttua auto alkaa hiljalleen lipua eteenpäin ja viimein pitää jarrulla sammuttaa.
7. Kytkin ottaa kiinni melkoisen alhaalla kun poljinta nostaa
95% ajosta kytkin toimii aivan normaalisti. Vika on ollut nyt noin 2-3tkm eikä vika ole pahentunut (ja kuinka kauan lie edellisen omistajan aikana kun mainitsi asiasta kaupantekohetkellä)
Uusiksi molemmat sylinterit (pää/työ) ja kokonaan uusi kytkinpaketti?
W124 kytkin oikkuilee
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Noista en koskaan muista kumpi on työ- ja kumpi pääsylinteri. Toinen kuitenkin tiputtaa maahan vuotaessaan (se laatikon kyljessä oleva) ja toinen vuotaa takas säiliöön. Eipä siinä nestepinnassa mitenkään järkyttäviä muutoksia tapahdu kun kun neste vuotaa takasin säiliöönsä.jumetsap kirjoitti:Voikos tuota vielä paremmin todeta jotenkin, esim. muuttuuko säiliön pinta miten radikaalisti?
Edit: Onko tuo työsylinteri vaihteiston ulkopuolella, eli onnistuu vaihtaa ilman laatikon poisottoa?
Sylinteri on vaihteiston kyljessä ja sen voi vaihtaa irrottamatta laatikkoa. En ole itse ko. hommaa tehnyt, mutta pojat sanovat, että on vähän ahdas paikka, mutta kyllä se on mahdollista.
Kannattaa muuten katsoa, että tulee oikeat sylinterit:
viewtopic.php?t=4807
Muuta aiheeseen liittyvää:
viewtopic.php?t=9746
viewtopic.php?t=6220
viewtopic.php?t=4518
Kein siknatuur
Säiliön pinta ei muuttunut vaikka poljinta piti pohjassa. Liekö sitten niin minimaalinen lisäys että ei huomaa.
En ole aivan varma ovatko nesteet kadonneet, mutta ostan molemmat sylinterit kuitenkin uudet. Ei ainakaan ole hallin lattiaan jälkiä tullut, tosin tuttu korjaaja meinasi että se vuotaa kytkinkopan sisälle niin että sitä ei huomaa? Ei ne niin kalliita ole, ja onpahan molemmat uudet.
Edittiä: Motonetti tarjoaa tuohon -90 malliseen kahta erilaista:
W124 TYÖ 9.89--95 200/E/D. . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6828 24.22 ???
W124 TYÖ 9.89--95 220E-E320. . . . . . . . . . . . . . . .
Kuitenkin KL:n sivuilla noihin kaikkiin malleihin tarjotaan vain yhtä ja samaa sylinteriä. Joten minkähän noista nyt arpoisi?
En ole aivan varma ovatko nesteet kadonneet, mutta ostan molemmat sylinterit kuitenkin uudet. Ei ainakaan ole hallin lattiaan jälkiä tullut, tosin tuttu korjaaja meinasi että se vuotaa kytkinkopan sisälle niin että sitä ei huomaa? Ei ne niin kalliita ole, ja onpahan molemmat uudet.
Edittiä: Motonetti tarjoaa tuohon -90 malliseen kahta erilaista:
W124 TYÖ 9.89--95 200/E/D. . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6828 24.22 ???
W124 TYÖ 9.89--95 220E-E320. . . . . . . . . . . . . . . .
Kuitenkin KL:n sivuilla noihin kaikkiin malleihin tarjotaan vain yhtä ja samaa sylinteriä. Joten minkähän noista nyt arpoisi?