Painelaakeri ääntää

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
jukkism
Viestit: 2
Liittynyt: 16.8.2006 15:58
Paikkakunta: Joensuu

Painelaakeri ääntää

Viesti Kirjoittaja jukkism »

200D, 124-korilla olevan mersun painelaakeri pitää ääntä. Onko kuinka monen mutkan takana tuikata laakeriin rasvaa ensiavuksi ???
Itse kytkin tuntuu vielä olevan kunnossa pitkän aikaa, joten ei viitsisi pelkän laakeriäänen takia viedä purettavaksi (tai purkaa) koko pakettia.

T: Jukkis
HVM

Re: Painelaakeri ääntää

Viesti Kirjoittaja HVM »

jukkism kirjoitti:200D, 124-korilla olevan mersun painelaakeri pitää ääntä. Onko kuinka monen mutkan takana tuikata laakeriin rasvaa ensiavuksi ???
Itse kytkin tuntuu vielä olevan kunnossa pitkän aikaa, joten ei viitsisi pelkän laakeriäänen takia viedä purettavaksi (tai purkaa) koko pakettia.

T: Jukkis
Tervetuloa Meselle jukkism. :D

Painelaakeria ei kannata rasvata, vaikka sinne kytkinhaarukan reiästä näkisikin. Kytkinkoppaan ei kannata saattaa ylimääräistä öljyä, eikä laakeri ole edes rasvattavaa mallia vaan kestovoideltu suojattu laakeri.

Vaihdelaatikko alas, uusi kytkinpaketti sisään. Parin tunnin remontti, hintaa arvioisin kertyvän satasen seutuun. :wink:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Samat vinkeet mulla 200 d:ssä. Kesällä vaihdoin koneen ja kytkin oli kuin uusi, leimakin 12/05, kitkapinnassa eli uusihan se onkin. No muutama viikko sitten alkoi painelaakeri kuivuutta kiljahtelemaan kun kierroksia on n. 2500 ja kytkin pohjassa. Mieluusti tuon voitelisi jostain rei'ästä...

Onneksi on kardaanin kumilimpun vaihtokin edessä. :D
jukkism
Viestit: 2
Liittynyt: 16.8.2006 15:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jukkism »

Noinhan se kyllä on asian laita. Kiitos vastauksesta ja vinkistä.
Jos koko paketti ei ole tuon kalliimpi, niin kannattaa vaihtaa ja oletan että sen homman itsekin pystyy tekemään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kytkinpaketti maksaa parisataa euroa, HVM taisi tarkoittaa työn hintaa puhuessaan satasesta ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Kytkinpaketti maksaa parisataa euroa, HVM taisi tarkoittaa työn hintaa puhuessaan satasesta ?
Enkä, ei Ladan kytkinpaketti maksa satastakaan. Kalliita on mersun osat. :shout:

:D

(Vähän pihalla näistä kytkinten hinnoista, ei oo tullu ihan äsken osteltua...kop-kop..)
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Eikä niitä äkkiä ostellakaan. Itellä kesti edellinen 27 vuotta (tai siis muutamalla omistajalla) ja olisi jokusen vielä kestänyt. Mallista riippuen eiköhän koko paketti jotakin 200-300 välillä maksa, mutta painelaakerin paras ja ainoa hoito on tosiaan vaihto. Samalla kun se tulee vaihdettua, on tietysti helppo uudistaa paineasetelma ja kytkinlevy ettei tarvitse itkeä sitten vuoden päästä kun taas pitää ottaa laatikko alas... :roll:
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Ite en moista jaksaisi äänen vuoksi vaihtaa. Riippuu tietysti äänen laadusta... 230 E:ssä äänsi aina liikkeellelähdettäessä, mutta vaivatta silläkin jaksoin 100.000 ajella... :wink:
Jarg
Viestit: 35
Liittynyt: 04.6.2006 10:43
Paikkakunta: Jyvässeutu

Viesti Kirjoittaja Jarg »

Jiitek kirjoitti:Onneksi on kardaanin kumilimpun vaihtokin edessä. :D
Millä kaikilla tavoin auto oirehtii kun limppu on vaihtokunnossa?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Jollekin vaihtokunto on se kun limpussa alkaa olla murtumien merkkejä holkkien ympärillä, joillekin taas se kun limppu on tuhannen päreinä ja rauta hakkaa rautaa vasten..

Mersun kenguruilmiöön sillä on jonkinlainen yhteys, hankala sitä vaihtokuntoa sen kummemmin on määritellä, kaippa värinät ja meteli ainakin lisääntyy jos kiekko on aivan sökönä.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jarg kirjoitti:
Jiitek kirjoitti:Onneksi on kardaanin kumilimpun vaihtokin edessä. :D
Millä kaikilla tavoin auto oirehtii kun limppu on vaihtokunnossa?
Isälläni oli etummainen kumilimppu ihan murtunut-aiheutti tärinää joka näkyi vaihdekepissä selvänä tiheänä tärinänä tiheänä sellaisena.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”