
124 peränvälitys ? ABS vikaa...
124 peränvälitys ? ABS vikaa...
Mikähän mahtaisi olla 124 td 300 tubo 4maticissa orginaali perän välitys etu/taka. Aikaisemman omistajan osien vaihdosta ei tietoa. Kun ei meinaa saada abs.siin mitään tolkkua kaks kertaa liikkeessä käytetty anturit katsottu kunnossa on samoin releet. Väärä perän välitys tai abs boxi enää vika vaihtoehtona 

Tervetuloa vaan foorumille!
MB-tekniikkalinkkejä-topiksin avulla saat selville autosi perävälityksen:
viewtopic.php?t=2541
Ensimmäisestä linkistä selaat autosi tyyppikoodin -> 124 300 TD Turbo 4-Matic -> 124.393
Toisen linkin taulukosta näet sitten perävälityksen tuon tyyppikoodin perusteella -> 2,65
Etuperän välitys lienee aikalailla sama, jotta neliveto toimisi järkevästi...
Sama välitys on 2-vetoisessakin 300 turpovarkussa ja luultavasti myös sedaneissa.
MB-tekniikkalinkkejä-topiksin avulla saat selville autosi perävälityksen:
viewtopic.php?t=2541
Ensimmäisestä linkistä selaat autosi tyyppikoodin -> 124 300 TD Turbo 4-Matic -> 124.393
Toisen linkin taulukosta näet sitten perävälityksen tuon tyyppikoodin perusteella -> 2,65
Etuperän välitys lienee aikalailla sama, jotta neliveto toimisi järkevästi...
Sama välitys on 2-vetoisessakin 300 turpovarkussa ja luultavasti myös sedaneissa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Rumputtaa jarrupoljinta kun abs valo ei pala. (Valo syttyy joskus pienen 0.5 km matkalla joskus voi ajaa 300 km ennenkun valosyttyy.) Neliveto päällä ollessa vetää lukkoa päälle milloin huvittaa. vaikuttaisi kyllä antura vialle mutta ne on mitattu. Voisiko olla että uudessa anturassa on eri vastus ja antaa eri nopeuden boxiin.. 

Täh ?Rumputtaa jarrupoljinta kun abs valo ei pala.

Neliveto päällä ollessa vetää lukkoa päälle milloin huvittaa.
Syttyykö

Voisiko olla että uudessa anturassa on eri vastus ja antaa eri nopeuden boxiin..
Tuskin.
Kyllä 4maticissa on tasauspyörästön lukko, mutta sanoin väärin ton valo homman. Kyseessähän on tuo kolmio valo kun lukko menee päälle. Ja se taas johtunee siitä kun abs ei toimi oikein. Poljin rutisee hiljasessa vauhdissa jarruttaessa ja :abs: valo syttyy silloin tällöin, kun valo syttyy niin poljinkaan ei enää rutise.
Poljin ei rutise valon palaessa koska ABS ei ole toimintakunnossa silloin.
ABS rutinaan hiljaisessa vauhdissa syy on tosiaan löytynyt anturin väärästä asennosta.
Viimeksi kohdalleni sattunut vastaava vika johtui siitä että autoon oli vaihdettu purkaamolta haettu etupyöräntuenta ja ABS anturia asennettaessa ei oltu poistettu ruostetta sen kiinnityskohdasta: anturi jäi millin liian ylös.
ABS rutinaan hiljaisessa vauhdissa syy on tosiaan löytynyt anturin väärästä asennosta.
Viimeksi kohdalleni sattunut vastaava vika johtui siitä että autoon oli vaihdettu purkaamolta haettu etupyöräntuenta ja ABS anturia asennettaessa ei oltu poistettu ruostetta sen kiinnityskohdasta: anturi jäi millin liian ylös.
wiimax.fi
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.12.2005 21:05
- Paikkakunta: Savukoski/Korvatunturi
Jaha?dealer kirjoitti:
Jatkakaapas jotka tiedätte nelivetoisista enemmän kuin minä.


Jokos Autopalvelu Immonen & Räty Joensuusta on antanut autosta diagnoosin? Näillä veijareilla on kosolti ammattitaitoa mersujen päälle, ja vastapainoksi ammattitaidolle ymmärrystä myös rahan päälle, kuten pitää toki ollakin. Hyväntekeväisyydellä ei elä kuin Veikko Hursti -vainaan 5 lähintä hovi-pultsaria.

Ylivieskassakin kuuluu olevan paja jossa on virvoiteltu ansiokkaasti henkitoreissaan olevia mersuja , se tämä dealer on kuulemma siellä töissä.


Jospa se pukinketale muistaa dealeria jouluna, ja muitakin kilttejä mersutietäjiä, mistäs sen tietää?


HVM: Viimeinen varoitus, Tajunkankaalle ei taida tulla kuin risuja jouluna!

Joulupukkii- joulupukkii, valkopartaa, vanha ukkii...
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.12.2005 21:05
- Paikkakunta: Savukoski/Korvatunturi