Kierrokset/veto seilaa tasakaasulla
Kierrokset/veto seilaa tasakaasulla
Kovasti yritin etsiskellä vastausta haulla, mutta tuloksetta...
Eli huomasin muutama päivä sitten maantieajossa oudon kierrosten/vedon seilaamisen tietyllä kierrosalueella ja nimenomaan tasakaasulla ajettaessa.
Pienen perehtymisen jälkeen huomasin auton tekevän joka vaihteella samaa, jos kierroksia pitää tasakaasulla siinä about 2400rpm paikkeilla. Muut kierrosalueet toimii niinkuin pitääkin, eikä oireile vaihde vapaalla kierrättäessä. Tuntuu kuin olisi raskas kärry perässä ja se heijaisi autoa edestakaisin. Heti jos kiihdyttää tai moottorijarruttaa, niin hytkytys häviää.
Kannattaako vikaa etsiä voimansiirrosta vai moottorista? Vaihteistoöljyt ja suodatinko vaihtoon vai enteileekö tämä jostain isommasta remontista? :problem:
Mistä saan selville laatikon mallin 722.x? Mitä öljyä vaihteistoon?
Lare
Eli huomasin muutama päivä sitten maantieajossa oudon kierrosten/vedon seilaamisen tietyllä kierrosalueella ja nimenomaan tasakaasulla ajettaessa.
Pienen perehtymisen jälkeen huomasin auton tekevän joka vaihteella samaa, jos kierroksia pitää tasakaasulla siinä about 2400rpm paikkeilla. Muut kierrosalueet toimii niinkuin pitääkin, eikä oireile vaihde vapaalla kierrättäessä. Tuntuu kuin olisi raskas kärry perässä ja se heijaisi autoa edestakaisin. Heti jos kiihdyttää tai moottorijarruttaa, niin hytkytys häviää.
Kannattaako vikaa etsiä voimansiirrosta vai moottorista? Vaihteistoöljyt ja suodatinko vaihtoon vai enteileekö tämä jostain isommasta remontista? :problem:
Mistä saan selville laatikon mallin 722.x? Mitä öljyä vaihteistoon?
Lare
Tästä minäkin aloittaisin tai ruuan saanti?Wiqqo kirjoitti: Itse alkaisin kyllä voimansiirrosta tutkimaan..
Itselle on ainakin yleista räplätä ja tökkiä joka paikkaa ja sitten todeta että seähän toimii taas! Ikinä saa tietää mistä se vika johtuikaan.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
**Pisteet ja pilkut sekä isot alkukirjaimet puuttuvat vähäisen koulutukseni takia!**
*HOXHOX* Ostetaan etulisesti!! LINTTA? *HOXHOX*
Mercedes-Benz W201 M102 -92 EX.
W124 230TE (7hlö) vm -91 EX.
W124 200E vm -89 EX
W126 380SE -81 EX.
*HOXHOX* Ostetaan etulisesti!! LINTTA? *HOXHOX*
Mercedes-Benz W201 M102 -92 EX.
W124 230TE (7hlö) vm -91 EX.
W124 200E vm -89 EX
W126 380SE -81 EX.
Onko heijaamisen tunne enempi takapäästä lähtevää vai vippaako koko autoa
Takapäästä jos tuntuu lähtevän, ni käy läpi kaikki helat ja puslat, narinahelat on yks semmonen kohde joka aiheuttaa koriin vippaamista ja sen tuntee oudolla tavalla.
Etupäässä on alapallot arimpia ja vakaajatangon kumekset, en ollu uskoa kui paljon jotkut ohuehkon tangon kumit vaikuttaa hytkymiseen, ja ne alapallot.
Tarkistaisin myös vetoakselein päät, ne kohdat mihinkä se suojakumi loppuu akselissa.
Kierrosluvun vatkaaminen voi johtua sontaisesta suodattimesta tai kummastakin, ainakin mulla loppui kierrosten humppaaminen kun uusin kummatkin suodattimet, ja parit löpöletkut, törkin auki taka-akselin päälle/viereen tuleva ilmaputket perästä ja tankista, seuraavaks pitää uusia koko löpölinja, alkaa näyttämään sen verran rapealta ne putket, onneks ei haise löpö....vielä.
Mulla sama malli mut 603:nen koneena.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Takapäästä jos tuntuu lähtevän, ni käy läpi kaikki helat ja puslat, narinahelat on yks semmonen kohde joka aiheuttaa koriin vippaamista ja sen tuntee oudolla tavalla.
Etupäässä on alapallot arimpia ja vakaajatangon kumekset, en ollu uskoa kui paljon jotkut ohuehkon tangon kumit vaikuttaa hytkymiseen, ja ne alapallot.
Tarkistaisin myös vetoakselein päät, ne kohdat mihinkä se suojakumi loppuu akselissa.
Kierrosluvun vatkaaminen voi johtua sontaisesta suodattimesta tai kummastakin, ainakin mulla loppui kierrosten humppaaminen kun uusin kummatkin suodattimet, ja parit löpöletkut, törkin auki taka-akselin päälle/viereen tuleva ilmaputket perästä ja tankista, seuraavaks pitää uusia koko löpölinja, alkaa näyttämään sen verran rapealta ne putket, onneks ei haise löpö....vielä.
Mulla sama malli mut 603:nen koneena.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Noniin nyt on öljyt+suodatin ja K1 korjaussarja vaihdettu askiin. Ei vaikutusta tähän ongelmaan.pupetti kirjoitti:Onko heijaamisen tunne enempi takapäästä lähtevää vai vippaako koko autoa![]()
![]()
Takapäästä jos tuntuu lähtevän, ni käy läpi kaikki helat ja puslat, narinahelat on yks semmonen kohde joka aiheuttaa koriin vippaamista ja sen tuntee oudolla tavalla.
Etupäässä on alapallot arimpia ja vakaajatangon kumekset, en ollu uskoa kui paljon jotkut ohuehkon tangon kumit vaikuttaa hytkymiseen, ja ne alapallot.
Tarkistaisin myös vetoakselein päät, ne kohdat mihinkä se suojakumi loppuu akselissa.
Kierrosluvun vatkaaminen voi johtua sontaisesta suodattimesta tai kummastakin, ainakin mulla loppui kierrosten humppaaminen kun uusin kummatkin suodattimet, ja parit löpöletkut, törkin auki taka-akselin päälle/viereen tuleva ilmaputket perästä ja tankista, seuraavaks pitää uusia koko löpölinja, alkaa näyttämään sen verran rapealta ne putket, onneks ei haise löpö....vielä.
Mulla sama malli mut 603:nen koneena.
Pikkasen pitää vetää sanoja takasin edellisestä: kyllä se vapaallakin kierrättäessä oireilee siinä 2300-2500rpm paikkeilla, mutta ei niin rajusti kuin kuormittaessa. Eli täytynee siirtyä tutkimaan ongelmaa moottorin puolelta...
Kuukaus-pari sitten vaihdettu hienosuodatin, karkeasuodatin, pa-linjojen klemmarit, tankin sihti, läpinäkyvät letkut ja o-renkaat moottoritilasta. Tänään kävin vielä nämä paikat läpi vuotojen varalta, mutta en löytänyt mitään omituista. Tarkistin samalla myös ettei EGR-venttiili ollut jumissa.
Narinahelat ja vakaajan kumit vaihdettu vajaa vuosi sitten, samoin vetarit nivelineen molemmille puolille. Ens viikolla vaihdan alapallot.
Mistä tämän vian etsinnän aloittaisi?
Lare
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Onkos se pumppu kutakuinkin tämän kuvan mukainen? Mistä välistä meinasit että se sitä ilmaa pääsisi imemään? Liittimiin tulevat o-renkaat ja putket tosiaan uusittu vastikään, eikä ilmakuplia ole näkynyt...laineracing kirjoitti:Vetää ilmaa siirtopumpulta?
Ja eikös se silloin oireilis kaikilla kierrosalueilla..?
![Kuva](http://i.ebayimg.com/images/g/pzcAAOxyfCBSCMkH/s-l300.jpg)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna