Tenavan ASD? Millä kuntoon?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Apem0
Viestit: 115
Liittynyt: 17.1.2014 20:19
Paikkakunta: Suomen Chigaco

Tenavan ASD? Millä kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Apem0 »

Elikkä Vaihtelin polttimoita mittaristoon ja huomasin että asd valon kohdalla ei ollut ollenkaan polttimoa paikallaan... joku sen siis joskus ottanut irti. Vika koodia en vielä ole ehtinyt ottaa ulos.. ASD kolmio ei tosin pala edes sutiessa mutta viime talvena se paloi vielä, vilkahtaa kuitenkin virrat päälle laitettaessa mutta sammuu samantien. Lähempää tutkiskellen en edes löytänyt asd relettä konehuoneesta? YJ rele se ei voi olla ja jarruvalokytkintä en jaksaisi epäillä, sillä ASD kolmiokaan ei pala? ABS valon se sytytti kesällä mutta putsauksella hävisi..
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Palaako se ite :asd: valo sit koko ajan..`? :roll: Vikakoodit sieltä kannattaa yrittää ottaa ulos.. :roll: Yhen kerran tullu vastaan sellanen tenava josta oli orig. ABS-boksi menny mykäks nii oli laitettu sellanen missä ei ollu ASD yhteyttä nii valo palo koko ajan (sieltäki oli hehku irrotettu mittaristosta) :roll: Se kolmio siellä mittariston keskellä palaa sillon ku lukko on päällä, eli on se varmaan sit toiminu joskus, jos se kerran on vilkkunu sillon tällön sutiesa... Virrat päälle laitettaessa sen kuuluu syttyä ja sammuu sit ku moottori on käynnissä... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Apem0
Viestit: 115
Liittynyt: 17.1.2014 20:19
Paikkakunta: Suomen Chigaco

Viesti Kirjoittaja Apem0 »

Itse :asd: valo palaa kyllä... Kyseessä on siis 92 vuoden 2.6 litranen tenava.
Tiedähäntä millanen asd systeemi tässä on, koska en löytäny mistään asd ohjain laitetta ?!? Bensapumpun ja yj releen vieressä sitä ei ollut.. Mitenhän saisin tutkittua onko tätä abs yksiköstä tulee piuhaa jonnekkin? Voin laittaa kuvia ja videoita huomenissa
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Apem0 kirjoitti:Itse :asd: valo palaa kyllä... Kyseessä on siis 92 vuoden 2.6 litranen tenava.
Tiedähäntä millanen asd systeemi tässä on, koska en löytäny mistään asd ohjain laitetta ?!? Bensapumpun ja yj releen vieressä sitä ei ollut.. Mitenhän saisin tutkittua onko tätä abs yksiköstä tulee piuhaa jonnekkin? Voin laittaa kuvia ja videoita huomenissa
Nyt voisin sanoo et se abs-boksi on yhteydessä asdeehen... Jos en ihan väärin muista nii ASD-rele on siinä akun etupuolella pyöräkotelossa kii, jos sulla siitä sellanen maxiaskin kokonen musta palikka löytyypi... Se on sen diagnostiikka pistokkeen alapuolella... Vai puhunkohan mä taas puutaheinää...? :shock:

EDIT: eihä abs valo pala koko ajan..?

EDIT2: Yleisin vika toimimattomuudelle on joko se magneettiventtiili tai sit jarruvalokatkaisija... Kuten yllä mainitsit siitä kolmiovalosta, se ilmaisee vain sen millon on liukasta eli lukko päällä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Apem0
Viestit: 115
Liittynyt: 17.1.2014 20:19
Paikkakunta: Suomen Chigaco

Viesti Kirjoittaja Apem0 »

http://youtu.be/B3LCs7QXDBs Tuosssa linkkiä videoon :? Millään en saaanu irti sitä askia siitä akun etupuolelta ja videossa näkyvä boksi yj releen vieressä on siis bensapumpun rele... eikö? Ja asd Pumppu sijaitsee missä? turha lähteä osteleen mankkua jos ei ole edes pumppua :roll: ei ainkaan pumppu videossa näkynyt pohjassa niinkuin w124sessa :!: :x ja kyllä lukko vissiin toimii ku kesälläkin molemmat pyörät lyövät tyhjää täyskiihdtyksesssä?

EDIT:ÖLJYÄ KYLLÄ LÖYTYY peräöljyt vaihdettu pari vuotta sitten.... purkki mulla tota mersun omaa on kyllä itselläkin :twisted:

Kuva
Kuva
Avatar
Apem0
Viestit: 115
Liittynyt: 17.1.2014 20:19
Paikkakunta: Suomen Chigaco

NYT TOIMII

Viesti Kirjoittaja Apem0 »

Otin vikakoodin anto 5 vilkutusta, Ja sitten nolllasin ja alko auto pelittää, ilmottaa pidon katoamisesta ja lukontominnasta ja pitoa rupes löytymään! Katsellaan nyt tuleeko vika takaisin... uskon että ei :D Kiitos RoopeK Vastauksista
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Noh, hyvä et alko pelittääin... :lol: Niillä itse peräöljyillä ei oo mitään tekemistä ton lukon kans, sille on oma öljysäiliö konehuoneessa, pumppu yleensä nokka-akselin päässä venakopan etupuolella, jos ei oo tandempumppu, ja magn.venttiili paineakku hässäkkä löytyypi vänkärin puolen muovihelman etupäästä... :wink: Tossa kuvassa näkyypi pumppu ja nestesäiliö lampun takana mun entisestä kakslitrasesta. Ja muuten tuossa sun kuvassa juurikin toi musta loota on se rele...

Kuva
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Roopen pirssi tieten hörsäsee jonku verran moottoriöljyä :shock: ookko tutkinu onko menny venavarren kumit vai männänrenkaat :happy:
En nimittäin tuommosta öljykorkkia oo ennen nähny...
Avatar
Apem0
Viestit: 115
Liittynyt: 17.1.2014 20:19
Paikkakunta: Suomen Chigaco

Viesti Kirjoittaja Apem0 »

Joo siinähä se erilline hydraaliöljy säiliö on tiedetään.. Pitäs jakopää rempata kun vuotaapi siitä ongelma kohasta missä on normaali tiiviste ja tiivisite aineen väli hikoilee öljyä tuolta... Myös venttiilivarren kumit menee vaihtoon kuhan saa lämminta tallia käyttöön.. Eikös ne saa vaihdettua yläkautta m103 ? korjatkaa jos olen väärässä.. :roll: :lol: eiköhä tästä saasa kohta Loistopirssi :o
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

dealer kirjoitti:Roopen pirssi tieten hörsäsee jonku verran moottoriöljyä :shock: ookko tutkinu onko menny venavarren kumit vai männänrenkaat :happy:
En nimittäin tuommosta öljykorkkia oo ennen nähny...
:rollin: Eipä sitä joka pojalla ookkaan tollasta ja sen takia se nimenomaan onki entinen... :wink: Ei vaan sattu just oleen öljynvaihdon loppusuora menos ku ton kuvan oon räpsässy... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Uusi mese neitsyt ilmottautuu :lol: !Eli tuli hankittua ensimmäinen mese perheeseen,autoja on ollut reilusti päälle kolmisenkymentä.Eli pojalle tuli ostettu w124 260e.Tämä asd on mulle niin vieras joten voisikos joku valaista toimintaa tai kertoa mistä täältä sivuilta löytyy kun ensimmäistä kertaa täällä olen.Säiliön pohjalla on fluidia ehkä noin 5cm ja missään ei näkynyt pikaisesti katsottuna paljon siellä pitää olla.Perä pitää tasaista jurinaa,itse perässä on varmaankin ihan tavallista peräöljyä?Paljon sitä menee?Milloin tuo asd valo palaa?Virrat päälle laitettaessa?Silloin kun renkaat sutii?Itse tein sellaisen havainnon että taisi abs valo vilkkua kun annoin hiukka kenkää autolle ja perästäpito katoaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Säiliön kannessa on mittatikku. Peräöljy pitää olla luokituksen mukaista lukkoperäöljyä.
ASD valo palaa virta päällä. Jos se palaa auton käydessä on järjestelmässä vikaa.
Mittariston keskellä oleva kolmiovalo palaa sen ajan kun lukko on päällä, tai kovemmassa nopeudessa pyörä luistaa. Ellei kolmiovalo pala ei lukkokaan toimi...
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Ok.näyttäs sitten pelittävän.Saapiko laittaa syntista lukkoperä ööliä?Tuli tässä wiskiä juodessa mieleen kestäiskös tuo asd systeemi jatkuvaa painetta?Eikös tuon vois tehdä jotenkin korkeapaineiseksi 24/7 :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ASD-perälle kemppilukon ominaisuudet ? :(
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mun mielestä ois vaa hyvä jos joskus sais senki lukon pellaan kiihytyksissä satasen vauhtiin asti 100%.

Oha siihe kikat jos sähkö on tuttu elementti mut ei sitä kannata 24/7 lukoks tehä, kannattaa ennemmin nostaa se perä hyllyyn ja laittaa hitsattu murikka tilalle. :lol: Puskee se oikeen liukkaalla iha tarpeeks jo vakionakin, joissakin tilanteissa. :roll:
E46 330D & E46 328i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miksei sen voi laittaa, tarvittava johdotus ja katkaisin kaasupolkimen alle että lappu lattiassa on aina 100% lukko...
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Se tämä wiski ja sisäinen pelle peloton on jännä yhdistelmä :lol: Joskus toimii joskus ei.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Se kannattaa ottaa wiski matkaan talliin ko tekkee kokeiluja. :lol:
E46 330D & E46 328i
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Mä käytän siellä yhden tähden jallua!Se on meillä chevrolet Suburban miesten virallinen tallijuoma.Täytyy kyllä loiventaa käsityksiä johtotähdistä hyvähän tuo on ajaa ja ei kolise eikä rämise vaikka kohta on 450 000kilsaa takana.
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Onkos noissa perissä joku "heikoin lenkki",eli tässä kun on hiukka normaalia äänekkäämpi perä(kaveri tiesi kertoa)Ääni ei muutu onko vetoa päällä tai ei,samoin ei se ääni merkittävästi lisäänny olikos sitten vauhtia 40 tai 80.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Kuulostaa ettei se välttämättä oo perä sitten. Kartaanin kannatinlaakeri, pyöränlaakeri kenties. Muuttuuko äänen taajuus kuitenki ko vauhti lisääntyy?

Mulla huutavat perät hiljenee heti ko löysää kaasun, muuten vollailee millon missäkin nopeudessa.
E46 330D & E46 328i
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Ei se taajuus kyllä mun mielestä muutu.Täytyy nostaa perse ylös ja kokeilla pyörän laakereita.
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Mielenkiintoinenhan asd on,mistä se "haistelee"milloin pitää kytkeytyä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pyörintänopeustunnistimista.
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Menihän sinne lähes litra hyd.ööliä!Oiskohan tuo edes saanut imettyä sieltä säiliön pohjalta öljyä?Onko vaara että olisi asd sökö öljyn vähyyden takia ja voiskos jostain asd:stä johtuva olla tuo perän ääntely?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lukkosysteemi ei helpolla vioitu hydrauliikkaöljyn vähyydestä, varsinkaan perän sisäosat, eikä perä sen vuoksi ala ääntämään.
ASD perä on herkempi vollaamaan kuin tavallinen.
Avatar
palontie
Viestit: 53
Liittynyt: 08.2.2014 6:10

Viesti Kirjoittaja palontie »

Toi on juuri osuva toteamus äänestä,vollaaminen,mikäs siellä rupee ääntämään?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taitaa ensin tulla laakerivälystä ja sitten kuluu hammaspyörät :arrow: laakeroimallakaan ei välttämättä saa hiljaista.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos lukkoperän kitkalevyt ynnä niiden välilevyt ovat liian kuluneet, ei lukko pidä ja vetoakselin kartiohammaspyörät "pohjaa". :arrow: Rauta hankaa rautaa. :arrow: Rautahilu pilaa laakerit. :arrow: Väljät laakerit, hammaskosketus pieleen. :arrow: Hampaista tulee rautahilua. :arrow: Sama tuho kertautuu pahempana. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”