rattivaihteisto lattialle?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

rattivaihteisto lattialle?

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

eli tarvitseeko minkä verran työtä ja käykö enää sama laatikko ko.tarkoitukseen? w124 200d
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei kait semmosesta harvinaisuudesta kun rattivaihteesta kannata luopua :pappa:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

voipi olla kyl että säilytänkin :) kunhan tottuu.jos ei totu niin sitä silmälläpitäen :)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jos sais vielä jostain rattivaihteet, paitsi vanhan hiacen ostamalla tai vastaavan, niin toki ottaisin. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Laitetaas kuvatustakin näytille:

Kuva

Tuollanen ois kyllä pop! :kuski: ...ja oma hymiö sille tietenkin!

MUOKS: Rattivaihteilla ajamisesta löytyi mainio aikalaiskertomus - kuka lie kirjoittanutkaan... :whistle: :lol:

"Lähden koeajolle.
Myyjä tulee kyytiin kun pyydän ja selostaa vaihdevivuston toimintaa niin antaumuksella että olen peruuttaa valopylvään nurin, hups, ei se ykkönen ollutkaan. :lol:
Ykkönen toki löytyy ja kakkonenkin
"vedäitteespäinlujastijasittelöysääjakäännätuonnepäinmenikö ?"

Kakkosella kiihdytän reippaasti ja tempaisen kolm... :?: :?: :?: ykkösen Idea päälle.
Myyjä sanoo että "taitaa olla ykkönen". :)
(Kas, enpä olisi arvannutkaan, luulin nenäni osuneen ratin kehään koska en heti tällännyt kaasua pohjaan kolmosella. Onneksi ei ollut ketään takana tulossa) :?

Koeajo jatkuu niin että kulloisellakin vaihteella huudatetaan täydet kierrokset jotta seuraava vaihde ehtii löytyä ennenkuin auto pysähtyy kokonaan.
"

Ja kuvakin näyttää olevan Eldon alunperin linkittämä.
Viimeksi muokannut prehistorik, 10.10.2011 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

mulla oli pari pystäriä joissa oli tuo ratti vaihe ja parempana minä sitä pidin ku lattia keppiä piä ihimeessä empä oo moista noin "uudessa" nähnykkään
kaiken minkä huollan myös korjaan!
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

saattaa olla että pidän kiinni tosiaan :)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Pikkumuksuna joskus oltiin autokauppoja kiertämässä. Vuosi oli -88 tai -89, todennäköisesti -88. Yhdessä liikkeessä oli sitten tuollainen vehje. Se jäi kahdesta syystä kaivelemaan, vaikken tuolloin mitään autoista ymmärtänytkään.

1) Siinä oli rattivaihde
2) Edessä oli sellainen "sohva", kolmen hengen istuttava siis.
3) Auton hintalapussa komeili teksti "matkamalli".

Enhän minä tuota matkamallia silloin käsittänyt, luulin ettei sitä ole tarkoitettu ollenkaan kaupunkiajoon.

Sääli kun en tuolloin ymmärtänyt mallista. Hintaa oli kuitenkin 50 000 markkaa, olisiko sitten ollut w123? Tuskin w126? Ehkä w124?
Kein siknatuur
650000tuttavuus
Viestit: 2161
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Itse olen saanut ajokortin 10 vuotta aiemmin kun Sampo katteli pikkumuksuna rattivaihteita. Olen kyllä ajanut sellaisellakin, mutta mikähän oli ajoneuvon merkki :?: Itselläni ei ole ollut kylläkään.
Olikohan niin, että jossakin 1500 Mossessa oli tuolloin rattivaihteet. Ja ehkä vielä myöhemminkin jollakin pakumuotoisen tapaisella rattivaihteisella koslalla olen ajanut.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

katselin äsken tuolta vihollisfoorumilta että siellähän ne oli oikein topicin perustanut tästä vaihteistosta ja käsitin,että on harvinaisen puoleinenkin?? :roll:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

650000tuttavuus kirjoitti:Itse olen saanut ajokortin 10 vuotta aiemmin kun Sampo katteli pikkumuksuna rattivaihteita. Olen kyllä ajanut sellaisellakin, mutta mikähän oli ajoneuvon merkki :?: Itselläni ei ole ollut kylläkään.
Olikohan niin, että jossakin 1500 Mossessa oli tuolloin rattivaihteet. Ja ehkä vielä myöhemminkin jollakin pakumuotoisen tapaisella rattivaihteisella koslalla olen ajanut.
Armeija aikaan...-85...Lappeenrannasta kävin lomilla Savonlinnassa riiuu reissulla broidin 96 Saabilla...vekkuli ajjaa..rattivaihteet ja vapaakytkin

Viimesellä lomareissulla ,siviilivermeitten haku loma,,takas kasarmille menomatkalla,,,tosta kikottimesta hajos keskelle korpea jakopää. Olikohan ratakset tehty jostain nailonista tai muovist tms..
Viimeksi muokannut melsu, 11.10.2011 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

miqum_86 kirjoitti:katselin äsken tuolta vihollisfoorumilta että siellähän ne oli oikein topicin perustanut tästä vaihteistosta ja käsitin,että on harvinaisen puoleinenkin?? :roll:
Mikä vihollisfoorumi...?


Tuo rattivaihde on oikeasti äärettömän harvinainen varuste w124:ssa. Pelkästään suomitaxeissa ollut w124:ssa. Älä ihmeessä mene hävittämään, kuten suurimmalle osalle kävi taxikäytön jälkeen.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

JP74 kirjoitti: Mikä vihollisfoorumi...?
Tarkoitti varmasti sitä "aitoa" (?) mersuforumia? :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2946
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ehottomasti säilytä tuo rattivaihteisto!

http://www.mersuforum.fi- Se rennompi vaihtoehto :wink:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Vensku_ kirjoitti:
JP74 kirjoitti: Mikä vihollisfoorumi...?
Tarkoitti varmasti sitä "aitoa" (?) mersuforumia? :lol:
tää on se rennompi vaihtoehto :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

onks tässä vaihteistotyypissä nyt sit jotain huomioitavaa,oon ainaki ite kuullu et vanhuuttaan liikerata pitenis ku nivelet löystyy ja ei meinaa enää mahtua ratin ja kepin väliin käsi?? :D ja siis onks tää nivelil vai miten toteutettu?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29396
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen kertaalleen koeajanutkin rattivaihteisen 124:n...
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

dealer kirjoitti:Olen kertaalleen koeajanutkin rattivaihteisen 124:n...
kuulosti tuo tarina tutulle :lol:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29396
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaa sehän oli koeajokokemus tuossa ylempänä jo kopiotunakin, en äsken lukenut juurikaan muuta kuin otsikon ja laitoin linkin :shock:

Rattivaihteet on kivat jos vivusto ei ronklaile.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Muistaakseni Tiileri on koeajanut sen 96- saabinkin. :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29396
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On on on :ope:

Stoppimerkillä odoteltiin ykkönen päällä että pääsisi jostain jonon välistä puikkaamaan risteyksen yli, no tulihan se muutaman kymmenen metrin rako joten isolla kaasulla kytkin ylös ja liikkeelle, kierrosten noustua ykkösellä arvioidun jakopään kestokyvyn rajamaille vedin kaasua pohjasta löysäämättä kakkosta päälle - lasinpyyhkijän viiksestä :ttu:

Otti ysikuutonen siihen malliin kierroksia ettei varmaan koskaan ennen eikä sen jälkeenkään :oops:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

dealer kirjoitti:On on on :ope:

Stoppimerkillä odoteltiin ykkönen päällä että pääsisi jostain jonon välistä puikkaamaan risteyksen yli, no tulihan se muutaman kymmenen metrin rako joten isolla kaasulla kytkin ylös ja liikkeelle, kierrosten noustua ykkösellä arvioidun jakopään kestokyvyn rajamaille vedin kaasua pohjasta löysäämättä kakkosta päälle - lasinpyyhkijän viiksestä :ttu:

Otti ysikuutonen siihen malliin kierroksia ettei varmaan koskaan ennen eikä sen jälkeenkään :oops:
:rollin: :rollin: :rollin: :lol:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Faijalla oli rattivaihteinen pystäri tuohon vuosituhannen vaihteeseen saakka, tuli sillä jonkun kerran ajettua. Minä tykkäsin kyllä. Suurin ero lattiavaihteelliseen on siinä, että vaihdot täytyy tehdä rauhallisesti.
Repimällä eivät mene yhtään sen nopeammin päälle, mutta vanhuuttaan väljistyneen vivuston kanssa saattaa laatikko kyllä protestoida äänekkäästi.

124 rattikepillä on sen verran harvinainen, ettei sitä kannata enää muuttaa, pilalle menee :idea:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
masan200d
Viestit: 34
Liittynyt: 19.2.2012 18:42
Paikkakunta: P-Karjala

koeajoin

Viesti Kirjoittaja masan200d »

koeajoin tässä erään 200d mallin rattivaihteella, 4 vaihteinen
entinen taxi 6 hengen!

radio oli siinä tuulilasilla kotelossaan taximittarin(?) kanssa!
ja etupenkkien välissä pinehkö istuintyyny
alle puoli miljoonaa mittarissa ?
tunkin paikat ehjät

huippu yksilö!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”