automaatti. "nelosen vaihto ongelma''
automaatti. "nelosen vaihto ongelma''
joo eli on tommonen 124 automaatti 87 2.3e mese ostin tänään ja ei tahdo nelosta vaihtaa vasta kun jossain 140-150km/h kohdalla?? kolmoselle vaihtelee niin nätisti mutta missähän vika??paljon pitäis olla kierroksia myllyssä satasta ajettaessa?kiitoksia vastanneille
Jos bensassa on samanlainen vaijeri kuin dieselissä eli kabiinista tulee ja imusarjan vieressä, vaijerin konehuoneen päässä on säätö, niin sitä löysemmälle eli sisäänpäin niin vaihto pitäisi aikaistua.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
jäteöljy sekoitin
tuli uutta jutskaa autoon yli kahdentonnin kun on kierrokset niin nykyttää hieman koko ajan epäsäännöllisesti missähän vika??
laatikko: kun laittaa siirtimen kakkosenkohtaan niin ei vaihda kuin ykköselle kun taas laittaa 3 kohtaan niin vaihtaa 2selle ja kun laittaa D asennolle niin vaihtaa ainoastaan 3vaihteelle mikähän vikana?? kierrokset on 3000 kun ajaa satasta?? helppiä kiitos
laatikko: kun laittaa siirtimen kakkosenkohtaan niin ei vaihda kuin ykköselle kun taas laittaa 3 kohtaan niin vaihtaa 2selle ja kun laittaa D asennolle niin vaihtaa ainoastaan 3vaihteelle mikähän vikana?? kierrokset on 3000 kun ajaa satasta?? helppiä kiitos
Ässä laukkaa satasta 2000rpm, mutta perävälityksestähän se riippuu. Voi olla ihan oikea kierrosluku jos ja kun perän välitys alkaa kolmosella. Ässässä kun on 2,24 (?)"aavikkoperä."kobelco kirjoitti:niin vähän arvelinkin oon vähän harjottelia näissä tomaateissa kun ei ole aiemmin ollut parempi oli kysästä !! kuulostaako tuo kierrosluku oikealta??
Ei ole ei, pakko-kakone löytyy alimmaisena.dealer kirjoitti:Eikös 124 lähde ykkösellä ?
Eihän kepissä mitään "pakko-ykköstä" ole.
BTW, ajelen ite useimmiten taajamat tuolla pakko-kolmosella, auto on paljon pirteempi.
Vasta 80km/h jälkeen annan vaihtaa nelkkua pesään.
Olikos siinä muuten turbiinilukko tolla nelosella? 722.3 aski
Pro HVM
viewtopic.php?t=2541
Tuolla on linkki perävälityksiin, samoin on linkki josta saa koodattua w124 230E = 124.023 -> perävälitystaulukosta näemme että automaatin kanssa välitys on 3,27
230TE = 124.083 -> välitys 3,46
Laatikon suurin vaihde on suora. Tuosta jo peruskoulumatematiikalla osannee laskea tehtävän loppuun kun katsoo renkaan kyljestä sen koon.
Tuolla on linkki perävälityksiin, samoin on linkki josta saa koodattua w124 230E = 124.023 -> perävälitystaulukosta näemme että automaatin kanssa välitys on 3,27
230TE = 124.083 -> välitys 3,46
Laatikon suurin vaihde on suora. Tuosta jo peruskoulumatematiikalla osannee laskea tehtävän loppuun kun katsoo renkaan kyljestä sen koon.
I drive an Opel. What's your excuse?
nyt se nykiminen vaivaa sit todenteolla..vaihdoin tulpatkin ja b suodattimen ja ei auttanut kun ajelee vaikka sataa niin ihan kuin joku takoisi vastaan silleen ök tök tök tök.....ekonomi mittarikin punaisella koko ajan ihan loivassakin mäessä!! alamäessä ai onkelmia mutta onkohan vika nyt tuolla laatikossa??se tuli yht äkkiä kun olin eka kiihdyttänyt valoista nilkkasuorana kaasupoljin asfaltissa noin 150asti sen jälkeen on nytkyttänyt joku vastaan...sama onko lämmin vaiko kylmä auto!
Itellä 300d -93 100 km / n.2700 kierrosta
Mulla oli just loota remontissa ja siellä ainakin sanottiin, että lähtee 2 :lla paitsi just kick-downilla 1:llä?
Joka tapauksessa rempasta jäi 3 vaihde luistamaan tai sitten 4 vaihde? Riippuu kummati se nyt sitten lähdössä toimii... Huomenna mennään taas näyttämään pajalle, että josko saataisiin toimimaan!
Mulla oli just loota remontissa ja siellä ainakin sanottiin, että lähtee 2 :lla paitsi just kick-downilla 1:llä?
Joka tapauksessa rempasta jäi 3 vaihde luistamaan tai sitten 4 vaihde? Riippuu kummati se nyt sitten lähdössä toimii... Huomenna mennään taas näyttämään pajalle, että josko saataisiin toimimaan!
Selviäisikö tuosta kuvasta sen merkinnän paikkajanmun kirjoitti:230TE -90 ja kierroksia 100:sen vauhdissa yli 3000. Perävälityksistä ei tietoa... En kyllä löytänyt perämurikastakaan mitään numerosarjaa mistä tuon välityksen olisi voinut tarkistaa. Siellä kuitenkin pitäisi semmoinen olla, eikö vain?
Tyhjennyspropun takana olevassa ulokkeessa, takaa päin katsottaessa.
Sotken soppaa vähän lisää. Turboton lähtee paikaltaan ykkösellä, ja pitää sen kunhan vaihdekeppi on lähdön hetkellä siinä kakkosen kohdalla. Jos auto on jo liikkeessä, vaihto ykköselle onnistuu ainoastaan rajulla kick-down polkaisulla,riippuen vaijerin säädöstä! Lisäksi paikaltaan lähdettäessä ykkönen menee hetkeksi pesään, jos survastaan tollo pohjaan.
No tuossahan se pitäisi omassakin olla mutta eipä siinä näy yhtään mitään. Ihan tasainen pinta ainoastaan löytyy. Tarkistin tuon asian jo aikaisemmin kun näin 202:sen perämurikassa tuon samantapaisen jutun juurikin samassa paikassa kuin se on tuossa kuvassa.Jani kirjoitti:Selviäisikö tuosta kuvasta sen merkinnän paikkajanmun kirjoitti:230TE -90 ja kierroksia 100:sen vauhdissa yli 3000. Perävälityksistä ei tietoa... En kyllä löytänyt perämurikastakaan mitään numerosarjaa mistä tuon välityksen olisi voinut tarkistaa. Siellä kuitenkin pitäisi semmoinen olla, eikö vain?
Tyhjennyspropun takana olevassa ulokkeessa, takaa päin katsottaessa.
Itsellä lähtee kyllä nätisti ykkösellä kun se E-S valitsin on siinä S-asennossa ja vähän enemmän ojentaa nilkkaa lähtiessä. Eikös juuri tuo E-S kytkin kiristä sen vaijerin tiukalle? Muutenkin tuo S-asento on mukavampi sillä se tuntuu vaihtavan pienempää pykälää helpommin kiihdytettäessä --> ei tunnu niin s**tanan laiskalta tuo lotja koko ajan
Mulla tuo perävälitys on tosi himmeästi painettu perän takakopan vasemmalla puolella olevaan ulokkeeseen ja näkyy takaapäin katsoessa... Siis ei mitään millin syviä stanssauksia, vaan paremminkin lyijykynällä kirjoitetun näköinen (millä lie painettu, ei ainakaan lyijykynällä ).
Auto on siis W123.
Auto on siis W123.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret