automaatti. "nelosen vaihto ongelma''

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
kobelco
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 15:24
Paikkakunta: ylöjärvi

automaatti. "nelosen vaihto ongelma''

Viesti Kirjoittaja kobelco »

joo eli on tommonen 124 automaatti 87 2.3e mese ostin tänään ja ei tahdo nelosta vaihtaa vasta kun jossain 140-150km/h kohdalla?? kolmoselle vaihtelee niin nätisti mutta missähän vika??paljon pitäis olla kierroksia myllyssä satasta ajettaessa?kiitoksia vastanneille :wink:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jos bensassa on samanlainen vaijeri kuin dieselissä eli kabiinista tulee ja imusarjan vieressä, vaijerin konehuoneen päässä on säätö, niin sitä löysemmälle eli sisäänpäin niin vaihto pitäisi aikaistua.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kobelco
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 15:24
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja kobelco »

mutta aikaistuuko sitten kaikkien vaihteiden siirrot? kun 1,2,3toimii ja vaihtaa oikeaan aikaan?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä se kaikkiin vaihtoihin vaikuttaa. :(
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
kobelco
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 15:24
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja kobelco »

paljonhan nuo kierrokset pitäis olla satasta ajaessa?
Avatar
kobelco
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 15:24
Paikkakunta: ylöjärvi

jäteöljy sekoitin

Viesti Kirjoittaja kobelco »

tuli uutta jutskaa autoon yli kahdentonnin kun on kierrokset niin nykyttää hieman koko ajan epäsäännöllisesti missähän vika??



laatikko: kun laittaa siirtimen kakkosenkohtaan niin ei vaihda kuin ykköselle kun taas laittaa 3 kohtaan niin vaihtaa 2selle ja kun laittaa D asennolle niin vaihtaa ainoastaan 3vaihteelle mikähän vikana?? kierrokset on 3000 kun ajaa satasta?? helppiä kiitos :(
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

E250D automaatti; 110 km/h = 3000 kierrosta suurimmalla vaihteella.

Kysymykseesi en valitettavasti osaa vastata.
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Oletko kobelco hoksannut että auto lähtee normaalisti liikkeelle kakkosella? :roll: Ykkösellä lähdetään vain kick-downilla ja jos keppi on hämmennetty pakko-ykköselle. :idea: Tuli vaan mieleen... :D
Avatar
kobelco
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 15:24
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja kobelco »

niin vähän arvelinkin :D oon vähän harjottelia näissä tomaateissa kun ei ole aiemmin ollut parempi oli kysästä !! kuulostaako tuo kierrosluku oikealta?? 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

kobelco kirjoitti:niin vähän arvelinkin :D oon vähän harjottelia näissä tomaateissa kun ei ole aiemmin ollut parempi oli kysästä !! kuulostaako tuo kierrosluku oikealta?? 8)
Ässä laukkaa satasta 2000rpm, mutta perävälityksestähän se riippuu. Voi olla ihan oikea kierrosluku jos ja kun perän välitys alkaa kolmosella. Ässässä kun on 2,24 (?)"aavikkoperä." :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös 124 lähde ykkösellä ?
Eihän kepissä mitään "pakko-ykköstä" ole.
wiimax.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dealer kirjoitti:Eikös 124 lähde ykkösellä ?
Eihän kepissä mitään "pakko-ykköstä" ole.
Ei ole ei, pakko-kakone löytyy alimmaisena.
BTW, ajelen ite useimmiten taajamat tuolla pakko-kolmosella, auto on paljon pirteempi.
Vasta 80km/h jälkeen annan vaihtaa nelkkua pesään.
Olikos siinä muuten turbiinilukko tolla nelosella? 722.3 aski
Pro HVM
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ykkösellä kulkee noin 50km/h, kakkosella 90, kolmosella noin 160, nelosella ei riitä mittarissa numerot :( .
Nuo nopeudet kompinaatiosta W123 280E, 3.47 perä, mittarinopeuksia. Vaihteiston välitykset on samat kuin W124:ssä. Maksimikierrokset 6650rpm.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jassoo, eli 124:ssa on eri toosa kuin ässässä. Siinä nimittäin on se pakko-ykkönen. :shock: 2->B 8)
Avatar
janmun
Viestit: 19
Liittynyt: 25.2.2006 18:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja janmun »

230TE -90 ja kierroksia 100:sen vauhdissa yli 3000. Perävälityksistä ei tietoa... En kyllä löytänyt perämurikastakaan mitään numerosarjaa mistä tuon välityksen olisi voinut tarkistaa. Siellä kuitenkin pitäisi semmoinen olla, eikö vain?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

viewtopic.php?t=2541

Tuolla on linkki perävälityksiin, samoin on linkki josta saa koodattua w124 230E = 124.023 -> perävälitystaulukosta näemme että automaatin kanssa välitys on 3,27

230TE = 124.083 -> välitys 3,46

Laatikon suurin vaihde on suora. Tuosta jo peruskoulumatematiikalla osannee laskea tehtävän loppuun kun katsoo renkaan kyljestä sen koon.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
kobelco
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 15:24
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja kobelco »

nyt se nykiminen vaivaa sit todenteolla..vaihdoin tulpatkin ja b suodattimen ja ei auttanut :( kun ajelee vaikka sataa niin ihan kuin joku takoisi vastaan silleen ök tök tök tök.....ekonomi mittarikin punaisella koko ajan ihan loivassakin mäessä!! alamäessä ai onkelmia :lol: mutta onkohan vika nyt tuolla laatikossa??se tuli yht äkkiä kun olin eka kiihdyttänyt valoista nilkkasuorana kaasupoljin asfaltissa noin 150asti sen jälkeen on nytkyttänyt joku vastaan...sama onko lämmin vaiko kylmä auto! :?: :?:
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Itellä 300d -93 100 km / n.2700 kierrosta
Mulla oli just loota remontissa ja siellä ainakin sanottiin, että lähtee 2 :lla paitsi just kick-downilla 1:llä?
Joka tapauksessa rempasta jäi 3 vaihde luistamaan tai sitten 4 vaihde? Riippuu kummati se nyt sitten lähdössä toimii... Huomenna mennään taas näyttämään pajalle, että josko saataisiin toimimaan!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeilkaa millä se lähtee, jos ei ole muistissa.
Kyllä ne vaihdot sentään huomaa.
:roll:
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Turbo lähtee aina ykkösellä - muut kakkosella paitsi kikkarilähdössä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

janmun kirjoitti:230TE -90 ja kierroksia 100:sen vauhdissa yli 3000. Perävälityksistä ei tietoa... En kyllä löytänyt perämurikastakaan mitään numerosarjaa mistä tuon välityksen olisi voinut tarkistaa. Siellä kuitenkin pitäisi semmoinen olla, eikö vain?
Selviäisikö tuosta kuvasta sen merkinnän paikka :roll:
Tyhjennyspropun takana olevassa ulokkeessa, takaa päin katsottaessa.

Kuva
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

:lol: Sotken soppaa vähän lisää. Turboton lähtee paikaltaan ykkösellä, ja pitää sen kunhan vaihdekeppi on lähdön hetkellä siinä kakkosen kohdalla. Jos auto on jo liikkeessä, vaihto ykköselle onnistuu ainoastaan rajulla kick-down polkaisulla,riippuen vaijerin säädöstä! Lisäksi paikaltaan lähdettäessä ykkönen menee hetkeksi pesään, jos survastaan tollo pohjaan. :acavallo:
Avatar
janmun
Viestit: 19
Liittynyt: 25.2.2006 18:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja janmun »

Jani kirjoitti:
janmun kirjoitti:230TE -90 ja kierroksia 100:sen vauhdissa yli 3000. Perävälityksistä ei tietoa... En kyllä löytänyt perämurikastakaan mitään numerosarjaa mistä tuon välityksen olisi voinut tarkistaa. Siellä kuitenkin pitäisi semmoinen olla, eikö vain?
Selviäisikö tuosta kuvasta sen merkinnän paikka :roll:
Tyhjennyspropun takana olevassa ulokkeessa, takaa päin katsottaessa.
No tuossahan se pitäisi omassakin olla mutta eipä siinä näy yhtään mitään. Ihan tasainen pinta ainoastaan löytyy. Tarkistin tuon asian jo aikaisemmin kun näin 202:sen perämurikassa tuon samantapaisen jutun juurikin samassa paikassa kuin se on tuossa kuvassa.

Itsellä lähtee kyllä nätisti ykkösellä kun se E-S valitsin on siinä S-asennossa ja vähän enemmän ojentaa nilkkaa lähtiessä. Eikös juuri tuo E-S kytkin kiristä sen vaijerin tiukalle? Muutenkin tuo S-asento on mukavampi sillä se tuntuu vaihtavan pienempää pykälää helpommin kiihdytettäessä --> ei tunnu niin s**tanan laiskalta tuo lotja koko ajan :)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mulla tuo perävälitys on tosi himmeästi painettu perän takakopan vasemmalla puolella olevaan ulokkeeseen ja näkyy takaapäin katsoessa... Siis ei mitään millin syviä stanssauksia, vaan paremminkin lyijykynällä kirjoitetun näköinen (millä lie painettu, ei ainakaan lyijykynällä :lol: ).
Auto on siis W123.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”